Hallo allemaal, ik ben nieuw. niet helemaal eigenlijk. ik ben ooit op de site jongegezinnen actief geweest. dat was 4 jaar geleden. ik werd na 4 maanden stoppen met de mirena zwanger maar kreeg toen een miskraam met 5 en een halve week. dit had mij zo aangegrepen dat ik uit angst niet meer rond de vruchtbare periode durfde te vrijen. totdat mijn vriendin zwanger werd en ik besefte dat ik iets heel belangrijks in mijn leven mis. dus.....ik ga er weer voor heel spannnend allemaal. het is wel zo dat ik al 40 ben dus ik ga nog naar de HU voor info en misschien extra medicatie zoals hormonen. ik hoop dat ik hier een prettige tijd zal meemaken. groetjes Jeannette _________________
hallo jeanette wat spannend op je 40ste voor je eerste gaan heel veel succes en hopelijk is het snel raak. groetjes puck
verdraaid, wat een lieve reacties! het is ook niet dat ik dit maar even aan de buurvrouw ga vertellen of aan de kassajuffrouw. je wilt toch je 'ei kwijt' haha, of juist niet natuurlijk..... afijn, ik ga mijn best doen en hoop dat ook jullie snel over dikke buikjes kunnen praten
Dat is ook het leuke van dit forum. Hier kun je lekker kletsen over alles wat met zwanger worden, zwanger zijn en kinderen te maken heeft. Maar ook met alle andere dingen.
ja idd, alleen vind ik het nog wat onduidelijk hoe het forum gebruikt kan worden. ik zal er gewoon even in moeten komen. ik zet overal maar pats boem berichtjes neer, heb geen idee wat ik aan t doen ben, maar lekker vogelen op zondag mag geen probleem zijn hihi....
Hoi allemaal, Eindelijk een forum gevonden waar nog niet iedereen zwanger is. Ben zelf 41 jaar en wij (mijn vriend en ik) zijn nu vier maanden bezig om te proberen zwanger te worden van ons eerste kindje. Hoe kijken jullie tegen je leeftijd en een eerste kindje aan? Groeten van Sandra
Ik heb geen enkel probleem met mijn leeftijd..(41jr) enkel het biologische aspect is wellicht een bezwaar (risico's). Maar het feit dat ik op oudere leeftijd misschien een kindje mag krijgen is voor mij geen probleem. Ik voel me goed, ik heb samen met mijn partner een zeer stabiel en liefdevol nestje, we zijn gezond en fit...tja, ik kan niets verzinnen wat nadelig zou kunnen zijn. En genaratiekloven bestaan sowieso, of je nu als dertiger of veertiger een kindje mag krijgen. Het kind zal in een bepaalde fase van zijn/haar leven 'zijn ouder (s) toch een oude sok' vinden... Dus nee, ik zie geen enkel probleem! Groetjes, Lola2
Hoihoi, Wij hebben er zelf ook geen enkel probleem mee hoor, denk zelfs dat ik nu een betere moeder zal zijn dan tien jaar geleden. En wanneer je jong ouders bent geeft dat voor je kind ook geen garantie dat je lang van je ouders kan genieten. Wij hebben elkaar pas twee jaar geleden leren kennen, voor die tijd nooit echt een langdurige serieuze relatie gehad, dus had me er eigenlijk al bij neergelegd nooit moeder te zullen worden. Dus ik vind het nu super dat we toch nog een kans krijgen om papa en mama te worden, we blijven positief. Wij zijn nu met de vijfde ronde bezig en gister gaf de ovulatietest twee gelijke streepjes aan, om het nieuwe jaar te vieren hebben we lekker gesexed en op de een of ander manier voelde ik me na die tijd heel erg rustig, anders dan anders, mijn gevoel zegt dat het dit keer gelukt is maar ja kan eigenlijk nog niet volgens mij omdat de test twee gelijke streepjes aangeeft en de kalender pas het weekend aangeeft als vruchtbaar. Hopelijk wordt voor iedereen 2009 een heel vruchtbaar jaar en kunnen we blijven genieten van de sex ondanks dat het soms "moet". Liefs van Sandra
Ha Shanna, Dan klopt volgens mij die kalender niet. Ik denk dat je van je ovulatie-test uit mag gaan. Denk je niet? Ik had een aantal dagen geleden een vette positieve ovulatietest (ik zat toen op cyclusdag 17). Dus jij en ik gaan een beetje gelijk op...over 2 weken weten we hoogstwaarschijnlijk meer....spannend. We hebben deze ronde 3x geinsemineerd. Op cyclusdag 14, 16 en 17. Ik duim me suf dat het deze keer raak mag zijn en dat het blijft zitten want eerlijk gezegd zie ik een beetje tegen het medische circuit op. Mocht het nu niet gelukt zijn dan moet ik vanaf komende cyclus dag 3 t/m 7 Clomid gebruiken en zullen we overgaan op IUI. Groetjes, Lola2
Huppelakee, ik wil jou en natuurlijk ook alle andere 40(+)ers heel veel succes wensen. Helemaal niet gek hoor dat je het wilt/gaat proberen. Groot gelijk, en het komt steeds vaker voor dat vrouwen op latere leeftijd nog een kindje willen. Ikzelf ben ook niet de jongste hoor Maar was er nu pas aan toe.
Hoi Lola2 (en andere lezeressen) Hoe gaat het nu met je? Lastig hè dat afwachten? Wanneer zou je kunnen testen? Hopelijk wordt de medische molen je bespaart. Wij wachten ook deze maand af en dan gaan we wsl. ook ri huisarts (op onze leeftijd moet je zo weinig mogelijk tijd verliezen denk ik). Jij geeft aan dat de kalender van mij wsl. niet klopt. Aangezien ik mijn cyclus niet altijd evenlang heb vertrouw ik daar ook nooit op en begin altijd eerder met de ovulatietest, deze gaf 31-12 nog niets aan en op 1 januari twee gelijke streepjes en die heb ik nog steeds bij het testen dus nu al vier dagen twee gelijke streepjes op mijn ovu.test. Erg verwarrend hoor want ik heb nu geen idee wanneer mijn eisprong komt. Op een andere site las ik dat je 5 dagen vruchtbaar kan zijn, voor mij dus 1 jan. een beetje vruchtbaar, 2 jan. vruchtbaar, 3 jan. zeer vruchtbaar, 4 jan. zeer vruchtbaar (ovulatie), 5 jan. vruchtbaar en dan op 6 jan. de innesteldag, 13 januari zou ik dan ongesteld moeten worden, nou hopelijk dus niet. Ik heb hier ook ergens gelezen over vruchtbaar slijm, maar ik heb eigenlijk zelden afscheiding, en dit keer een heel klein beetje helder op 31-12 maar toen gaf de test nog niets aan. Maar ja eens kijken of ik mijn vriend vanavond weer zover krijg Groeten van Shanna41
Het leven begint toch pas bij 40! 8) Ladies, ik wens jullie heel veel succes en hoop voor jullie dat er snel roze hier gesignaleerd wordt. Om allerlei redenen zijn wij laat begonnen met onze kinderwens. We hebben in augustus ons 1ste kindje gekregen, mijn man op z'n 53ste en ik op m'n 41ste. En het is prachtig!
Dag lieve Natas, Dank je wel voor je opbeurend berichtje! Jij blijft mijn voorbeeld van 'hoe het ook kan gaan.' Enne: laat je niet gek maken bij het CB Liefs, van Lola2 (Josephine).
Hai Josephine, ik ben blij dat ik je hier nog wel zie! Ik zal af en toe komen spieken in dit topic om te kijken hoe het gaat. En nee, het CB krijgt mij niet gek hoor x Natas.