Hoi allemaal, stuitte na een tip op dit artikel. Vooral het stuk: "Vruchtbaarheid mythes" is erg interessant. Ik heb dit NOOIT geweten. Onvruchtbaarheid & vruchtbaarheid: De feiten | Mens en gezondheid: Zwangerschap
Tuurlijk mag dat. Dat je in de 2e week na je menstruatie het beste kan vrijen. En dat je met je ovulatie te laat bent (bijvoorbeeld de ovulatietesten) of met temperaturen.
Nee je komt niet uit een ei... Ik kijk hier ook van op want waarom anders zijn er ovutesten..? Met andere woorden als je een positive ovutest hebt ben je al te laat.. Vind het zelf een vreemd artikel want waarom raden gyneacologen anders testen en tempen aan.??
Nou dat was ook mijn gedachten. Dit betekent dat doktoren, gynaecologen, boeken, internet etc etc etc... het dus allemaal fout hebben????? En waarom worden er dan vrouwen zwanger nadat ze ovutesten gebruiken????
Volgens mij krijg je die posi ovulatietest juist vlak voor de daadwerkelijke eisprong. En verder is het zo dat na de eisprong je nog enkele uren de tijd hebt, maar niet zo lang idd. Tempen is ook nooit voor de maand zelf. Idd ben je te laat wanneer de temp verandert, maar je kan op die manier wel je eigen cyclus leren kennen.
het artikel bracht mij weinig nieuws, behalve dat vrijen na je pos ovu test geen zin zou hebben. nou das zekers te weten niet waar. dinnetje is net zwanger van de sex vlak voor haar ei! maar het schijnt beter te zijn om inderdaad om de dag in de week van je ei te vrijen. ach er zijn zoveel meningen over wat goed is en wat niet, denk dat we gewoon op ons gevoel af moeten gaan en de marges lekker ruim nemen
Hey meiden Ik sluit me bij mijn naamgenoot hierboven aan Tempen geeft een goed beeld achteraf en is meer voor de gyn om te zien of er uberhaupt een ei sprong plaats vindt. Als een ovu test posi is springt het ei na 24 tot 48 uur en ben je dus zeker nog optijd met klussen! Het artikel raadt alleen aan om gewoon al optijd te beginnen met klussen(dag 8 bij een cyclus van 28 dagen) om zo te zorgen voor een voorraadje zaadjes in die 'crypten van de baarmoederhals' Daar heb ik ook nog nooit van gehoord hoor, maar ik weet wel dat zaadjes niet linea recta richting het ei zwemmen. Maar goed, al met al vind ik het wel een goed artikel en ook wel hoopgevend. Als we in week 2 goed klussen hebben we per maand 75% kans om zwanger te worden (bij normale fertiliteit van man en vrouw dan) Toch beter dan de 20% die ik altijd dacht Groetjes, Caitlin
75% kans in week 2? Ik denk dat ik maar es snel naar bed ga met manlief! Maar ik weet niet of ik het artikel serieus moet nemen,athans dat stukje over vruchtbaarheidsmythen. Vooral niet dat een zaadcel een week kan overleven. Dat kan toch niet?
Hmmm.... Er staat inderdaad niet heel veel nieuws in, behalve dan dat we toch echt wat fanatieker moeten klussen al vanaf dag acht. Maar dat zaad een hele week kan overleven... Ik weet niet hoor, maar dat lijkt mij toch erg uitzonderlijk. Natuurlijk kan het wel, maar dat zou dan inderdaad wel superzaad zijn, en niet het gemiddelde ofzo. Toevallig is een vriendin van mij nu zwanger die zweert dat ze alleen sex heeft gehad een aantal dagen (vijf ofzo) voordat ze haar eisprong had. Dus het zaad van haar vriend heeft meerdere dagen overleefd. Maar zij is nu voor de tweede keer in de eerste ronde zwanger. Dus dan heeft hij gewoon superzaad.
Hoi Hoi, Heb het artikel gisteren zitten lezen, staat niks vernieuwends in, en er staat niks over na je ovulatie 'test' gemeenschap hebben, na je ovulatie, voor allen duidelijkheid, daarom heeft tempen ook niks te maken met die maand zwanger worden, maar wel de zekerheid dat je een eitje hebt, en dat je inzicht krijgt in je cyclus!!! En het lijkt me niet meer dan logisch dat voor je ''EI'' klussen effectiever is dan NA je EI!!! En zorgen dat er een voorraadje vers zaad klaar ligt voor je EItje!!! Een ovulatietest geeft 24-48 uur van tevoren aan dat je eitje springt, anders zou CLEAR-BLUE allang aangeklaagd zijn wegens fraude denk ik!!! XXX
Wel een verhelderend artikel over de vele soorten behandelingen! Ik weet daar namelijk echt helemaal niets vanaf. Het tempen is inderdaad handig om inzicht in je cyclus te krijgen. Ik ben bijvoorbeeld pas kort gestopt met de pil en ik voel van alles, maar wat is wat? Dus ben ik gaan tempen en mijn symptomen gaan opschrijven. Ik heb dan een kruisje gezet waar ik dacht, aan de hand van krampen en andere symptomen, dat ik mijn ei had. Alles in het systeem van Fertility Friend ingevoerd en na de analyse kwam inderdaad dezelfde dag eruit. Wat mij betreft dus heel handig om je lichaam te leren kennen! Inderdaad, als je de eisprong eenmaal gedetecteerd hebt ben je voor die maand te laat. Je kunt echter wel de maand erop misschien je ei voelen aankomen, of als je regelmatig bent weet je wanneer je het ongeveer kunt verwachten. Daar kun je de frequentie van je gemeenschap op aanpassen en zo heb je meer kans zwanger te raken.
uuuh ok ik wist dat dus ook niet , maar dan zijn mijn liefje en ik wel goed bezig want ik heb nog geen positieve ovu test gehad en wel om de dag geklust