Hallo! Mijn man en ik willen heel graag een tweede kindje, het probleem is alleen dat ik heel erg bang ben voor een tweede bevalling.. Bij mijn eerste bevalling had ik heel snel veel beenweeen die heel kort op elkaar kwamen. Ook kwam mijn verloskundige laat omdat ze niet had verwacht dat me ontsluiting zo snel zou gaan.. Doordat ik me de pijn nog zo goed kan herinneren ben ik bang. Zijn er meer dames die hier last van hebben/hadden en wat hebben jullie uiteindelijk aan die angst gedaan..? Groetjes
ik heb dat ook, ik wil enorm graag zwanger worden maar aan de andere kant ben ik ook bang bij me eerste ben ik ingeleid en had last van een weeen storm en ik mocht geen pijnverlichting:x ik vond het echt vreselijk!
Tsjaa huer vergelijkbaar.... Ook beenweeen snel op mekaar.... 8 uur lang... Maar ik wil nog geen 2e maar ik zou zeggen ga er gewoon voor.. Die evalling overleef je ook wel gaat meestal ook wat sneller... En wat zijn die paar uurtjes op een mensenleven... Je krijgt er zoveel moois voor terug... En bespreek je angsten met een vk... Niet echt tips dus voor je maar ok snap je helemaal hoor!
Blij dat ik dan tenminste niet de enige ben Ik denk ook wel eens van, gewoon er voor gaan en als ik eenmaal weer zwanger mag worden is er ook geen weg meer terug! Helaas zakt die moed ook heel snel weer weg.. Ik vind het zo ontzettend vervelend!!
ik zou er gewoon voor gaan en wie weet valt het dit keer wel mee en je krijgt er natuurlijk een geweldig wondertje voor terug!
Ja zekersss! Het is 2 jaar geleden en als ik aan denk dan wordt ik zoooo bang!! Ik had echt geen geweldige bevalling mijn man at iets van de hospital en kreeg last van zijn maag en werdt weggestuurd!! Woon in buitenland en mijn moeder zat vast in Nederland vanwege mijn broertje die nog maar 6 is en op school zit, kon ze helaas niet komen! Schoonfamilie tsjaa daar had ik niets aan!! Tijdens pushen elke keeer dacht ik aan mijn moeder en moest ik huilen want zag mijn moeder een jaar lang niet *shocked* had dus heel erge heimwee!! Moest het alleen doen en ended up met een c-section De baby was big en draaide en tsjaa ik wist niet eens hoe je moest pushen:S? Mrja denk dat het komt omdat ik week lang niet geslapen heb en week lang weeen had ,dus was echt uitgeput Maarre jaa wil graag 2e kindje alleen is de probleem gewoon de bevalling! Zwangerschap is echt makkelijk voor me ... Mrja mischien wordt de 2e bevalling makkelijker?
Jaaaaa hier ook last van! Ik ben toch er weer voor gegaan... Mijn redenatie was dat ik er de vorige keer er ook levend uit ben gekomen, dat zal nu wel weer gebeuren... en al die ellende, ja die heb ik wel over voor wat ik nu heb rondlopen.
meid, geen bevalling is hetzelfde! mn 2e bevalling was een stuk relaxer! je lichaam heeft t al een keer gedaan! dus komt echt wel goed. het is een dagje door de zure appel heen bijten maar je krijgt er toch zoiets moois voor terug! niet bang zijn, je kan dit toch gewoon!
Ook ik had een bevalling waar ik niet graag aan terug denk...... heb zelfs na bevalling nog behoorlijk in de lappenmand gezeten..... zelfs nu nog 2,5 jaar later heb ik een blijvende herinnering..... een vervelende gevoelloze of soms overgevoelige plek..... maar ondanks alles is de wens voor een 2e sterk aanwezig en ben ik 5 maart gestopt met de pil..... heb vertrouwen in jezelf en zoals het de eerste keer is gegaan laat ik niet meer gebeuren.... weet nu wat me te wachten staat
lastig he?! ik heb ook vrij lang getwijfeld, maar bij mij komt er ook nog meer bij kijken dan (hart) Ik heb niet eens een slechte bevalling gehad ofzo, alleen wel een weeënstorm en ging binnen een uur van 4cm naar 10 en dat vond ik wel heftig, ook geen ruggeprik ofzo. en bij het persen bleek mevrouw een sterrenkijkertje dus moest wel wat langer persen. ik heb geen idee hoe het bij een 2de zal gaan ooit mocht het ons nog een keer gegund zijn, maar heb nu groen licht gehad van de cardioloog en we gaan er toch voor ondanks dat ik het bij de gedachte aan een bevalling al benauwd krijg
Heb ook een bevalling gehad met alleen beenweeen. Het is in totaal erg snel gegaan en wel weer besloten voor een 2de te gaan. De kans is wel aanwezig dat ik weer beenweeen krijg (is mij verteld bij de na-controle) maar ach ik kan het wel, alleen op dat moment is het even niet leuk.. Maar goed je krijgt er iets moois voor terug!!
Ik herken je angst. Ik had zelf een hele snelle bevalling van totaal 180mi. Het overviel me heel erg. Vooral hoe ik werd overgenomen door de pijn vond ik best shocking. Verder wel een super bevalling gehad en snel herstel plus een gezonde baby, dus mag niet klagen. Ook vond ik de vk bezoekjes en de totale spanning die ik voelde tijdens de zwangerschap wat minder. Het constand afvragen of alles goed is met de beeb enzo. Maargoed, eerst hield mij dit ook tegen allemaal. Maar ik weet dat we het graag willen, ook voor onze meid vinden we het wel zo leuk. Dus ik heb maar gewoon voor de 'als ik zwanger raak is er geen weg meer terug' gekozen . Ik ben sowieso ook niet iemand die over zoiets als dit teveel na moet denken. We laten het dus lekker gewoon op ons afkomen hier.
Ik ben al 3 keer bevallen en alle drie was anders. De tweede bevalling was echt een eitje vergeleken bij de eerste.
Tijdens de zwangerschap van onze zoon was ik soms al benauwd voor de bevalling. Toen wist ik ook niet wat ik moest verwachten. Nu weet ik dat wel en ik ben er van overtuigd dat ik een volgende keer echt wel banger zal zijn. Mar ik zou het er wel voor over hebben. Zoals hierboven al gezegd: want is nu een paar uur (laten we er vanuit gaan dat een tweede bevalling wat sneller gaat!) Je krijgt er zoveel voor terug. Ondanks de pijn; ik zal het deze keer ook wel weer overleven. Dus zodra wij er weer aan toe zijn, gaan we er gewoonn weer voor.
ik heb een hele snelle bevalling gehad en had een weeenstorm. moest naar het ziekenhuis met een ruptuur. nu ben ik bang dat een tweede bevalling nog sneller gaat en weer een ruptuur krijg met alle gevolgen van dien. maar de wens voor een 2de word er niet minder van.
Ik had bij de eerste een helse bevalling met 21 uur rug en beenweeen. gebroken stuitje, enz. Ik vond het echt traumatisch. Ik ben voordat we voor een tweede kindje gingen eerst met de VK gaan praten. Dit vond ik erg prettig. Tijdens de zwangerschap was ik erg bang voor de bevalling. Ik heb een medische indicatie gekregen vanwege mijn traumatische bevalling. Samen met een gyn heb ik een geboorteplan gemaakt. Dat gaf me wel rust. En het bleek helemaal niet nodig. De tweede bevalling ging echt super. Natuurlijk deed het pijn, maar het was echt een prachtige belevenis en ik had nooit gedacht (en durven hopen) dat het dit keer wél goed zou gaan. Het kan dus echt! Je kan een voorgesprek aanvragen met gyn of VK.
Ik was ook redelijk getraumatiseerd door de pijn van de bevalling van mijn zoon. Ik had eerst rugweeën, maar na 4 cm (waar ik 14 uur over gedaan had) kreeg ik weeën in mijn bekken en mijn benen. Het leek net alsof iemand mijn bekken uit elkaar wilde trekken en ondertussen de boel aan het verbrijzelen was. En dat in een weeënstorm nog uren lang. Dus ja ik was bang voor de bevalling. Maar mijn 2e bevalling is meegevallen in vergelijking daarmee. Ondanks dat mijn dochter is overleden na de bevalling kijk ik er positief op terug. Ook nu kwam ik na 4 cm in een weeënstorm, nu alleen met beenweeën, het was wel even pittig maar trok het véél beter dan mijn eerste bevalling. OP het moment dat ik dacht nu trek ik het ECHT niet meer, was het ineens voorbij en mocht ik gaan persen! Een 2e bevalling kan heel anders gaan en je kunt weeën op andere plaatsen krijgen ook. Er valt denk ik niet zoveel over te zeggen, maar probeer je op tijd voor te bereiden dmv een geboorteplan (denk aan pijnbestrijding die snel te krijgen is bijvoorbeeld).