genante vraag

Discussion in 'Na de bevalling' started by Happyness, Nov 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happyness

Happyness Actief lid

Sep 10, 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eventjes een hele gênante vraag tussendoor maar wellicht dat het een van jullie bekend voorkomt en dat diegene me gerust kan stellen.

Ik ben op het moment niet zwanger, mijn zoon is alweer ruim 2 maanden. Ik ben van de 6e tot de 12e deze maand weer voor het eerst ongesteld geworden en nu heb ik sinds 3 dagen last van slijmverlies. En niet een klein beetje, nee heel veel! Lijkt enorm veel op de slijmprop die ik verloren was en het slijm wat je na de zwangerschap nog veel verliest alleen dan zonder bloed erbij. Gewoon kleur- en reukloos. het zit ook als een soort drilpudding in mn ondergoed... (lekker he:))

Weet iemand wat dit is? Het is dus in iedergeval GEEN afscheiding. en het ruikt ook niet vreemd.

Alvast bedankt en eetsmakelijk voor zometeen:D

2. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

Nov 9, 2010
    2,441
    0
    0
    limburg
    wondvocht uit de baarmoeder???anders ff je vk bellen

3. witt127

witt127 Lid

Aug 25, 2010
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het niet dat slijm dat je kan verliezen als je je eisprong hebt?

4. Happyness

Happyness Actief lid

Sep 10, 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou kunnen want ik ben dus ruim 2 weken terug ongesteld geworden. Maar ik heb dit nog nooit eerder gehad! Ook niet na mn 1e zwangerschap of daarvoor.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb er eerlijk gezegd nog steeds niets mee gedaan, maar heb het ook regelmatig... ook nu nog met het spiraaltje. Tussen dochter 1 en 2 in had ik dat niet, nu na de 2e zwangerschap dus wel. Geen idee wat ik er mee moet eigenlijk (behalve laten checken bij de huisarts :p) , omdat ik verder nergens last van heb.

6. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ik had dat dus ook tijdens mijn 1e en zelfs 2e menstruatie na de bevalling, wat een naaktslakken zeg! Bij mij was het dus wat onschuldigs.. maar mocht je het niet vertrouwen; bel je VK. Want dit hoort ook nog bij de nazorg.

7. Happyness

Happyness Actief lid

Sep 10, 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook niet behalve dat ik het onwijs gênant vind! Als ik mn ondergoed uittrek en hij blijft halverwege mn knieën hangen aan een dik bungee-koort dan heeft dat niet echt een hoog aantrekkelijkheids-gehalte in de slaapkamer natuurlijk...

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb na de tweede zwangerschap idd ook behoorlijk vaak en veel afscheiding, zoals jij het beschrijft oa. Ik gebruik nu nog de Cerazette... laatste strip en ga straks weer over naar mn "oude vertrouwde" Microgynon 30.
    Ben benieuwd hoe het dan gaat "lopen" ;)

9. Danilo

Danilo Actief lid

Nov 17, 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Het kan ook door een infectie komen, ik zou het zeker even navragen bij de vk of de huisarts.

10. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Heb daar sinds mijn laatse zwangerschap ook heel veel last van. En dan tijdens mijn eisprong. Vervelend, maar volgens mij niet veel aan te doen. Inlegkruisjesgebruik ik nu maar.... :) ik gebruik geen pil of spiraaltje

11. Happyness

Happyness Actief lid

Sep 10, 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ben blij dat het niets raars is dan. Eventjes doorheen prikken dan maar! Bedankt!

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    yep, van de eisprong. Heel herkenbaar. Heb al sinds ik geen pil meer gebruik.

Handig voor als je onderbroek afzakt ;) :p

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik vind dit;

Door het samentrekken loopt er, gedurende de eerste vijf-tien weken na de bevalling, afscheiding uit de baarmoeder. Dit wordt ook wel lochia genoemd war vooral bestaat uit wondvocht, bloedresten en later ook uit slijm, bacteriën en dood vlees. De eerste tijd is deze afscheiding wat bloederig, later wordt het roodbruin, gelig en uiteindelijk wit.

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Hier hetzelfde.

15. Kit

Kit Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,132
    0
    36
    ZZP'er
    Ik heb het ook een paar weken gehad, na de bevalling, maar dan los van een menstruatie.
    De afscheiding die samen gaat met een eisprong houdt maar enkele dagen aan en verandert van dikte en rekbaarheid.
    Dat was dus in mijn geval dus niet zo.
    Ik heb toen telefonisch overleg gehad en het scheen normaal te zijn en bij het helingsproces te horen. Het moest alleen niet stinken en moest helder van substantie zijn. Na twee/drie weken oid was het weer weg :)

16. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'na de bevalling'

Share This Page