Hoi meiden, Hoe vaak wordt er bloed geprikt tijdens je zwangerschap? Ik vond de eerste keer al geen feest, krijg er altijd een beetje een paniekgevoel bij maar die heb ik gelukkig overleefd. Ik hoop daarom ook niet dat het nog een keer moet. Liefs Mariska
Volgens mij wel nog 1 keer rond de 30 weken. Bij mijn vorige zwangerschappen tenminste wel, maar er is in die paar jaar al zoveel veranderd dat ik het niet met zekerheid durf te zeggen....Als het zo is in ieder geval succes ermee! xxx
het word als het goed is maar 1x gedaan , tenzij er andere redenen voor zijn om nog eens bloed te prikken.
1x in het begin van je zwangerschap om te testen op ziektes en dingen en 1x rond de 30a35 weken om te kijken of je ijzergehalte goed is maar dan krijg je alleen een klein prikkie in je vinger no big deal lijkt me.........bevallen doet in ieder geval meer pijn
Normaalgezien een 2-3-tal keer. Bij mij bij 11 weken, de volgende keer bij 24 weken en dan nog eens enkele weken voor de voorziene bevalling. Het is voor een goed doel he dus effe op de tanden bijten
3 keer in totaal ! met 24 weken en met 32 weken nog een keer als je het heel eng vind net als ik kun je vragen of ze het met een vingerprikje doen. Dan hoef je maar twee druppeltjes te geven. En dat kan gewoon op de praktijk.