ongikrampen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Nikkie, 21 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Waren de ongikrampen toen je zwanger was anders of hetzelfde als voor je NOD? Of had je ze helemaal niet?
    Ik heb nu een paar dagen af en toe (elke dag wel een paar keer) krampen die dus steeds weer verdwijnen. Had net het idee dat ik ongi ging worden dus snel naar de wc maar niks. Wel waterige afscheiding in mijn string.
    Mijn temperatuur is nog steeds hoog maar ik ben dus zo bang dat ik ongi word.
    Mijn tepels steken heel erg maar ineens kan ik me niet meer herinneren of ik het ook op deze manier voor mijn ongi heb. Dan heb ik meer gespannen borsten zeg maar.
    Normaal heb ik niet steeds voor de tijd krampen maar word ik het dan wel vrij snel (na een dag ofzo).
    Ik vind het best wel slopend, elke keer als ik naar de wc ga denk ik ongi te zijn.
    Pfff wie herkent dit?
    Ga morgenochtend een testje doen denk ik (als ik het dan nog niet ben).

groetjes Nikkie

2. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Mijn ongikrampen waren qua gevoel hetzelfde als anders.. maar waren er wel al vrij vroeg voor mijn NOD

3. ik heb ook al 2 dagen last van ongi krampen...verder nergens last van en de krampen komen vooral sochtends...de rest van de dag heb ik er eigelijk geen last van.. beetje vroeg voor een ongesteldheid maar ja je weet t nooit!
    misschien zijn we allebei wel zwanger hihi

4. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Bij mij begonnen de krampen al een week voordat mijn menstruatie zou komen...

Ik vond dit toen ook vreemd, omdat ik het eigenlijk altijd alleen op de dag zelf had (of heel af en toe één dag van te voren).

Bij mij kwam het dus door de zwangerschap!

5. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hoop het hihi. Ik ga morgen een testje wagen denk ik... (als ik nog niet ongi ben). Meestal word ik namelijk s ochtends ongi vlak na het opstaan. Wel handig op zich. Nog maar 1x in de avond ongi geworden.
    Ben wel erg moe. Maar ja meestal ook als ik ongi ben.
    Bedankt voor de antwoorden zwangere dames, hoop dat het bij ons daar ook door komt..
    Ik had zostraks even echt heftige krampen, stond er bijna dubbel van. Maar het was zo ook weer weg.
    Wat ik me afvroeg als je zwanger bent en je hebt deze krampen waardoor komt het dan? Kijk als je ongi word dan stoot je baarmoeder het overtollige slijmvlies af. Waarom krimpt ie dan samen als je zwanger bent?
    Ben dan bang dat ie het vruchtje af wil stoten ofzo.
    En blijf je dan weken last houden van deze krampen?

liefs Nikkie

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hoi Nikkie,

Die krampen zijn vrij normaal, ik heb ze tot wel een week of 10 in de zwangerschap gehad en voelden echt als normale ongi krampen. Ik ging ook steeds naar de wc omdat ik dacht dat ik ongesteld was geworden.

En dat je krampen hebt wil helemaal niet zeggen dat het vruchtje wordt afgestoten ofzo hoor. Het is hard werken voor een baarmoeder, zowel met een menstruatie, als met een zwangerschap. Mocht je zwanger zijn (wat ik voor je hoop natuurlijk) dan is je bm gewoon druk bezig om zich klaar te maken voor het kindje dat erin groeit.

Veel succes morgenochtend met testen!

7. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    ik heb ook enorm last gehad van ongi krampen (12 dagen voor mijn nod al) en die waren idd ook van de zwangerschap...

ik ga duimen voor je :)

8. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Heb vanochtend getest, maar helaas negatief...
    Baal er heel erg van maar ja ik zal dus wel ongi worden..
    Wacht nog even af omdat ik onregelmatig ben, ik zie het vanzelf wel.
    Anders test ik pas in het weekend weer.
    Het kan te vroeg zijn geweest maar geloof er niet meer zo in.
    Lastig als je onregelmatig bent, dan weet je niet of je overtijd bent.
    Wil me niet vasthouden aan verhalen van meiden die pas na een week overtijd posi testen.
    Ik heb vandaag tot nu toe nog geen krampen, nog wel gespannen borsten. Gister bleef het maar komen bij vlagen.
    Heb de afgelopen tijd ook wat stress gehad misschien komt het daar van?
    Maar aan mijn temperatuurlijstje te zien heb ik tussen dag 11 en 16 mijn ei gehad. Dus als het pas op 16 was dan zit ik nog op schema en ben ik niet overtijd. Anders zou ik toch al wel ongi moeten zijn geworden.
    FF dacht namelijk dag 11.
    Lijkt me niet dus ;)

liefs Nikkie

9. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    hier ook even klagen! hieronder een beschrijving van de afgelopen week:

mijn laatste ongie was 1 mei. ik had op 11 mei een positieve ovulatie test van CB. de 2 dagen ervoor negatief. we hebben toen gezellig gewiebeld natuurlijk!

heb vorige maand nergens last van gehad. heb normaal wel eens hoofdpijn een avond van te voren, dan weet ik precies dat de RD er aan komen. maar verder niks.

maar deze maand? ik snap er niks van... was er eigenlijk niet zo mee bezig, maar sinds afgelopen zaterdag heb ik :

-veel lage rugpijn gehad.
    -alle dagen een licht kramperig/ borrelig ongie gevoel.
    -pukkeltjes over heel mijn lichaam
    -continue een misselijk gevoel, als ik er aan denk moet ik bijna kokhalzen
    -en sinds gisteravond behoorlijke hoofdpijn.

al deze dingen ben ik helemaal niet bekend mee.
    weet niet wat mijn normale temp is, geloof iets van 36.6/ 36.7
    nu de laatste dagen is ie sochtends voor het opstaan of 37 of 37.1

wil me niks aan praten ben zo bang dat het niks is, maar verzin het toch echt niet. ben gisteravond vroeg naar bed gegaan, met een paracetamolletje

10. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Nou wie weet lievebeestje, hoop het voor je.
    Ik heb de afgelopen twee weken ook veel hoofdpijn gehad en was misselijk en voelde me gewoon niet lekker. Maar bij mij was het waarschijnlijk toch een virusje.
    Ik voel inmiddels niet veel meer, vandaag ook weer niet echt krampen, na maandag alleen gisteravond weer.
    Maar ik had gisteravond wel het gevoel dat ik bijna ongi werd. Tot nu toe nog niks maar denk ook niet dat ik zwanger ben.
    Voel niets bijzonders eigenlijk.
    Ben benieuwd of het bij jou wat betekent, hoop het natuurlijk voor je!

groetjes Nikkie

11. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    ben benieuwd hoop het voor ons beiden!

houd je me op de hoogte in het topic?

groetjes!

12. Melis83

Melis83 Actief lid

11 jan 2007
    235
    0
    0
    Accountant
    Rotterdam
    Hoi,

Heb zelf endo en na stoppen met de zoladex prik zou ik binnen 4 weken ongi worden. Maandag was het precies 4 weken maar nog steeds geen....
    Heb ook al 4 weken elke keer weer die ongi krampjes.

4 weken geleden toen ik bij gyn zat had ik ook een beetje buikpijn en gyn zei dat ik elk moment ongi kon worden. Heb haar maandag gebeld en verteld dat ik nog steeds niet ongi ben. Zei dacht dat ik misschien zwanger was. Ga morgen een testje wagen. Hoop dat het posi is.

Heb nu dus vanaf gister weer iedere keer van die krampjes. Een paar uur duurt het en dan gaat het weer over. Ben echt super benieuwd.

Jullie ook succes en hopen op een positieve test.

liefs Melis

13. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Jij ook succes Melis, hopelijk ben je zwanger. Endo is endometriose toch? Ben je daaraan geopereerd? Dan krijg je toch heel pijnlijke menstruaties en heel veel bloedverlies omdat je baarmoederslijmvlies ook op andere plaatsen gaat groeien ofzoiets? Heb er wel eens over gelezen, veel meiden weten niet dat het bestaat maar het is best wel ernstig.

Zodra ik meer nieuws heb laat ik het hier ook weten.
    Ik ga na die negatieve test maar niet meer uit van een zwangerschap, vind het alleen raar dat ik nog niet ongi ben.
    Maar misschien heb ik toch een heel lange cyclus door alle spanningen van de laatste tijd. Dan kan je lichaam vreemd reageren.

liefs

14. Melis83

Melis83 Actief lid

11 jan 2007
    235
    0
    0
    Accountant
    Rotterdam
    Hoi Nikkie,

Dank je wel....hoop het ook. En ja ik heb endometriose. Ben 23 februari met spoed geopereerd omdat ik dus een cyste van 7 cm aan mijn eierstok had. Gelukkig heb ik beide eierstokken en baarmoeder nog. Verder ziet alles er goed uit hoor.

Hoop toch voor je dat je over een paar dagen positief mag testen.

Liefs

15. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen

Ja ben ook altijd onregelmatig en dat is best lastig, je moed zakt na een tijdje wel in, omdat je toch denkt ach zal wel niet zo zijn :rolleyes:

16. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ja precies en een stukje zelfbehoud. Heb de afgelopen maanden ook nooit meer getest na het ontpillen, wilde mezelf niet gek maken maar omdat ik deze maand allerlei dingen had die ik anders nooit had dacht ik ik waag het er eens op maar helaas negatief. Ben al iemand die niet zo snel gaat testen, maar ja je wil het wel zeker weten.
    Ik wacht dus maar ff af.
    En ben er verder niet meer de hele tijd mee bezig, ik zie het wel. Het komt vanzelf een keer (de ongi).
    Had alleen gehoopt dat ik nu eindelijk eens wat regelmatig zou worden na al zeven maanden gestopt te zijn met de pil.
    Maar misschien hoort het gewoon bij me.

liefs

17. Karo

Karo Lid

9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Hier hetzelfde verhaal. Heb al sinds vorige week krampen, dacht gisteren ook even ongi te worden, zo'n steken in mijn buik! Maar vandaag... niks meer, noppes.... Weer even met de voetjes terug op de grond dus en ervan uitgaande dat ongi er zit aan te komen. (En dan toch ook weer zeer stiekem hopend van niet ;) )

18. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen

Heb je het wel is laten onderzoeke bij de dokter? Ik heb namelijk het PCO syndroom, ik werd ineens vorig jaar zomer niet meer ongesteld, was 3 weken overtijd toen getest maar was negatief (wat ik niet erg vond, zat nog opschool) zeker 4 maanden geen menstruatie gehad toen naar huisarts gegaan kreeg ik een pil die je menstruatie opwekte weet even de naam niet meer, helaas met deze pil werkte het ook niet en toen ben ik door verwezen naar de gynocoloog.

Nu ben ik al vanaf maart gestopt met de pil en ben 18 maart ongesteld geworden, en toen moest ik het rond 15 april worden maar toen werd ik het 3 dagen te vroeg (12 april dus) en toen was ik alleen in de morgen ongi nou ja wat je ongi kan noemen, beetje vloed verlies :( En sinds dien ben ik niet meer ingesteld geworden. Sinds 5 dagen wel erge krampen, misselijk soms met hoofdpijn. Ga als ik het vrijdag nog niet ben geworden testen (heb testen besteld via internet)

19. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Denk niet dat het bij mij daarvan komt, aangezien ik gewoon elke keer nog ongesteld ben geworden en mijn cyclussen niet steeds langer zijn geworden dus maak me niet echt ongerust.
    Ik wacht het dus gewoon ff af.
    Als ik boven mijn langste cyclus tot nu toe kom te zitten dan neem ik wel contact op met de huisarts.
    Maar ik denk niet dat dat nodig zal zijn.
    Bedankt voor jullie antwoorden en klets maar lekker mee hier. Kunnen we ervaringen delen.

groetjes

20. Melis83

Melis83 Actief lid

11 jan 2007
    235
    0
    0
    Accountant
    Rotterdam
    Hoi Nikkie,

Heb vanochtend getest maar negatief. Ook nog steeds niet ongi. Het is nu 4,5 week. Weet niet wat ik moet doen.....

Liefs Melis

Deel Deze Pagina