Teunisbloemolie en eisprong vervroegen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Proudmama01, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Proudmama01

Proudmama01 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik heb een vraagje. Hebben jullie ervaring met teunisbloemolie en heb je daar ook een vroegere eisprong door gekregen? Of maakte het niks uit? en hielp het ook bij je menstruatieklachten?

Ik heb nog een potje teunisbloem staan en nog wat tarwekiemolie en eigenlijk wil ik het dolgraag eens proberen, teunisbloem tot eisprong, tarwekiem erna.. ik ben sinds vandaag ongesteld geworden en zijn al een behoorlijke tijd bezig voor een 2e kindje. Heb vaak een vrij late eisprong. Maar heb afgelopen maand en deze maand onderzoeken in het ziekenhuis bij de gyn en ben een beetje bang dat als mijn eisprong hierdoor wél eerder zou vallen, het misschien een verkeerd beeld gaat geven en ik wil natuurlijk wel dat er een eerlijk beeld uitkomt. Ook omdat ik een onderzoek krijg wat vóór je eisprong plaats moet vinden vind ik het een beetje risky om deze cyclus uit te gaan testen..stel dat ie toch eerder zou springen..weet het niet.. maar ben wel erg benieuwd of bij jullie je eisprong misschien eerder is komen opdagen door deze capsules! 😊
    Negatieve ervaringen zoals weer een superlate eisprong zijn natuurlijk ook welkom haha.

2. CrossedFingers

CrossedFingers Actief lid

6 okt 2016
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij kwam ie juist 1 of 2 dagen later. Heb ook tarwekiemolie gebruikt vanaf ei en tadaaaaaaa, zwanger 😄

3. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Ik heb geen antwoorden voor je maar lees graag even mee.

Wij wachten ook al lang op een 2e kindje en lopen inmiddels bij de gynaecoloog, maar tot nu toe lijkt alles normaal. Alleen mijn eisprong is ook laat, dag 20/21.
    Zelf heb ik weleens het idee dat het probleem zit bij de innesteling bij mij, maar het baarmoederslijmvlies wordt wel voldoende opgebouwd.

Ik heb een tijdje geleden tarwekiemolie gekocht en ben een beetje huiverig om het te gebruiken. Natuurlijk ken ik de verhalen dat mensen zwanger raken wanneer ze dit voor het eerst gebruiken maar ik heb ook weleens gelezen dat het het baarmoederslijmvlies juist zo dik maakt dat het innesteling juist vermoeilijkt.
    Daarom heb ik wel een keer een paar capsules genomen maar durf ik niet echt de volle dosering te nemen. Straks lukt het daardoor juist weer niet.. uiteindelijk zul je dat natuurlijk ook niet weten, ook niet of de dames die wel zwanger raakten er nou echt baat bij hadden of gewoon geluk.. lastig!

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

De eerste keer dat ik teunisbloemolie gebruikte kwam mijn eisprong een paar dagen eerder. Normaal gesproken kwam deze rond dag 17/18, en nu had ik mijn eisprong op cd 14/15.
    Ik ben die ronde direct zwanger geraakt dus ik weet niet of ik toevallig een vroeg ei had of dat de teunisbloemolie hiervoor verantwoordelijk is geweest.

Deel Deze Pagina