Bevalling sterrenkijkertje???

Discussion in 'De bevalling' started by ducatigirl, Aug 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ducatigirl

Aug 24, 2008
    38
    0
    0
    Hallo,

Ben nu ongeveer 38 weken zwanger, en mn laatste controle woensdag maakte duidelijk dat ons kindje een sterrenkijkertje is...
    Nu heb ik al verschillende verhalen gehoord, waar ik niet echt gerust in ben... Problemen bij de bevalling, spoedkeizersnede, hartslag die teveel zakt, enz...
    Hebben jullie hier ervaringen mee?
    En mocht je kiezen op voorhand, zou je dan zowiezo voor keizersnede gaan of toch maar afwachten?
    Maak me hier echt zorgen in, zou bang zijn dat baby problemen krijgt!

Grtjes, een bezorgde mama

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Je kindje kan nu nog alle kanten op kijken en zelfs tijdens het bevallen nog veranderen van sterrenkijker naar normaal en vise versa. Je hoeft je dus geen zorgen te maken, de kans dat het een sterrenkijker blijft is veel kleiner dan dat hij/zij toch normaal geboren wordt. Maar zelfs als sterrenkijker dan nog ook goede kans op normale bevalling dus ik zou zeker niet voor ks gaan...

3. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wat hier boven staat geschreven sluit ik me bij aan, meestal komen ze tijdens de bevalling pas achter als het een sterrenkijkertje is.
    onze tweeede was een sterrenkijker en vond het een gemakkelijke bevalling, wel komen ze er op hun breedste eruiit waardoor je iets meer kans hebt op uitscheuren en zijn hartslagje daalde iets te vaak waardoor ik moest puffen als een hondje. verder geen problemen tja hij had een boksersneus(plat geslagen) iets te veel klem gezeten bij mijn schaambot.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Kind kan inderdaad nog alle kanten opdraaien. Hier kwamen ze er tijdens de bevalling achter dat ze verkeerd lag. Ze lag klem achter schaambot en hebben haar met de vacuumpomp uit gesleurd. Wel nog een knip gezet maar alsnog compleet uit gescheurd. Kleine had een plat en scheef neusje van het klem liggen .
    2 collega's zijn ook bevallen van een sterrenkijker. Allebei uitgescheurd en met vacuüm gehaald. maar dat is bij iedereen weer anders.

5. x0x0

x0x0 Actief lid

Jan 17, 2012
    114
    0
    0
    maar het neusje, komt dat vanzelf weer goed?

6. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja hoor na een dag of 2/3 trok het langzaam weer in normale stand lijkt wel eerst vreemd maar schijnt normaal te zijn. de meesten scheuren wel ik had 2 hechtingen nodig geluk dat het mijn 2de was vertelde de vk.
    maar bij jouw kan ie echt nog goed draaien de kleine voel iknu ook steeds draaien met zijn/haar hoofdje

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Hier was dochter ook een sterrenkijkertje, heb wel een knip gehad maar het persen duurde maar 25 minuten. Kreeg het pas bij de nacontrole van de gyn te horen zelfs..

Moest idd ook hijgen als een hondje van de vk, maar geeen idee dat het daarvoor was trouwens. Volgens mij was het hoofdje toen al geboren.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#8 Cygnet2, Aug 3, 2012
    Last edited by a moderator: Aug 3, 2012
    Ik ben thuis bevallen van een sterrekijkertje in 4 uur tijd. Het persen duurde wat langer vanwege de ligging maar ik ben niet eens gehecht. Wel moet ik erbij zeggen dat het mijn tweede kind was, dat scheelt enorm.

Oja, het is wel handig om bij verhalen van anderen altijd even goed naar de definitie van sterrekijker te vragen... het blijkt een woord te zijn waar mensen andere beelden bij hebben. Officieel is een sterrekijker een kind wat 'goed ligt' maar met het hoofd naar boven gekanteld ipv met de kind op de borst. Hierdoor komt het grootste gedeelte van het hoofd als eerste en dat is natuurlijk wat lastiger.

Na 36 weken zwangerschap: Hoe ligt je baby in de buik? | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

9. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

Nov 13, 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje lag ook als sterrekijkertje, maar is gedraaidctijdens het persen, dat kan dus ook.

10. natjes

natjes Niet meer actief

Hier kwamen we er pas achter bj de bevalling. Was trouwens geen probleem. Vier minuten persen en nagenoeg geen schade bij mij ;) kleine had helemaal niks.

Ik wist het eigenlijk niet eens totdat het cb thuis Het zei tegen mij nav geboorteverslag van het ziekenhuis!

11. Daydreams

Daydreams Actief lid

Oct 31, 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ben bij 42 weken ingeleid en de kleine lag ook in de sterrenkijker positie. kreeg geen volledige ontsluiting en de kleine woog ook meer als 9 pond. Ben met een keizersnede bevallen. Gyn zei dat het me nooit zelf was gelukt.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier ook. Moest op de baarkruk om Eva te laten draaien, toen dat gelukt was moest ik weer liggen ivm de hartslag.

Ik kreeg wel met 5 cm al persdrang doordat ze verkeerd lag, dat was wel heel vervelend.

13. Barb

Barb Bekend lid

Jun 28, 2011
    736
    0
    0
    Wat is sterrenkijker precies?

14. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Hier ook een sterrekijker, maar verder wel een goede bevalling. Ik heb wel 12 uur hele pijnlijke rugweeen gehad. Ik hoorde het pas achteraf.

15. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,028
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Onze zoon lag ook in de sterrenkijker positie.

Ik heb 9 uur persweeën gehad voordat ik volledige ontsluiting had.

Ontsluiting vorderde ook voor geen meter. De dienstdoende gynaecoloog heeft nog een keizersnede overwogen, maar toen had ik in ene 3 centimeter ontsluiting erbij op een half uur en was dat gelukkig niet nodig.

Geen idee hoe het met de hartslag van mijn zoontje zat. Deze konden ze niet opmeten, dus hebben ze bij hem om de zoveel tijd bloed afgenomen (via het geboortekanaal, ja).

Uiteindelijk is onze zoon in de 'normale' positie geboren.

Een thuis bevalling zou ik sowieso niet overwegen bij een sterrenkijker.

16. Phal

Phal Actief lid

Sep 20, 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    hier kwamen we er tijdens de bevalling achter dat ze een sterrenkijker was nadat ik 5 uur lang enorme verschrikkelijke beenweeen had met persdrang (had 100 keer gezegd dat het niet pastte, maar hé, dat zeggen ze allemaal :))

na een echo moest ik ze op mn zij opvangen, waarna ze godzijdank gedraaid is. Het persen was de grootste heerlijkheid die er bestond op dat moment, het 'staan' van het hoofdje was peanuts vergeleken met alles daarvoor :)

uiteindelijk is ze geboren met een enorme toeter op haar hoofd, en ik had slechts 3 hechtingen en was dezelfde nacht op de koffie bij de verpleging zo goed was mn conditie!

17. Phal

Phal Actief lid

Sep 20, 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    en inderdaad ga alsjeblieft niet thuis bevallen! Ik had de ruggeprik heel hard nodig (is zelfs nog bijgedoseerd) en de beenween klapten er gewoon doorheen.. achteraf kreeg ik excuses van de gyn dat ze me zolang door lieten gaan, ze vertelde zelfs dat ze me nog 5 minuten hadden gegeven tot ze over zouden gaan op een keizersnede. Dit wil je echt niet thuis!

Share This Page