Hallo, Mijn vriend en ik willen graag een tweede wondertje. Op 8 april heb ik mijn laatste pil ingenomen en ben netjes ongesteld geworden (1 dag later dan normaal overigens). Daarna is mijn hele cyclus in de war geraakt. Op 29 april werd ik weer ongesteld, vervolgens weer ongesteld op 12 mei en nu weer ongesteld vanaf 29 mei. Oftewel, ik ben zowat elke 2 weken ongesteld. Het verhaal over lange cycli heb ik gelezen, maar ik lees niks over hele korte cycli. Is er bij mij sprake van hele korte cycli of is het normaal dat ik door (misschien) ontpillen veel vaker ongesteld ben. Ik zou zo graag een beeld willen hebben wanneer ik vruchtbaar ben, een eisprong heb etc. , maar door deze onregelmatigheid weet ik niet meer waar ik van uit moet gaan. Hebben jullie raad en weten jullie misschien hoe het kan dat ik zo vaak ongesteld ben en is dat normaal? Groetjes, Lise
Hi lise, Je cycles kan inderdaad even van slag zijn door het stoppen met de pil, Soms duurt dit wel een jaar. Wacht het nog even af anders kan je ook naar je huisarts gaan voor advies en evt om te worden door verwezen naar een gynaecoloog. Groetjes imke
Imke, Bedankt voor je antwoord. Eigenlijk wil ik morgen bellen met mijn huisarts. Want sinds maandag ben ik dus ongesteld en inmiddels nog...! Dat lijkt me toch wel erg lang en aangezien ik dit dus 2 keer per maand heb zit ik ook met het feit of ik misschien straks geen tekort aan het een of ander heb (door het bloedverlies)? Ik voel me ook wat zwakjes af en toe. Zou dit dan allemaal een jaar kunnen duren?
Hallo, Inmiddels heb ik een afspraak met de huisarts gemaakt voor vrijdag aanstaande, want ik ben nog steeds ongesteld (al meer dan 1 week). Weten jullie misschien (alvast) wat de oorzaak zou kunnen zijn? En zal de huisarts mij alleen dingen vragen of een inwendig onderzoek doen? Ik baal behoorlijk dat ik al zo lang ongesteld ben en vraag me steeds af waarom het zo lang duurt.