ongi pijnen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by rianne23, Feb 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rianne23

rianne23 Actief lid

Feb 1, 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi

ik heb nu al de hele dag last van onregelmatige ongi krampen. zijn dit weeen?

liefs rianne

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Rianne,

hoe is het de afgelopen dagen gegaan? Zo op het laatst kunnen er meerdere oorzaken zijn voor die kramperige pijn. Je kindje kan aan het indalen zijn, je kunt harde buiken hebben, die op het laatst veel vaker voor kunnen komen; dit zijn ook wel voorweeen. Die zorgen voor het kleine begin, maar dit zegt niets over de bevalling helaas. Je kunt ook last hebben van een blaasontsteking, daar kun je ook wat voorweeen van krijgen, zonder dat je pijn hebt bij het plassen. En misschien en je toch een dagje te druk geweest en protesteerd je lichaam op het moment een beetje. Het kan voor je kindje allemaal gen kwaad.
    Wanneer je twijfelt of het van de bevalling is, kun je het beste ruim een half uur(!) in een warm bad gaan liggen (of onder een douche als je geen bad hebt). De pijn neemt af als het niet van de bevalling is, is het wel van de bevalling, zal het pijnlijker worden.

Groetjes Brigitte

3. rianne23

rianne23 Actief lid

Feb 1, 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi brigitte

ik loop nu nog steeds met pijnen rond. heb vannacht niet goed kunnen slapen. ze komen nog steeds onregelmatig en zijn nog steeds erg pijnlijk en kan ze niet wegpuffen. het ligt niet aan de inspanning want die heb ik niet.
    als ik inderdaad douche dan word de pijn wel minder. heb nu dus ook een kruik op mijn buik liggen hopelijk is dat voldoende om de nacht door te komen. het is dus afwachten nu. hoop dat het snel gaat beginnen.

o ja je had het over blaas ontsteking? hoe kom je er achter dan zonder dat je gelijk naar de ha gaat.

liefs rianne

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Rianne,

om een blaasontsteking uit te sluiten, moet je echt even een plasje naar de huisarts (laten) brengen. Die hebben dat daar zo gecontroleerd en antibiotica is dat zo opgehaald bij de apotheek. Zou ik wel even doen als ik jou was, je weet maar nooit!

Groetjes Brigitte

Share This Page