Beste verloskundige, Ik ben bijna 10 weken zwanger en heb byzonder veel trek in koolhydraten. Als het aan mij lag at ik 3 keer per dag het meest koolhydraat-rijke voedsel! (behalve op dagen dat ik misselijk ben, maar zelfs dan denk ik er aan) Het lijkt me niet erg gezond en ik let gelukkig voldoende op groenten en fruit. Vooral groenten krijg ik meer dan genoeg binnen. Nu is mijn vraag: Verzin ik het zelf of heeft deze neiging echt met mijn zwangerschap te maken? Horen jullie dit vaker? Ik ben eerder zwanger geweest en ging toen vol voor de augurken. Dat heb ik nu niet. Ik was benieuwd. alvast bedankt, Amber
Hoi amber, Door de verandering van je hormonen kan je inderdaad smachten naar iets. Net als sommige voor hun menstruatie ontzettend zin hebben in chocolade of vet eten. Goed van je dat je oplet op je fruit en groenten! Gefeliciteerd! Imke
Dank je Imke! Ik bedacht net dat het waarschijnlijk ook te maken heeft met 'energie-toevoer'. Ik ben sneller moe en als ik 'even' ga liggen, word ik 3 uur later wakker... Dank voor je antwoord Amber