ik heb even een vraagje zonder dat ik gelijk heel het verhaal uitleg .. is het iemand weleens depresief geweest na je bevalling
he bedankt voor j rectie... tis nogal moeilijk uit te leggen wat ik voell.. ik hou ontzettend veel van der hoor. alleen als ze huilt kan ik dat niet hebben .. en zeker niet snachts.. ! in het begin had ik geen zin om haar de fles te geven gen zin om naar haar toe te gan als ze huilde als ze sliep in haar eigen bed of box vondt ik het allemaal prima dan kon ik doen waar ik zin in had.. en nog hbe ik die dagen .. de ene dag gaat het beter dan de andere.. en mijn vriend wil het maar niet begrijpen .. hij zegt dat het normaal is als een vrouw na de bevalling even depresief is.. hallo ik ben 3 weken geleden bevallen . dit duurt iets te lang.. en ik moet ook zeggen ze is een baby .. en ik heb de eerste 2 weken geroepen dat ik er echt spijt van heb . en dat ik ernog nooit an had moeten beginnen .. zo kan ik nog heel veel dingen opnoemen .. maar doe maar niet.. echt ik hou van me m meisje.. en wil niet zonder der.. maar hoe kan ik dit gevoel nou onderbreken .. ik wil me niet zo voelen .. ik wil meer geduld hebben als ik weer har speen voor de 2427834 x erin moet doen mijn vk weet er inmiddels van .. !
Ik herken het gevoel. Ik heb na mijn eerste bevalling een PND gehad. Op zich is het niet zo heel gek dat je je wat down voelt. De hormonen gieren door je lijf en je hebt ineens een flinke verantwoordelijkheid. Het duurd even voordat je aan de nieuwe situatie gewend bent en je weg hebt gevonden. Misschien is het wel verstandig om eens je HA te bellen en te praten over je gevoelens. Dit kan een hele hoop schelen en nog meer narigheid voorkomen.
Mijn tip, doe er wat mee! Ga idd in overleg met je vk of huisarts, maar doe wel iets. Ik herken je verhaal, heb er nooit wat meegedaan en heb nu een verwaarsloosde pnd. Kan je vertellen, dat is geen pretje en ben je ook niet zomaar vanaf. Je vriend zal het eerder begrijpen als 'professionals' het erkennen dan dat jij zelf met vermoedens komt. En er is echt wel wat aan te doen, maar vraag wel om hulp.
meisje \laat ik je 1 ding zeggen bij mij heeft het 7 maanden geduurt dus er staat zekker geen tijd voor. ga idd keer praten kan echt geen kwaad en je zal je eind beter voelen met de juiste midelen. pls doe het
meis goed dat je hier zo opelijk over praat hier moet je echt de ha voor inlichten die kan je echt goed helpen sterkte
Doen hoor, naar de huisarts! Zelf heb ik het heel lang uitgesteld uit schaamte en uiteindelijk bleek het geen depressie maar werkte mijn schildklier niet goed (dat kan dezelfde klachten geven). Met medicatie prima opgelost! Maar hoe dan ook, het is heel belangrijk dat je er iets mee doet. Succes!
Je bent 3 weken geleden bevallen, het is niet standaard om depressief te zijn na je bevalling wat je vriend zegt (kraamtranen zijn normaal, emotioneel zijn etc maar dat is wat anders dan een depressie). Een depressie kan helaas nog wel veel langer duren dan een paar weken dus zoek hulp. Hier ook lang depressief geweest, ik heb niet echt kunnen genieten van de eerste tijd terwijl het zo bijzonder is. Ik vroeg me ook af waarom wilde ik altijd een kind?? Ik snap dat je van haar houdt, maar als je depressief bent dan kan je niet die liefde zo voelen die je zou willen voelen. De nachten zijn je nu te veel. Krijg je wel voldoende hulp ook?
zelf heb ik geen pnd maar weet wel dat het heel vaak voorkomt. Je hormonen zijn op op niveau zeg maar en dar kan je behoorlijk verward van raken!! Die gevoelens hebben alle moeders wel eens maar mocht het idd dagelijks zijn en mocht het je leven beheersen, trek NU aan de bel en ga er wat aan doen! Zoek professionele hulp (en misschien kan iemand je ook helpen in praktische zin: helpen in het huishouden en helpen even op te passen dan kan jij wat voor jezelf doen of ff slapen). Dit kan je niet alleen oplossen...
Ik herken het ook!! Heb vannacht weer geen oog dicht gedaan en heb het helemaal gehad kan dan zo bot doen tegen mijn zoontje. Kam op dat moment geen liefde voelen. Laatst is een foto gemaakt van ons viertjes en schrok toen ik die foto zag, zo gevoeloos zie er ik eruit op de foto. Ik durf alleen niet mijn HA te bellen...
Ohhhh lieverd!! We kennen elkaar van een of ander topic Ik zit precies in het zelfde schuitje en ook precies nu! Ik herken alles wat je schrijft en waarschijnlijk nog meer "ongeschreven" dingen... L. is dysmatuur geboren met 37 weken (nu bijna 4 weken geleden) dmv (spoed)sectio. L. is een prachtig ventje maar met zéker een gebruiksaanwijzing. Darmprobleempjes en regelmatig wat spugen. Zeer druk en beweeglijk... allemaal dingen die bij dysmatuur horen. Daarbij hebben we hem 2 weken "op moeten zoeken" op de kraamafdeling omdat hij daar lag. Dat doet het binden met je kindje ook geen goed. Ruim 2 jaar een hele grote kinderwens met 2 mk'en en 1 bbz. Dan ben je zo blij als ie er is.... maar je donderd keihard van de roze wolk omdat je niet weet wat te doen met een spugend, poepend, ontroostbaar, wakker kindje. En zelf ben je doodmoe! Verdikkingsmiddel voor de voeding geprobeerd maar is sinds net gestopt ivm véél poepen. We komen net van de kinderarts af. Kinderarts schakeld psychische hulp in. Ik moet vanavond uit logeren bij mijn ouders. Cyntjeman blijft alleen achter waar ik het heel erg moeilijk mee heb. De late avonden en nachten zijn hier ook het ergst. Ik voel me dan zo'n slechte moeder! Terwijl L. gisteren een hele goede dag had en ik de hele wereld aan kon. Schakel aub hulp in! Heb je al kennis gemaakt met het consultatiebureau??? Die gaan mij ook extra bellen en in de gaten houden. Ik heb zelfs het 06 nummer van de arts daar. De kinderarts schakeld hulp voor mij in én adviseerd ons het inbakeren. Ik ben nu thuis, pyjama aan, cyntjeman is thuis en ik ben aan het wachten op telefoontjes van de consultatiebureau arts en de inbakeringsdeskundige. Voel me enorm schuldig tegenover cyntjeman en onze kleine spruit. Want houden doe ik enorm van mijn mannen maar heb veel te verwerken.... Heb het gevoel alles af te schuiven op cyntjeman en anderen... Hele dikke knuf cyntje78 en draakje L. Ps; inbakeringsdeskundige is hier om half 2. Hier gaan we mee beginnen MITS L. kan spugen als de boel weer omhoog komt.
dank jullie wel dames.. idd wat er al stond.. mijn vk weet er alles van nu .. ik kan nu alleen weinig reageren aangezien .. ik op mijn kleine meid moet letten daar gaat het niet l te goed mee zie topic in lounge.. morgen naar de kinderarts.. !
Ik kan zo snel je andere topic niet vinden (kijk zo nog eens) Ik heb morgenvroeg een gesprek met een psycholoog in het ziekenhuis. Maar op het moment vallen er een paar stukjes op de goede plaats. Ik heb te weinig rust genomen de eerste 3 weken na mijn keizersnede. Ziekenhuis in en uit om L. te verzorgen en te voeden omdat hij op de couveuse afdeling lag. Thuis wennen... L. spugen en onrustig... slapeloze nachten daardoor enz enz... Gisteren besloten om L. op te laten nemen in het ziekenhuis. De verpleging denkt aan reflux nadat vanmiddag de hele fles er uit kwam. Ik was gebroken toen ik het zag gebeuren... Maar nu gaan ze iig serieus kijken naar wat er precies aan de hand is. Ik zal het andere topic ook even opzoeken nu...
Gevonden! Stond bij baby/dreumes Maar jeetje meid! Wat een akelig verhaal als ik dat zo lees! Ik ben heel benieuwd wat de arts gaat zeggen. Ik hou het in de gaten. Ik snap héél goed dat je op bent. Dat je denkt aan depressieviteit want als je zo'n zorgen hebt en zo weinig slaapt... been there... en nog steeds. Maar zoals mijn vorige berichtje... wij hebben L. vrijwillig laten opnemen. L. zijn probleempjes icm mijn gemoedstoestand. Ik voelde me zo schuldig om hem "weg te sturen" maar na de klok rond te hebben geslapen kon ik helder nadenken en is het de beste keuze geweest. L. heeft er niets aan als we aan bleven tobben thuis. Mijn omgeving zegt ook dat dit het beste is en dat maakt het voor ons gemakkelijker te plaatsen. Dus... zorg dat ze actie ondernemen. Laat je niet afschepen maar laat hem desnoods opnemen ter observatie. Slaap zelf goed bij, praat er over en zorg dat je meisje beter word. Heel veel beterschap! En een dikke knuf! Cyntje78
hallo dames ik heb ook gezien dat kiara dus witte vlekjes heeft op haar tong.. en ze spuugde haar voeding er weer uit vamiddag haar laatste voeding is binne gebleven zucht ik ben op heb eidneloos pijn in me rug.. gelukkig morgen naar de kinderarts.. om kiara te laten onderzoeken
Wat naar dat je constant pijn in je rug hebt! Ik weet niet veel te zeggen, maar als er iets is, ik ben er voor je wijffie! *hugggg*
Hoe is het afgelopen bij de kinderarts??? De kinderarts verdenkt bij L. reflux. Ons ventje is vandaag weer begonnen met Nutriton. Poept nu al weer heel veel maar is nog niet zo dun als op het moment als toen we met de Nutriton moesten stoppen. Ook krijgt hij 1 x per dag medicijnen die zorgen dat de voeding sneller vanuit zijn maagje naar zijn darmpjes gaat. En dus minder de kans krijgt om omhoog te komen. Liefs Cyntje78