ik ben geknipt bij de bevalling ,het genezen ging eerst goed maar later begon het steeds te pussen vanalles gehdaan het wordt wel minder maar nu lijkt het alsof de inwendige hechtingen afgestoten worden ipv van opgelost, want er komt steeds een stukjelanger zwart draad naar buiten kan dit/ en kun je dit "wegtrekken"met pincetje ,want doordat dat draadje er zit gaat t laatste stukje wond niet dicht en pust ook af en toeof is er een manier waardoor het sneller oplost 9dat wat uitsteekt) en er dan afvalt? alvast bedankt
hoi Makey, ik zou zeker niet zelf trekken want er kan nog een knoopje aanzitten. Bel even je verloskundige en vraag of je langs mag komen op het srpeekuur, dan kan zij even kijken en het verwijderen. Als dat niet kan kun je je huisarts bellen. Mirjam
ik vroeg me ook af of dit volgende nog goed nog goed gaat komen. ik voelde aan de binnenkant maar dat voelt wel aan als een kleine puinhoop helemaal niet glad en een soort van recht stuk richting de baarmoedermond(zo voelde het altijd met mn vinger) maar nu voelt het aan als een heuvelachtig iets allemaal hobbels en kuilen , herstel dit weer of blijft het zo ?ook zit er nogh een grote knoop in mn vagina (kwam ik vandaag achter)wat is dat draad trouwens dik t lijkt wel pektouw is dat normaal? en waarom gebruiken ze daar zulk dik draad voor? want dat duurt toch vreselijk lang voordat t is opgelost? ik heb ook nog veel pijn aan de hechtingen en litteken is dat normaal?
Hi makey, Voor het oplossen van de inwendige hechtingen geven ze ongeveer 6 weken, bij de een duurt dit wat langer dan bij de ander. Ze gebruiken wat dikker draad omdat dat beter en langer de vaginawand en spierlaag bij elkaar houd, deze hebben namelijk een langer herstel nodig dan de huis. Als je 6 weken na de bevalling nog steeds last hebt van het litteken of van de hechtingen dan moet je zeker voor een nacontrole afspraak bellen. De knoop die er nog zit kan dan verwijderd worden. De hobbels en bobbles die je voelt trekken wel weer weg, heeft even zijn tijd nodig. Het voelt altijd erger dan dat het is. Groetjes Imke