Ongi-kundige nodig!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kiki80, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Al zo'n vier jaar ben ik van de pil af en al twee jaar heb ik een regelmatige cyclus van 29-31 dagen. Dit is altijd afhankelijk van het moment van mijn eisprong. Dit weet ik omdat ik ook gebruik maak van ovulatietesten.

Nu is het gekke dat ik deze ronde twee dagen 'te vroeg' ongesteld ben geworden. Normaal gesproken ben ik een week zoet met tampons en verlies ik veel weefsel. Nu ben ik na twee dagen al klaar en heb ik geen weefsel verloren, enkel veel vocht met rood bloed.

Kan het dan zo zijn dat ik de afgelopen maand geen eisprong heb gehad?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi Kiki,

Dat zou best eens kunnen, of wel een eisprong, maar niet een goede. Je progesteron is waarschijnlijk iets lager dan normaal, vandaar dat je eerder ongesteld wordt.

Maar dit is mijn beredenering hoor, bij mij was het afgelopen cyclus wel zo, ik neem aan dat het zonder clomid in principe hetzelfde is.

groetjes,
    Snoopy

3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    misschien een hele domme vraag. maar als je bezig bent met ovulatietesten en je hebt een positieve test dan heb of krijg je toch je eisprong?

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Volgens mij hoeft dat niet altijd. Een ovulatietest meet je LH piek. Dit hormoon zorgt dat het eitje springt, maar dan moet het eitje nog wel springen/ aanwezig zijn, en alle andere hormonen goed werken. Ben zelf ook nog vrij nieuw in al deze termen vandaar mijn vraag ook...

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij heb je wel altijd een eisprong na een LH piek. Maar als je progesteron daarna te laag is kan er geen bevruchting/innesteling plaatsvinden.
    Ik heb vorige cyclus wel een eisprong gehad, maar niet goed genoeg... werd 2 dagen te vroeg ongesteld. Ik heb ook een positieve ovulatietest gehad.

groetjes,
    Snoopy

Deel Deze Pagina