Hoi, ik heb even een vraag voor alle mede keizersnede mama's. Het is nu bijna 6 weken geleden dat Maartje geboren is,heb best veel pijn gehad en vooral aan de rechterkant van mn wond,net of het te strak zat herkent iemand dit? Het pijnlijke is over gegaan en sinds gister heb ik weer veel last van mn buik,bij opstaan,lachen en ook weer rechts,komt het bij iemand bekent voor??? Maandag moet ik voor nacontrole dus dan kan ik het ook vragen maar was benieuwd of iemand dit ook heeft/had? Groetjes Daisy..
Hey Daisy, hier ook een keizersnede mama. Vandaag 5 weken geleden en ik moet zeggen dat het steeds beter gaat! Herkenbaar dat je rechts een strak gevoel had. Heb ik vooral de 1e 2 weken gehad, heb zelfs het ziekenhuis erover gebeld omdat ik dacht dat het te strak gehecht was aan de binnenkant. Dat was niet het geval, maar bij mij is aan de rechterkant heel veel druk gezet en hebben ze flink getrokken om mijn ventje eruit te krijgen! Gelukkig is dat nare gevoel weg gegaan... Wel erg vervelend voor je dat het nu weer terug is gekomen:x Heb je wel je rust genomen? Geen zware dingen getild? Moet ik nodig zeggen, want dat doe ik alweer sinds ik me wat beter voel! Hoop voor je dat het snel weer over is! groetjes Inge
Heej Ik sluit maar aan in de rij.. Hier is t ( op een paar uur na) 4 weken geleden.. Dat van rechts pijn herken ik.. Hier meer dat t trekkerig voelt.. zoiets als langzaam een pleister lostrekken... zei ik tegen mn man.. maar dan zit t iets dieper dan "huidhoogte" Vooral als ik teveel gedaan heb, en dat is al snel..
Hey,bedankt voor jullie reacties!! @Flapuit,dat gevoel van te strak gehecht had ik dus ook de eerste week,nu voelt het eigenlijk weer zo,beetje vreemd.. Nja rust heb ik iet echt gehad,ik heb ook nog een tweeling van ruim 13 maanden dus dan weet jij het wel,hahah.. Leuk dan schelen onze kleintjes niet veel van elkaar Gefeliciteerd nog met je zoon!! @Annemarie,en heb je daar ook van het begin af aan last van? Gefeliciteerd nog met je kindje,meisje of jongetje? Voor de rest voel je je goed na de keizersnede? Naja,maandag zal ik het wel horen.. Ook kreeg ik zondagaaf last van mn rug en de volgende ochtend mn buik.het lijkt ook of dat ie nu dikker is,ik dacht het zelf maar ook mn vriend zei het Is de buik bij jullie al een heel eind weg??
Daisy: Wij hebben een zon gekregen.. Ik voel me verder super... heb okt.2005 een maagband gekregen dmv kijkoperatie.. maar heb daar veel meer last van gehad dan deze keizersnee.. Ik moet oppassen dat ik niet te veel doe, want dan heb ik wel last.. Maar ja.. dat valt niet mee als je je eigenlijk "normaal" voelt.. Dat trekkerige gevoel begon bij mij in de 2e week na de keizersnede. het is nu wel beter geworden ( ik voel t minder) Vermoedelijk doordat ik iets beter op mezelf let en t wat rustiger aandoe dan dat ik heb gedaan.. Mijn buik is zo blubberig.. als ik lach ben ik letterlijk aan t schuddebuiken.. Dat vind ik niet fijn.. Verder scheelt tniet heel veel meer dan kan ik weer twee broeken aan van voor de zwangerschap.. Als ik straks weer mn buikspieren mag belasten ( in de zin van buikspier-oefeningen) dan komt dat vast weer goed..
Nou mijn buik was echt mega tijdens de zwangerschap, ben wel 30 kilo aangekomen, terwijl ik niet extreem veel gegeten heb en elke dag 40 baantjes heb gezwommen. Er zijn er nu 15 af, maar mijn buik (die vroeger mijn grote trots was) is echt 1 hangend geheel, bah! En het lijkt net een maanlandschap door de straie! Kan ook nog geen broeken aan van voor de zw, dat zal nog wel ff duren. Maar ik kan niet wachten totdat het ziekenhuis volgende week zegt dat ik weer rustig aan mag gaan sporten! Heb vandaag wel 1,5 uur gewandeld naar winkelcentrum, heerlijk!
Ik heb 11 maanden terug ook een keizersnede gehad. Bij mij was rechts ook gevoeliger. Ze zeiden dat ze aan die kant de kleintjes (tweeling) er uit hebben gehaald. En dat het dan altijd wat gevoeliger is.
HIer ook een blubberige buik,ik baal er ook gruwelijk van,terwijl voor mn zwangerschappen had ik echt een mooi strak buikkie Ik weet wel dat je lijf anders wordt na kinderen maar ik hoop dat het wel wat beter gaat worden,hahah. Ik kan wel mn broeken weer aan,al zitten sommige best strak. Ik ben mn kilo's van deze zwangerschap alweer kwijt maar mn buik,pfffff.... Hey Jada,jij ook een tweeling,leuk! En meiden,jongens of van elk wat? Gaat alles goed? Hier een tweeling van ruim 13 maanden