Hallo, Ik vraag me af of er meer mama's(in spé) zijn die een te kleine baby hebben (gekregen). en wat ik eventueel na de geboorte kan verwachten. Mijn kleintje weegt nu 2270 vorige week 2265 dus amper gegroeid. Ook zag de gyn dat het vruchtwater aan t verkalken is. Of dit de reden is dat ons kindje niet meer groeitweet ik niet. Ben nl nogal overdonderd door dit bericht. Eerst hadden we angst voor een eventuele hartafwijking, daarna bleek bij de 20 weken echo dat dat goed is maar dat de nieren te groot waren en dat is nu goed, maar nu dit. Ik maak me best wel zorgen, en ben benieuwdnaar ervaringen.
Onze Jesse was 2720 gram met de geboorte Dus nog geen vijfenhalf pond. Doordat hij klein was, en hij nog wat opstartproblemen had (door mijn diabetes) moest hij de eerste drie weken dag en nacht om de 3 uur gevoed worden, daarna nog 3 weken verplicht 1 keer, en daarna was hij groot genoeg om het zonder nachtvoeding te kunnen. Dat ging meteen al heel goed. Nu is hij bijna zeven maand en al 8.5 kg, dus hij heeft de schade goed ingehaald!
hoi hoi hier ook, mijn zoontje was 2550 bij de geboorte een kleine 5 pond, hij mocht meteen de volgende dag mee naar huis, dus verder geen gekke dingen, alleen de vele voedingen in het begin maar ja de kleintjes hebben gewoon wat meer nodig, ik verwacht nu een tweeling, ben nu 32 weken en vorige week was de ene 1737 gram en de andere 1950 gram, ze zullen ook niet groot worden, maar ja met tygo is ook alles goed, nu een dreumes van 15 maanden met 10,5 kilo, maak je maar niet te druk hoor! groetjes janina
Dank je wel voor je reactie! Heeft jou kleintje ook in de conveuse gelegen dan? EN moest hij ook premature kleding aan of "paste"50 redelijk? Ik begrijp dat er bij jou dus een oorzaak is waarom hij zo klein is. Bij ons is er geen oorzaak. Darryl* was met 40 week ook klein, 49 cm en 2920 gram, maar hij was 3 x strak omstrengeld en had de laatste 2 week geen voeding meer gehad. Dylano was met 37,6 week een stevige baby, 3490 gram en 51 cm. ennu dus een echte uk. Fijn dat jou kleine zo lekker groeit. en betreft het voeden om de 3 uur, vind ik niet zo'n drama als ze daar lekker van gaan groeien. Al hoewel ik bv wil proberen, maar of dat in deze omstandigheden aan te raden is....
Dank je wel janina ook voor jou reactie. FIjn dat jou kleine gelijk mee mocvht naar huis. Hoop dat dat bij ons ook is, maar onze kleintje loopt 4 week achter. en groeit dus amper, dus volgende week benik 37 week als het kindje niet gegroeid is is hij als een 32 weken oud kindje.
Jaimy was ook maar 2650 gram met de geboorte. Ook hier kreeg hij om de drie uur voeding en mocht hij max 6 uur per nacht doorslapen. Wij hebben 5 dagen in het ziekenhuis geslapen omdat Jaimy met een KS is gehaald (stuitligging) inmiddels was hij met bijna een maand al weer 3500 gram en is een echt vreetschuurtje.
Esmee is geboren bij 36+6 , ze was 2440 gram en 45 cm. ivm de streptokokken bacterie die ik had (wat ik niet wist voor de bevalling) moest ze blijven op de couveuse afdeling omdat zij het ook kon krijgen, had ik het niet gehad hadden we haar mee naar huis mogen nemen. Esmee is opzich nog steeds vrij klein, vergeleken met kindjes van haar leeftijd, maar dat zegt neit altijd wat. kindje van me vriendin is 8 weken tevroeg geboren was 2400 gr en 45 cm maar is nu bijna even lang als Esmee ,en ze schelen 5 maanden.
ook Fay was te klein bij haar geboorte, en dit komt waarschijnlijk toch door aanleg in combinatie met een verkalking van de placenta (dus niet van het vruchtwater). De placenta hebben ze helaas niet verder onderzocht, achteraf gezien had ik dat wel graag gehad, maar dan is het te laat. Ook Sam was te klein in verhouding met de zwangerschapsduur (die werd alleen al bij 30 weken geboren). Bij haar was het zo dat mijn placenta maar 50% van de normale grote in aanleg was, en daarna is nog een keer 50% afgestorven door infarctjes ivm pre-eclampsie/HELLP, dus zij had in week 30 nog maar 25% van de plancenta tot haar beschikking. Fay zat nog ruim in haar maatje 44. Nu met 4 maanden nog in 56 we gaan nu langzaam naar 62 (ze is wel al 62cm maar ook slank )
hoi hoi hier alle kleintjes te klein voor de tijd kimberley 2580 gram Alisjha 2680 gram Angélina 2540 gram Destiney 2770 gram en nagéamo was prematuur die woog 2360 gram alle meiden mochten gelijk mee naar huis en Nagéamo heeft 8 dagen op de couveuse gelegen i.v.m prematuur mocht naar huis met een gewicht van 2200 gram overigens hadden ze bij destiney 1 dag voor de geboorte een schatting gedaan die kwam volgens hun op nog geen 1800 gram volgende dag bevallen van haar en toen woog ze bijna een kilo meer dus ze kunnen er nogal eens naast zitten groetjes nathalie
Hoi, Ik zit ook in de zelfde situatie. Afgelopen vrijdag had ik een controle bij de VK en zij heeft mij direct doorgestuurd naar de Ziekenhuis voor een groeiecho ze vond de baby toch wel te klein. Ik was toen 35 wk 2 dagen. Na de echo bleek dat ze 2390 weegte . Nu hebben ze besloten dat ik 16 september (dan ben ik precies 37 weken) terug moest komen voor een echo, als zij nauwelijks is gegroeit wordt ik ingeleid. ( Dus ik ben benieuwd).Ik zit wel goed door te eten Misschien dat ze nog goed door groeit. Met 32 wk 1 dg had ik ook nog een groeiecho gekregen toen was ze 1739 met 3 weken is ze ong. 600 gram aangekomen. Kijken wat ze binnen 2 weken van maakt. liefs hilal
Onze Lynn was met haar geboorte maar 2360. Ze blijft een kleintje (nu bijna 10 mnd en nog net geen 7.5 kg) Ze ontwikkelt zich super goed, het geboorte gewicht zegt dus niet zoveel. Mt 50 was echt veel te groot voor Lynn. Ze heeft de eerste dagen geen kleding aangehad (couveuse) en daarna mt 44 (wel 4 weken) Kleding kun je altijd ook op het laatste moment kopen. Toen Lynn geboren was had ik niets in mt 50 laat staan mt. Bij ons in de fam worden vooral grote baby's geboren dus ging niet van zo'n ukkie uit Ons mam heeft toen ik in het ziekenhuis lag snel wat kleine kleertjes gekocht. Succes, Mayke
Hoi! Mijn zoontje was 2630 gram bij voldragen zwangerschap...(dochter 2835) zoontje thuis geboren , mocht wel thuis blijven omdat ie net boven de grens zat (2500) Verder goed op de voeding gelet en nu is t een heerlijk goed groeiend kereltje van anderhalf.. Niet dik maar wij zijn allebei ook slank! Succes. Liefs Eefje
Ohw ja.. ik krijg deze zwangerschap wel meer groei echo's omdat ze allebei kleiner waren dan geschat.. Weten we waar we aan toe zijn..
mijn ukkie was 40 cm en 1820 gram, maar was dan ook ruim 8 weken te vroeg geboren! Hij zwom in maat 44 en het leek wel eindeloos te duren voor hij eindelijk in 50 kon. Hij heeft 4,5 week in het ziekenhuis gelegen waarvan 2 dagen op de NICU; de rest op high en daarna medium care. In het begin in de couveuse en daarna in een gewoon bedje. Verder had hij een 'snorretje' (luchtflow) en een sonde, maar dat heeft echt met de prematuriteit te maken volgens mij, omdat zelf drinken nog te moeilijk was. Ik denk dat jouw kindje dat niet nodig zal hebben. Je kindje mag naar huis als het geen dipjes in zuurstof of hartslag (meer) heeft, zelf goed kan drinken en een redelijk gewicht heeft. Volgens mij was Thomas iets van 2300 gr toen hij naar huis mocht. Dat was met 36weken en 2 dagen 'zwangerschap'; toe hij dus 4 weken thuis was had hij dus pas zo'n beetje geboren moeten worden. Echt raar. Hij zal nu (9 maanden oud, gecorrigeerd 7 maanden) ongeveer tegen de 8 kilo aanzitten en ik denk rond de 69 of 70 cm! Dus hoe klein ze ook ter wereld komen; groeien zullen ze toch (de een wat sneller dan de ander). Succes!
hoi.. ze zitten er ook wel een s naast met t gewicht.. dus misschien valt t wel mee...toen ik zwanger was van onze zoon, werd er de gehele zwangerschap gezegd dat het een kleintje was, zelfs op t eind door de gynec. ( dit zou zou in mijn geval ook maar goed zijn, want onze zoon lag in stuit en ik zou normaal gaan bevallen) hij zou ook al ver zijn ingedaald... uiteindelijk is mijn zoontje met een keizersnee geboren, omdat het op een geven moment toch niet zo goed met hem ging, later zeiden ze dat hij er nooit op de normale manier uit had kunnen komen, hij lag veel te hoog nog in mijn buik ( en hij was ingedaald?) ,en zijn geboorte gewicht was 3660gr, niets kleine uk dus, gewoon een 'normaal'gewicht... toevallig heeft mijn buurvrouw een soort gelijk verhaal, haar kindje zou ruim negen pond wegen,omdat ze al eerder een keizersnee had gehad,heeft ze er nu maar weer voor gekozen omdat t zón flinkerd zou zijn, was ie geboren woog hij 3640...was waarschijnlijk toch gewoon veel vruchtwater.. dus t klopt niet altijd, maar ja je bent zelf geen dokter, dus je moet uitgaan van hun oordeel... sterkte met de laatste weekjes!
Mijn dochter was bij de geboorte 2900 gram. Niet al te licht alleen was ze wel 10 dagen te laat. Ze dachten dat ze kleiner zou zijn. Gelukkig viel het mee.
Onze Isa werd geboren met 37 weken en 3 dagen, lag in stuit met de benen naar beneden. Toen ze geboren werd woog ze 2664 gram, en was ze super klein. Maar alleen het ritje van de o.k. naar de kraamafdeling in de couveuse gelegen en verder niets aan het handje. Nu is ze ruim 1 jaar zit met haar lengte boven het gemiddelde en met haar gewicht er onder. Alles keurig dus.
Ik wil jullie gewoon even meedelen dat Janneke vorige donderdag (op 36+3) bevallen is van een zoontje Dylarius. Hij woog 2800 g en mat 49 cm. Janneke heeft daarnet de eerste foto gepost in het oktober2008mama's topic.
kibi dank je wel Meiden allemaal bedankt voor jullie reactie! Inderdaad kunnen ze er dus flink naast zitten. Onze eerste Darryl* werd ruim 8 pond geschat dag voor de bavalling met 40 week en woog maar 2920 gram, en Dylarius werd geschat op 2270 en woog dus bij de geboorte 2810 en 49 cm. Hij mocht ook gelijk mee naar huis de dag er op, alleen moet hij om de 3 uur eten. Hij draagt 44 want 50 is echt te groot. Och wat is hij toch klein, maar zo mooi en hij doet t goed ondanks dat hij officieel prematuur is. Ik ben trots. Bedankt voor jullie reacties en verhalen. Zo zie je maar hoe de echos er flink naast kunnen zitten.