Hallo, Afgelopen donderdag en vrijdag ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat mijn tensie echt heel hoog was (185/117 zittend, liggend werd ie stuk lager maar bleef hoog ..../98) . Nu hebben ze bloed gecontroleerd, urine, ctg, echo etc. en alles met de beeb is gelukkig goed. Heb aldomet gekregen om bloeddruk laag te houden die ik moet gerbuiken tot einde vd zwangerschap. Snachts had ik last van mijn onderbuik (ze gingen hier verder niet op in, dus is glukkig niet erg lijkt mij) alleen nu vraag ik me af (omdat ik het nu steeds snachts weer heb) wat dat dan is, ik ben het nl vergeten te vragen aan ze. En ik heb nu ook zo af en toe echt pijn in mijn linkerzij/rug (duurt ffies en gaat ook weer weg). Enig idee of dit allemaal wat met die hypertensie te maken heeft of ist gewoon groei vd uterus? Ik ben nu 33 weken en voel me verder wel weer ok groetjes
uhm die smiley stelt een acht voor.... ik heb trouwens ongeveer 1x p dag maar last van mijn rug...onderbuik wel steeds snachts
Hoi Nikkie, die pijn onder in je buik is inderdaad niet erg en heeft niet direct met je bloeddruk te maken. Het kan zijn dat je kindje een beetje aan het indalen is, of je hebt wat drukkere dagen gehad. Daar kun je ook wel eens last van hebben. Je komt ook net uit een groeispurt van de kleine en daar kan je baarmoeder ook een beetje extra van geprikkeld zijn. Je banden kunnen dan ineens een paar dagen last hebben van de groei van je baarmoeder. En de pijn in je zij/rug kan ook heel goed van de banden komen. Ook kan je bekken wat instabieler worden omdat je baarmoeder er met steeds meer gewicht op gaat hangen. Dit is verder niet abnormaal, maar wel iets om voor jezelf in de gaten te houden. Luister naar je lichaam en probeer jezelf 's nachts met kussens zo in te bouwen dat je buik wordt ondersteunt en je knieen/benen recht liggen (door er bijvoorbeeld een kussen tussen te leggen als je op je zij ligt.) Maar al met al geen gekke klachten dus. Groetjes Brigitte