Dromen zijn bedrog?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kabouter Klus, 21 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tja, dat zeggen ze toch altijd? Dat dromen bedrog zijn?! Graag reactie van mensen die dit willen bevestigen, haha... Heb gisteren namelijk gedroomd dat ik ongesteld werd... ;)

2. Bij sommige mensen wel, maar bij mij niet! Ik heb voorspellende dromen zelfs! :confused:

3. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ikke droom heel echt....van de week nog over spinne....ik stond op bed...en riep spinnen hele groote spinnen...en vriend zei: waardan ik zie ze niet...hij heeft zelfs de lamp aan gehad....en zei je zelt wel dromen waar ik weer op antwoorde ja dat zal wel dan...en ik ging weer verder slapen.....

ook droom ik veel over kleine dingen die ik de volgende dag tegen kom in mijn dagelijkse leven....ik droom ook altijd...

4. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Hahah ik droom ook altijd over spinnen enzo meestal sta ik dan midden in de kamer en durf ik het bed niet meer in...maar de volgende dag weet ik niet meer dat ik daar heb gestaan!

5. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    het zal je grote angst wel zijn! Of het nou spinnen zijn of ongi! Ik droomde van een positieve test, maar die viel helemaal uit elkaar dus toen wist ik nog niks...

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb al heel vaak gedroomd dat ik een kindje in mn armen had, of een posi test in mn handen.

In je dromen verwerk je toch waar je overdag veel mee bezig bent? Ik denk dat het daar van komt.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Leuk topic! Mijn kleine meisje is nu al 9 maanden, maar in de week voordat ik een positieve test had heb ik gedroom dat ik door de wolken omhoog ging en daar stond een hele mooie vrouw met lang donker haar en een blauwe jurk (nee niet jomanda hahaha). Ze gaf mij een naakte kale baby aan en ik was heel verbaasd... de vrouw zei met een glimlach, pak maar, het is jouw baby! Ik was nog steeds verbaasd maar ongelooflijk blij en samen met baby kwam ik weer "beneden". Een week later dus bleek ik zwanger en Louise is nog steeds zowat kaal ;)

8. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Nou, ik heb in mijn tweede ronde dat ik bezig was ook gedroomd, maar niet fijn. Ik lag op de grond en een vrouw wilde steeds maar grijpen naar mijn geslachtsdeel. Ik schreewen en gillen "ik wil niet, laat me met rust" toen ging ze met haar hand naar binnen en haalde er een soort stolseltje uit. Ik stond op en was ongesteld....

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik die maand er erg van was overtuigd dat het raak was. Wat een nare droom! :(

9. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    Dromen: is het verwerken van je dag, bij mij is er weleens een droom echt uitgekomen en dat is heel vreemd, maar dromen hebben ook betekenis http://www.droominfo.nl/ Misschien leuk om te neuzen.. :D

10. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dit las ik over mijn droom op Droominfo:

"Als je droomt dat je menstrueert, duiden erop dat je opgekropte spanning en zorgen loslaat. Het kan duiden op het einde van een moeilijke periode, en het begin van ontspanning."

Dat zou wel heel mooi zijn! MK is nu ruim een jaar geleden, en hoewel ik er nog vaak aan denk, heb ik wel zoiets van: ik ben er klaar mee...

11. Ik heb ook een droomboek, daar staat heel wat anders in. wil je het weten?

12. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    leuk topic ja!

dromen verwerken over het algemeen de info en indrukken en gevoelens waar je overdag niet aan toe bent gekomen.
    maar- ik weet geloof zeker dat dromen meer zijn dan dat.

ik heb een aantal zeer voorspellende dromen gehad die tot in detail aankondigden wat er ging gebeuren.
    een keer ging dat over het overlijden van iemand, maaarrrr ik heb serieus over 5 mensen gedroomd dat ze zwanger waren en dat was ook zo.

bij 1 collega vertelde ik de droom, dat zij zwanger was in mijn droom.
    ze moest lachen. maar een week later ontdekte ze dat ze zwanger was :confused: !
    een vriendin van mij heb ik sokjes gegeven toen ik het gedroomd had.
    ze schrok zich wild want wist het zelf 2 dagen. helaas heeft ze een miskraam gehad :cry:

nou zo kan ik wel even doorgaan.
    toch zegt een deel in mij dat het 'toeval' moet zijn (hoewel dat overlijden dat was zo in detail dat was absurd); je droomt ook zo vaak dingen die niet gebeuren!

maar het blijft interessant.

ach ik droomde vorige week (nog voor mijn NOD die dus een OD werd) dat ik een posi zwangerschapstest in mijn handen had.

das leuk en aardig maar WANNEER ;)

liefs
    klingel.

13. Hoi Klingel. Ik heb dat ook, vaak bijzondere details kan ik me dan nog herinneren! Heb dit jaar al 3 x gedroomd dat ik zwanger ben, dus ik denk dat ik nog een aantal maanden uiterlijk moet wachten.. ik weet helaas ook al wanneer iemand dood gaat en wie. Dat is wel moeilijk.

14. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja hoor, laat maar komen; ik sta overal open voor...

Intussen gelukkig nog nergens last van, maar goed, we wachten eerst de Paasdagen maar eens af... Kijken of er daarna nog eitjes over zijn, hihi... ;)

15. 1. Dromen over menstrueren kan ons in contact brengen met onze creatieve kant, die nieuwe ideeën kan bedenken en nieuwe en mooiere 'kinderen' kan scheppen uit eenvoudig materiaal. We maken contact met het mysterie van het leven en met scheppende energie.

2. Aangezien menstruatie zo onlosmakelijk deel uitmaakt van het leven van de vrouw, kan het in de droom van een vrouw een teken zijn dat ze haar eigen ontluikende seksualiteit accepteert.

3. De levenscyclus en alles wat mysterieus in vrouwen is, kan door mensen symbolisch worden voorgesteld. Alleen in een patriarchale samenleving wordt het als onrein beschouwd.

Boek: Droomencyclopedie van Pamela Ball

pff naar mijn idee slaat het nergens op :p

16. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Heb vanacht gedroomd dat ik op t terrasje zat en dat iemnd mn kinderwagen had gejat. En dat mn vriend erachteraan ging. haha hopelijk zit ik volgende zomer echt met een kinderwagen op t terras.

17. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    "ontluikende seksualiteit"... Hihi... :oops: :oops: In hoeverre ontluikend?! Ik ben bijna 33, al ruim 12,5 jaar samen met mijn hubbie, dus eh... Hoe zal ik dat zeggen? Ik draai al een tijdje mee op dat gebied, hoor... ;)

Maar goed, we wachten af intussen.... Nog geen :evil: ...
    Wil morgenvroeg gaan testen...

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

iedereen heeft weleens voorspellende dromen, dus wie weet!

ik droom zo nu en dan dat ik al een kind heb, het is altijd een meisje met pikzwart haar. ben heel benieuwd wat daarvan gaat komen :D

19. Ja gek hè kabouter klus, daarom twijfelde ik of ik het wel zou neerzetten :) leek me er niks mee te maken hebben.. maar staat echt in het boek.. :confused:

20. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hehe, toen ik aan m'n autorijlessen zou gaan beginnen en toen ik ermee bezig was, droomde ik heel vaak dat ik auto reed. Reed echt super, alleen stond het stoplicht ALTIJD op rood, maar hoe ik de rem ook intrapte, ging toch altijd met volle vaart over het kruispunt. :rolleyes: :)

Zou je als beetje 'plankenkoorts' kunnen zien, maar heb inmiddels al een paar jaar m'n rijbewijs en zeker in de 2 jaar ernà héél véél gereden, maar deze droom ook toen af en toe nog gehad... :-k

Heb net ff op de site gekeken, heb nl soms ook een periode heel vaak dezelfde gekke droom. Heb wel wat gevonden over zwemmen en vliegen, maar in mijn dromen ZWEM ik altijd door de LUCHT 8) en dat staat nergens... :-k

Deel Deze Pagina