wanneer testen utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Khrisje, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khrisje

Khrisje Lid

13 jan 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik utrogestan na een afgebroken ivf poging, wanneer kan je dan veilig testen? Mag ze maar 13 dagen gebruiken.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Utrogestan heeft geen invloed op een zwangerschapstest. Je kunt dus gewoon op NOD testen.

3. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hebben ze gezegd dat je t maar 13 dagen mag gebruiken? Dan zou ik wel op tijd testen,,nl nog voor je niet meer hebt. Mocht je nl zwanger zijn, moet je nl meestal nog een tijdje door gaan.
    Bij mij zijn ze er nooit zo stipt mee tot wanneer het mag, ik moet doorgaan tot de bloedtest. Ik doe iui, en mag ivm de Utro al wel iets eerder bloed laten prikken, nl op dag 14 na iui (ipv dag 16). Ik mag dan pas stoppen als de uitslag negatief is.
    Ik zou dus op of een dag voor NOD testen. Dan heb je nog tijd om extra Utro te regelen om door te gaan als t gelukt is.

Veel succes!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Waarom gebruik je Utrogestan als je IVF-poging afgebroken is? Dan heeft het toch geen zin om dat te gebruiken en wacht je toch juist op je ongesteldheid? En dan heb je toch vaak ook geen kans op een zwangerschap?;)

Je kunt inderdaad niet vals-positief testen door de Utrogestan, het heeft geen invloed.

Hier mocht ik ongeacht de uitslag van de zwangerschapstest stoppen op de testdag (twee weken na de terugplaatsing). Dus ook als ik zwanger was, omdat je lichaam over het algemeen de productie van progesteron overneemt in geval van zwangerschap. En dan heb je de Utrogestan in principe niet meer nodig.

5. Khrisje

Khrisje Lid

13 jan 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wilden voor een laatste poging naar Rotterdam. Wat er fout kon gaan ging fout. De afspraak was eerst dat ik fostimon mocht gebruiken werd gewoon menopur en daar reageer ik niet op.Wel was de afspraak dat er minimaal 2 follikels aanwezig moesten zijn voor een punctie, het bleek er maar eentje dus toen werd het op dag 13 afgebroken.Ik moest nog wel een spuit zetten en dan mochten we zelf klussen. Ik vroeg waarom geen iui, dat had volgens haar toch geen zin want ik was al 2x zelf zwanger geraakt(1x zelf en na 1x na een punctie zonder terug plaatsing) allebei miskraam 6 en 8 weken. Mijn gevoel bij dit ziekenhuis is dat ze zoveel mogelijk geld willen declaren en zo min mogelijk willen doen.We mogen ook pas na 7 wk op eindgesprek(en misschien hoe nu verder maar daar geloof mijn partner niet in) eerder hebben ze geen tijd als je zegt dat kan ik geestelijk niet aan dan is het antwoord we hebben geen tijd eerder. Dus nog 5 wk wachten. De zwangerschaptest was negatief en dit was mijn laatste dag met de bolletjes.Heb heel licht ongi dus deze kans is niet geslaagt:x. Met mijn leeftijd is de kans ook niet heel groot meer ben 43 begin van het jaar geworden. Dus eigen kinderen zit er niet meer in het was wel onze wens......

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    O, op die manier. Als je te weinig follikels hebt voor een punctie, dan kun je inderdaad zelf nog wel een poging wagen natuurlijk. Daar had ik zo snel niet aan gedacht.

Wat vreselijk jammer dat de test negatief was en je menstruatie aan het doorbreken is. Is het geen optie om in Gent of Dusseldorf nog een poging te wagen of is dat financieel niet haalbaar? Ik weet niet hoe het daar met de leeftijdsgrenzen zit, maar over het algemeen zijn ze daar soepeler dan in Nederland. Ben je nu bij het Erasmus geweest? Ik heb daar inderdaad meer slechte verhalen over gehoord. Een vriendin van mij zat er ook, zij was ook niet tevreden. Zij zijn toen overgestapt naar Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp.

Sterkte & succes verder!

7. Khrisje

Khrisje Lid

13 jan 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Jippie, nee het was niet het erasmus maar ze werken er wel mee samen.
    Duitsland enzo zou een optie kunnen zijn geweest maar daar zien wij vanaf we wilden het proberen totdat ik 43 jaar was en dat ben ik inmiddels. Dus ja, je moet ergens een grens trekken hoe moeilijk ook. De kansen worden ook steeds kleiner.

Deel Deze Pagina