heey damens. ik heb een vraagje. ik rook al een tijd, kan het zijn dat je daardoor minder makkelijk zwangerraakt? want dat vroeg ik me namelijk af en jah ik weet dat het slecht ik ma ik kan het niet laten! haha.. xxxx gimena
Hey Gimena, Ja, roken schijnt slecht te zijn voor de vruchtbaarheid, dus het beste is om te stoppen.. En ik weet dat dat niet zo makkelijk is, gezien ik zelf ook nog gewoon rook en in de 5e ronde zit én overtijd ben Kijk anders even op dit topic, hier zijn nog veel meer meiden die roken of net gestopt zijn http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=130980
Hoihoi Geciteerd uit een boek: Vrouwen die roken hebben meer last van verminderde vruchtbaarheid. Rooksters doen er drie- of viermaal zolang over om zwanger te worden Roken is schadelijk voor de eierstokken en uit onderzoek blijkt dat dat het de teloorgang van de eicellen versnelt en vervroegde overgang in de hand werkt. Rooksters produceren meer eicellen met genetische afwijkingen, wat de kans op een miskraam verhoogd. Hmm denk dat ik morgen stop....
De kansen om zwanger te raken als je rookt (zowel jij als je partner)worden drastisch verminderd. Daarnaast heb je een grotere kans op een miskraam omdat het de kwaliteit van de ei- en zaadcellen kan aantasten. Sowieso heb je met roken tijdens de zwangerschap een grotere kans op miskramen, afwijkingen bij je baby, vroeggeboortes en zelfs doodgeboortes. Je kindje heeft ook een grotere kans op gezondsheidsproblemen zoals astma, open ruggetje, hazelippen en latere leer- en ontwikkelingsproblemen. Ik asl ex-roker weet dat stoppen niet makkelijk is, maar deze lijst maakt het wel makkelijker om niet naar een sigaret te grijpen!
Hmm.. ja, daar word je niet vrolijk van... Ik ben sowieso van plan te stoppen, maar wanneer hangt een beetje af van óf een posi test, óf m'n ongi.. Dus hoop dat ik snel één van beide heb (bij voorkeur natuurlijk de eerste )
ben ruim een jaar voordat we begonnen gestopt. wist dat ik het anders nooit zou trekken met de stress die erbij komt kijken. Ben nu aardig afgekickt en ben blij dat ik al zo vroeg ben gestopt. was of roken, of kindje maar niet beide bij ons. moet wel zeggen; het went nog steeds niet, droom soms dat ik een sigaretje rook, heerlijk en ik mis het op momenten ook wel, maar dromen over een mooi gezond kindje doet me meer, die wens zit dieper zeg maar en dat houd me op de been. Succes meiden en ik hoop dat jullie ooit durven stoppen (eerste week vlieg je bij de muren op maar je moet er doorheen!)
ik ben van 6 sigareten per dag na 2 gegaan dus das al wel een stuk minder ook in me portomonee. alcol drinken ook ( een jaar al) mijn Vriend drink niet en rookt niet! (dus aan heb zal het niet liggen
Hehe, ja, samen stoppen maakt het wat leuker en makkelijker idd, er zijn meerdere meiden op http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=130980 die ook stoppen.. Ik zie zondag of ik moet stoppen of dat ik ga stoppen.. zondag testje er tegenaan gooien, hopelijk posi.. Of als ik ongi word.. maar stoppen hoe dan ook!
tje roken...lastig onderwerp. We weten allemaal wel dat het slecht is en beter is om te stoppen. Ik rook zelf ook en stop op het moment dat ik een posi test in handen heb.... ik ben btw genoeg mensen die hebben gerookt tijdens zwangerschap of mensen waarvan de ouders hebben gerookt. En serieus waar ik heb het nog nooit meegemaakt dat een babytje van een moeder die heeft gerookt wat mankeerde. Tegenwoordig is alles slecht voor je en mag je niets meer. Als je zo moet gaan leven...nou dan heb je geen leven meer....dat is mijn mening en heb respect voor ieders andere mening hoor...maargoed, over roken worden we het denk ik nooit eens
ik snap je kweb, mijn moeder rookte ook en heeft in totaal 5 kids op de wereld gezet waaronder tweelingen. Ik zou mezelf echter nooit kunnen vergeven dat ons kindje iets zou kunnen krijgen doordat IK beslist moet roken tijdens/voor de zwangerschap. Ik snap dat jullie daar anders over denken en die mening respecteer ik ook. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of het wel of niet verantwoord is. Men zegt toch ook altijd: mijn opa rookte ook en die is 85 geworden.. net zoiets. Kun je uren over discuseren.
Tja het valt niet mee om te stoppen met roken als je dit al een tijdje doet. Ik rook zelf niet veel... als zeg ik het zelf.... 2 per dag en echt niet meer. Maar ben nu ook geminderd. Soms nog 1 om het af te leren, maar sla soms ook al wat dagen over. Maar je weet waar je het voor doet! Dat moet toch de hoofdrol spelen. Succes!
Heej ladies, Stoppen met roken is inderdaad super moeilijk, maar zwanger willen worden is wel de beste motivatie die er is! Ik heb ook bijna 10 jaar stevig gerookt en dan bedoel ik toch echt wel een pakje (soms wel meer) per dag. Toen vorig jaar de beslissing viel dat ik in januarie zou stoppen met de pil (maandag moet ik de laatste slikken..spannend...) heb ik ook besloten om per 1 januarie te stoppen met roken..Het gaat eigenlijk super goed! Alleen met uitgaan heb ik afgelopen zaterdag een sigaretje gerookt..Maaja, je weet ook waar je 't voor doet en ik wil niet wachten op een posi test..De embryo is dan immers al ongeveer twee weken van mijn bloed afhankelijk.. Maar..idd, ieder z'n eigen! Als je van plan bent om te stoppen wens ik je iig heel erg veel succes! En onthoudt waar je ;t voor doet!
Ik heb dus echt totaal geen moeite gehad met het stoppen met roken. Ik wou het gewoon zo graag dat ik er alles voor over had om geen peuk meer aan te raken... en dat is me dus ook gelukt
Niet dat ik het roken wil promoten hoor! We weten allemaal hoe slecht het is en ook zal zijn voor je kindje als je straks zwanger bent. Maar mijn moeder heeft vier gezonde kinderen op de wereld gezet en altijd gerookt. Maar goed, ik rook(te) ook en ben toch zwanger, ondanks PCO en tegen alle verwachtingen in. Ben wel accuut gestopt met roken en moet zeggen dat me dat ontzettend meevalt. Weet nu waar ik het voor doe.
Ik ben in juni 2007 gestopt mede om meer dan een jaar gestopt te zijn als we het gingen proberen. Het 'gaan proberen' is nu per over een week wanneer de Mirena eruit gaat. Eerlijk gezegd heb ik grote moeite met het blijven roken tot een positieve test. Op het moment dat je positief test kan je bij wijze van al een maand zwanger zijn, terwijl je dan gewoon gerookt hebt. Juist die eerste maanden zijn volgens mij cruciaal voor de ontwikkeling. Ik probeer alleen mensen aan te moedigen om te stoppen met roken, en geen irri ex-roker te zijn Ik ben nu dus anderhalf jaar en nog wat gestopt en het is de beste beslissing ooit. Denk nooit meer aan roken. Het is bijna vreemd me te bedenken dat ik het deed. En ik rookte niet heel veel, maar ik was heel heel verslaafd aan het idee roken en wat ik dacht dat het voor me deed (dat deed het niet, echt niet, het helpt geen reet bij je problemen, maar het is zwaar om te stoppen). Trouwens, volgens mij beinvloedt roken ook je vruchtbaarheid, zwanger WILLEN worden is toch ook al een goede extra motivatie?
Hoi Hoi je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat het beter is voor die tijd de stoppen. Maar als je er al zo mee bezig bent en al die spanning elke maand hebt van zal het of zal het niet, word het steeds moeilijker om te stoppen op dat moment. Ikzelf rook ook nog steeds en heb gezegt en zal het ook zeker doen dat als ik weet dat ik zwanger ben ik me peuken gelijk weggooi. Op dit moment ben ik te gespannen om daar ook nog eens mee te moeten stoppen (heb namelijk ook al moeten stoppen met medicatie die ik heb voor me reuma), Het zou me te veel worden op dit moment om dan ook nog te stoppen met roken. Al weet ik in me achterhoofd echt wel dat het misschien meer kans heeft als ik nu stop. Groetjes Risje