besmet met waterpokken ruim 35 weken zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by patty73, Dec 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patty73

patty73 Actief lid

May 10, 2008
    109
    1
    0
    Hoi

Afgelopen zondag zijn vrienden met hun kindje van anderhalf bij ons op visite geweest. Op donderdag, 4 dagen later werden we gebeld dat hij de waterpokken had. Daar was op zondag nog geen sprake van. Hij hoestte toen wel heel veel. Ik heb hem toen wel een antal keren uit mijn handen laten eten en daar ook zelf weer van gegeten. ( niet gewassen) en hij heeft mij een kusje gegeven toen hij weg ging
    Het is onduidelijk of ikzelf vroeger de waterpokken heb gehad en zo ja, dan is het maar 1 waterpok geweest.
    Mijn medische gegeven zijn niet meer te achterhalen. Ik heb op vrijdag eind van de dag (16uur) bloed laten prikken. Echter lees overal dat dit geen zin meer heeft als het contact langer dan 96 uur geleden is, wat bij mij het geval is...
    Ik ben nu ruim 35 weken zwanger en zit behoorlijk in de stress!

Mijn vraag is: waarom heeft het geen zin meer om bloed te laten prikken als het langer dat 96uur geleden is?
    Wat kunnen ze nog voor mij en mijn kleintje doen op het moment dat ik de waterpokken nog wel krijg?
    Welke gevaren brrengt het met zich mee?
    Stel dat ik wel waterpokken heb gehad, maar dan maar 1 waterpok, in hoeverre ben je dan imuum?
    Wordt er helemaal gek van!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi patty,

Na 96 uur kan je in het bloed niet meer zien of het een recente infectie is of dat het van vroeger was. Maar je kan in het bloed dus wel zien of je het ooit heb doorgemaakt. Indien je het hebt meegemaakt of het nu 1 waterpok was of 100 je bent dan immuun.
    Indien je nu de waterpokken krijgt is er gaan gevaar voor de kleine je bent al 35 weken alles is al ontwikkeld bij je kindje,alleen als je tijdens het hebben van de waterpokken bevalt kan je kindje ook geinfecteerd raken

Imke

Share This Page