Ik heb toch nog 1 vraagje of eigenlijk 2 waar ik nog mee zit. Met kerst krijg ik mijn ouders zalm uit blik mag dit? En bij mijn schoonouders zalm uit de diepvries mag dit? Verder heb ik maar 1 dagje last gehad van mijn borsten en nu niet meer. Toen deden ze echt een beetje pijn, ook als ik er op duwde, maar nu doen ze helemaal niet meer pijn ook niet als ik er op duw. Ben zo bang dat dit een slecht teken is.... En mijn laatste vraag (echt de laatste) is dat de sinds 2 dagen steeds heel erge dorst heb...kan dit ook een verschijnsel zijn? Ik drink de hele dag door water en het gaat niet over. Steed een droge mond en heel erge dorst. Sorry voor deze vragen, maar hier zit ik ff mee.
Hoi Bloem 1981. Je mag lekker zalm eten, vis is juist heel goed in de zwangerschap. Alleen de vacuum verpakte gerookte zalm die mag je laten liggen! Het gevoel in de je borsten kan van de een op de andere dag veranderen. Je droge mond kan ik niet verklaren. Het is belangrijk minstens 2 liter op een dag te drinken (water, thee, geen koffie). Fijne dagen, Imke
Is dorst dan nu wel of geen zwangerschapsverschijnsel? Ik lees net ergens anders dat een droge mond of dorst zwangerschapsdiabetes kan betekenen? Klopt dit en wat is dit precies? Is dit schadelijk voor je kind?
Hoi Bloem, Inderdaad is het zo dat dorst en veel plassen een teken kan zijn van diabetes en in de zwangerschap van zwangerschapsdiabetes. Hier kan je je op laten testen, bij de huisarts of bij je verloskundige. Als je zwangerschapdiabetes zou hebben, dan zijn je suiker (glucose)waarden verhoogd. Je kindje krijgt dan meer suikers binnen en groeit daarom ook harder Meestal ontwikkeld een zwangerschapdiabeet zich bij 23-28 weken. Ik weet niet hoever je bent? Komt er diabetes voor in je familie? Hier vraagt een verloskundige ook naar tijdens je allereerste bezoek. Maak je je zorgen, maak dan een afspraak bij je verloskundige of huisarts. Groetjes Imke