vanmiddag bij de gyn op controle geweest en deze houd de datum aan van de laatste menstruatie en de verloskundige houd de datum van de echo aan, maar welke datum is nu de goede datum? welke kan ik het beste aanhouden.
Volgens mij is die van de termijnecho het meest nauwkeurig, die zou ik aanhouden. Alhoewel ik op de uitgerekende datum uitgaande van mijn menstruatie ben bevallen (3 dagen na de uitgerekende datum op basis van echo)
Bij mij zit er ook een verschil van 5 dagen ,maar ik had ook pas op dag 32 een positieve test..... dus ik ga uit van de laatste datum..... die van de echo. Het is schijnt zo te zijn (is mij verteld) dat alle vruchtjes in hetzelfde tempo groeien tot de 12e week. Dus daarom kunnen ze ook zo precies zien hoe ver je bent. Pas na 12 weken gaat het ene vruchtje sneller groeien dan de andere (met als resultaat het verschil bij de geboorte). Ik heb met 10 weken mijn echo gehad, dus dan zou het moeten kloppen. Al wil het nog niets zeggen over wanneer het komt...
Ik zou de datum van de echo aanhouden. Als ik de datum van mijn laaste ongi aan zou houden dan zou ik een week verder zijn namelijk (lange cyclus en dus ook laat ei) Wel raar van je gyn eigenlijk... weet hij ook de lengte van je cyclus en waanneer jij dacht je ei te hebben gehad? Of zitten er voordelen qua lengte verlof aan? (dus eerder verlof ofzo?)
dank je voor al jullie reacties. het scheelt maar drie dagen, maar zo op het eind is dat toch best veel vind ik. vroeg het me ook gewoon af. qua verlof zou ik dan uiteindelijk wel drie dagen langer verlof hebben als kleintje niet komt en ik ingeleid moet worden. gyn deed er heel makkelijk over, vind ik een beetje vreemd. of je nu bevalt met 42 weken of 42 weken en 3 dagen vind ik dan toch wel weer veel. komt vast wel goed allemaal, was gewoon ff nieuwsgierig.
Bij mijn termijnecho zat er 4 dagen tussen de metingen Dus ik houd maar gewoon (net als de verloskundige) mijn laatste ongidatum aan, al weet ik dat ik een laat ei (dag 18) heb gehad.
Hier wel een verschil opzich als ik uitga van de laatste menstruatie kom ik uit tussen de 5 en 8 augustus cyclus is tussen de 30 en 32 dagen als ik uitga van de echo is het 14 augustus alleen bij Iris was uitgerekende datum volgens echo 03 dec 2006 en als je uit ging van menstruatie 29 - nov 2006 en zij is dus op 29 nov geboren mijn uitgerekende datum
Wel vreemd dat ze beiden wat anders aanhouden. Waarom loop je bij gyn en vk dan? Ik zou het je gyn gewoon eens vragen waarom hij/zij die datum aanhoud! 2 weken langer blijven lopen ben ik sowieso niet voor... Is net zo risicovol als te vroeg komen. Maar ja, NL he. Daar nemen ze het blijkbaar niet altijd zo nauw...!
ben sinds deze week bij de gyn aangezien mijn vorige bevalling is geeindigd in een keizersnede. moet nu daar blijven gaa, maar vind het helemaal niet leuk. zo onpersoonlijk en kil als ze zijn.