hallo allemaal mijn verhaal ik was 15 toen ik beviel via een keizersnede van mijn zoon, inmiddels al 4 en we zijn er erg gelukkig mee ik ben nu ook 4 jaar samen met mijn huidige vriend, en wij willen al zeker 2 jaar graag een tweede kindje. ik heb ook nooit geen pil ofzo geslikt en geen voorbehoedsmiddellen gebruikt ik weet het klinkt gek, maar ben er nu blij om ook want naar 2 jaar is er nog niks gebeurd en mijn cycles is aardig regelmatig ik heb sosm het gevoel dat dit alles te maken heeft met mijn zwangerschap en keizersnede op jonge leeftijd en ben dus vang dat ik nu noot meer zwanger kan worden. wat ik heel erg zou vinden want zou graag nog een kindje willen met me vriend, en natuurlijk een broertje of zusje voor me zoontje ik durf niet naar de huisarts want die zeg toch dat ik te jong ben zijn er meer vrouwen die zo jong waren en toch een tweede hebben gelregen later? of toch geholpen zijn door een huisarts?
hey lieve mama Ik zou zeker naar de huisarts gaan. Ik ben ook op mijn 24e naar de huisars geaan, ik ging toen omdat ik al 3 keer een cyclus had van 8weken, was bang dat e me niet zou helpen omdat ik pas een half jaar van de pil afwas, maar gelukkig stuurde ze me door naar het zh. Er zijn een hoop huisartsen die zeggen probeer het eerst maar ene jaar en kom dan maar terug, nou jij bent al een dik een jaar bezig, dus zou zeker gaan!!! Dat je jong bent moet niks uitmaken lijkt mij, ruim een jaar bezig is ruim en jaar bezig punt uit!!!!! suc6 ermee
Ik zou idd zeker naar de huisarts gaan. Ik vind dat hij er niet over mag oordelen dat je te jong bent. Dat kunnen alleen jij en je vriend beslissen. Ik verwacht ook niet dat hij zo zou reageren. En als je al 2 jaar onbeschermd vrijt, is het logisch dat je gaat denken dat er iets mis is. Succes in ieder geval!
Ik zeg ook; naar de huisarts! Jong of oud, dat moet geen verschil maken! Je bent al 2 jaar bezig. Hier is het ook onzeker! Mijn vriend heeft nl maar 40% bewegelijke zwemmers, maar hoeveel daar weer redelijk "goed" van zijn weet ik niet. Wij zitten dan "nog" maar in ronde 8, maar ook ik denk wel eens; Hmm... balen! Mochten we eind dit jaar nog niet zwanger zijn, dan gaan wij ook de HA een bezoekje brengen en ik ga niet weg met een mededeling meid; je bent nog jong! Probeer het nog maar een jaartje!
ik baal hier ook goed van, ben wel jong, dat cker maar heb ook al een zoon van 4 en zou zo graag nog een x zon kleintje in me armen willen hebben... samen met me lieve vent. misschien toch maar een keer proberen dan. al word ik alleen ma gerustgesteld dat het niets met mijn te vroege zwangerschap of keizersnede te maken heeft. mijn vriend gaat liever niet zelf, hij is bang dat het bij hem niet goed is en dat ik dan bij hem weg zou gaan, gaan jullie alleen naar huisarts ( wel dat je partner het weet) of gaan jullie alleen? en hoe wilt jullie vent het... als die van mij zou gaan gaat hij alleen heeft hij gezegd, is dat niet raar?
Mijn vriend moest er eerst ook niets van weten hoor, vooral omdat hij al weet dat het niet 100% goed is bij hem, wilde hij er ook nooit over praten! Laat staan het hebben over een bezoek aan de HA. Maar nu acht maand verder begint hij steeds meer te balen. Ik weet dat het 1 a 2 jaar kan duren en dat het niet vanzelf gaat, maar blijkbaar gaat dat er bij hem niet in. Kan het zovaak zeggen, maar hij zegt dan; het zaad is al niet goed, dus je word toch niet zwanger! Maar goed, ondertussen heeft hij wel gezegd, eind van dit jaar gaan we naar de HA mocht het nog niet zijn gelukt. Wilden eerst eerder gaan, maar heb gezegd, laten we nog even wachten! In elkgeval, als we gaan dan gaan we samen! Samen willen we een kindje, dus samen zullen we "dingen" doen!
[/quote]Mijn vriend moest er eerst ook niets van weten hoor, vooral omdat hij al weet dat het niet 100% goed is bij hem, wilde hij er ook nooit over praten! Laat staan het hebben over een bezoek aan de HA. Maar nu acht maand verder begint hij steeds meer te balen. Ik weet dat het 1 a 2 jaar kan duren en dat het niet vanzelf gaat, maar blijkbaar gaat dat er bij hem niet in. Kan het zovaak zeggen, maar hij zegt dan; het zaad is al niet goed, dus je word toch niet zwanger! Maar goed, ondertussen heeft hij wel gezegd, eind van dit jaar gaan we naar de HA mocht het nog niet zijn gelukt. Wilden eerst eerder gaan, maar heb gezegd, laten we nog even wachten! In elkgeval, als we gaan dan gaan we samen! Samen willen we een kindje, dus samen zullen we "dingen" doen![/quote] moet zeggen dat ik het al heel wat vind wat me vriend er voor doet, hij zou verder alles willen doen om een kindje te krijgen, maar hij is zo bang dat als het niet goed is bij hem ik bij hem wegga, omdat ik zo graag een kindje wil van hem, eerst wou hij absoluut niet gaan, nu wel ma dan alleen, misschien denkt hij er dan wel anders over weer... zijn er vrouwen en mannen die het wel alleen doen? door omstandigheden
Heb je al besloten of je idd naar de ha gaat? Ik kan me voorstellen dat je vriend bang is dat het aan hem ligt. Mijn man had die angst ook, maar gaanderweg hebben we ontdekt dat er zo ongelofelijk veel mogelijk is, ook met verminderde zaadkwaliteit. Ik hoop dat je hem kan overtuigen het toch na te laten kijken. Ik weet van mezelf nog dat ik die onzekerheid echt heel vervelend vond en dat ik zoiets had van: als er wat mis is, wil ik het graag weten, dan kunnen we er actie op ondernemen.
ik ben mnog niet naar de HA geweest, maar denk er wel echt over na, wacht deze ronde nog af en dan misschien toch maar afspraak maken en gewoon mijn punt uitleggen, misschien valt het wel mee