ongipijnen plots weg op nod?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gloria, 12 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gloria

gloria Lid

7 jan 2008
    29
    0
    0
    Hoi dames,

Ik zit met een vraagje. Ik heb deze cyclus ongipijnen gehad vanaf een paar dagen na mijn eisprong. Er ging geen dag voorbij of de onderbuik deed pijn, zo erg zelfs dat het uitstraalde tot in mijn bovenbenen.
    Gisteren was mijn nod. En sinds gisteren zijn die ongipijnen verdwenen? Mijn borsten doen nog wel geregeld pijn, met steken. En ik heb jeuk over heel mijn bovenlichaam (niet zo erg maar toch.. heb dat anders nooit) en ik heb last van mijn ogen.
    Is er nog iemand die al van vlak na de eisprong ongipijnen had en dat die plots verdween rond nod? En wat was het verdict? Zwanger... :D of het zoveelste gekmakertje van ons eigen lichaam? :evil:

2. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Hoi.

Heb je een regelmatige cyclus? (dit schept wat meer duidelijkheid als je het erbij vermeldt ;) )

Euh, bij mij is het als die symptomen (die ik altijd 2 weken lang heb, van eisprong tot nod) verdwijnen dan ontvang ik de rode duivels, helaas.

3. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Dat kan een teken van zwangerschap zijn...er zijn meer vrouwen die dat hebben een ongiepijn maar de NOD blijft uit.....ik duim voor je!

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi Gloria,

Ik herken precies de pijn die je omschrijft, dat het doortrekt naar de bovenbenen, zo omschreef ik ook altijd wat ik voelde na mijn eisprong... Ik weet wel dat ik het een paar dagen voor mijn NOD heel erg had en vanaf mijn NOD minder maar heb zo nu en dan wel diezelfde pijn in mindere mate weer gevoeld.... En ja, ik ben zwanger dus succes, hoop het voor je!

5. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    AL een testje gedaan dan. Je nod is geweest, dus misschien kan een testje je uit al die onzekerheden halen?

liefs Parels

6. gloria

gloria Lid

7 jan 2008
    29
    0
    0
    parels, ja ik heb 1 dag na mijn nod een testje gedaan en negatief :x mja ben nu natuurlijk nog niet zeker want je leest zo vaak dat vrouwen wat later toch positief testen.

Delilah, ja meid ik heb jouw verhaal hier ergens op het forum helemaal gelezen in de week voor je nod toen, wat spannend was dat zeg! :)
    En idd, zoals jij je klachten toen beschreef, daar kan ik mij volledig in vinden. Hoop dat ik evenveel geluk heb als jij!

Bloempje, je vroeg of ik een regelmatige cyclus had.. moet daar eigenlijk een heel raar antwoord op geven. Mijn man en ik hadden eigenlijk besloten om tegen de zomer aan een volgend kindje te beginnen, ik ben dus eigenlijk nog steeds aan de pil. Maar bij mijn vorige pilstrip heb ik in de laatste week een paar pillen niet binnen gehad, door braken. Ik had dan mijn HA gebeld en die zei gewoon met een nieuwe pilstrip beginnen.. kans is klein dat je zwanger wordt. Maar ik heb zo'n 14 dagen na die vergeten pil heel duidelijk een eisprong gevoeld (voel anders nooit niks als ik aan de pil ben). Sinds die eisprong dus elke dag ongipijn gehad en ook pijn in de borsten. Als ik 14 dagen verdertel vanaf die eisprong, kom ik op 11 januari. Probleem is dat ik nu eigenlijk met 2 cyclussen door mekaar zit, een pilcyclus (want ben gewoon een nieuwe pilstrip beginnen nemen), en een natuurlijke cyclus (door die eisprong gehad te hebben).
    Euh.. kunnen jullie nog volgen? :rolleyes:
    Mijn gyn zei gewoon afwachten, maar hij zei wel dat mijn klachten eigenlijk niet van PMS kunnen zijn, aangezien PMS veroorzaakt wordt door progesteron in het tweede deel van de cyclus, en doordat ik de pil ben blijven nemen zou dit niet kunnen..? Pfff ga erover ophouden want ik geraak er eerlijk gezegd zelf niet meer wijs uit.. :(:
    Denk dat er niets anders opzit dan af te wachten nu..
    Heeft mss al iemand hiervan gehoord hoe dat in zijn werk zit, als je een eisprong hebt gehad terwijl je de pil neemt?

Delilah, je hebt me weer hoop gegeven door te zeggen dat je ongipijn minder was vanaf na je nod, en nu net ik de hoop had opgegeven en in alle rust mijn ms zat op te wachten.. grrr ;)
    Heb je nu nog symptoompjes? Hoe ver ben je nu al?

Aan de anderen die nog gereageerd hadden.. dank je wel :)

Liefs, Gloria
    en veel succes aan iedereen

7. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Ja hoor ik volg je nog! :)

Oke nu is het een stuk duidelijker. Nou weet je wat ik denk?
    Ik denk doordat je de pil in de laatste week van de strip een paar keer niet binnen hebt gekregen dat je hormonen wat van slag zijn vandaar die symptomen. Je lichaam denkt 'he wat gebeurt er allemaal'

De pil bevat hormonen die voorkomen dat een eisprong plaatsvindt. Dus ik zeg de h.a na, kans dat je zwanger bent is erg klein, maar zeg nooit nooit, de wonderen zijn de wereld nog niet. :p
    Misschien nog een testje wagen, om de twijfel weg te slaan?
    Succes.

8. gloria

gloria Lid

7 jan 2008
    29
    0
    0
    bloempje, bedankt om je mening te zeggen, en weet je wat? Ik denk dat je gelijk hebt !
    Mijn lichaam zal wel gewoon een beetje het noorden kwijt zijn, net zoals je zegt.
    Ga gewoon rustig mijn ms afwachten.. en eens ernstig nadenken of ik nog wel wil wachten tot de zomer om er terug voor te gaan. Door dit voorvalletje is het toch alweer serieus beginnen kriebelen :eek: terwijl ik er eerst zo zeker van was dat ik zo vlug niet terug zwanger wou zijn (ben 8 maanden geleden bevallen van 2de zoontje)
    Als je zo een paar weken in onzekerheid zit begin je automatisch de voordelen te zoeken van de kindjes kort op mekaar te krijgen, en ik zag het al helemaal zitten! ;)
    En mezelf kennende.. zal het dan wel niet lang meer duren voor ik hier mee kom aftellen naar mijn nod, maar dan wel met een 100 % natuurlijke cyclus! :D
    Moest ik natuurlijk toch nog zwanger blijken nu.. dan kom ik het hier zeker nog vertellen !

Lieve groetjes, Gloria

9. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey Gloria,

Hoe staat het er nu mee?
    Ben blij dat je weer wat hoop had gekregen, hoop dat het geen valse hoop is geweest! Ieder lichaam is weer anders!

Ik ben inmiddels bijna 10 weken, tijd gaat zo snel voorbij!

Nou ik ben wel de laatste weken supermoe geweest en nu sinds een paar dagen heb ik gelukkig weer wat meer energie! En verder gaat het wel goed, ben niet meer zo opvliegerig gelukkig! Ik voel nog wel zo nu en dan steekjes in mijn liezen en ongiebuikpijn maar voor de rest verder weinig?!

Succes ermee! Liefs Delilah

10. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik had het bij mijn laatste NOD ook. Was 6 dagen overtijd en 2 dagen voor mijn NOD had ik buikpijn en die was weg op mijn NOD. Werd toch ongie. Voelde het alleen niet aankomen.

11. gloria

gloria Lid

7 jan 2008
    29
    0
    0
    Delilah, al 10 weken zeg ! En geen last van misselijkheid, dan mag je wel blij zijn. En af en toe eens wat voelen in de buik dat mag wel he, zo blijf je je tenminste bewust van de 'bijzondere' toestand waarin je verkeert :D Wel leuk dat je terug wat meer energie hebt, kan je misschien eindelijk jezelf op wat dingen storten die je allanger wou doen.

Bij mij is de ongipijn, na 2 dagen verdwenen te zijn, weer terug, maar wel op een andere manier, meer een soort spierspanning precies in de onderbuik, met af en toe een venijnige steek. De pijn in de borsten was vanmorgen ook weer terug, nu weer niks meer. En ook nog geen ms.. dus ja ik blijf ergens wel een beetje hopen, al zegt een klein stemmetje diep vanbinnen dat het ijdele hoop is, en dat zorgt er toch wel voor dat ik met beide voetjes probeer op de grond te blijven, en eerder mijn gedachten nu gezet heb op weer zwanger gaan worden binnenkort, zo zal het niet zo hard aankomen als mijn ms er straks of morgen zijn.
    En het lukt me nog goed ook, die gedachtegang, want heb nog 1 test in de kast liggen en heb sinds zaterdag er zelfs nog niet meer aan gedacht om ze nu alweer te gebruiken. Als ik binnen een paar dagen nog steeds niks heb.. zou dit wel eens kunnen veranderen.

Tinkerbel, er valt geen nagel op te slaan he, van iedereen hoor je het anders.
    Het is zo stom eigenlijk, iedereen hier probeert de theorie te vergelijken met de praktijk, maar eigenlijk heb ik vaak de indruk dat we die theorie toch met een serieuze korrel zout moeten nemen.
    Zoals die ms-symptomen nu, de theorie zegt dat die veroorzaakt worden door het hormoon progesteron dat in het tweede deel van de cyclus sterk aanwezig is, en dat dit hormoon plots fel daalt als de ms in aantocht zijn. Dit verklaart dan bij jou perfect die keer dat je kwaaltjes wegwaren en even later je ms doorbraken. Maar dan lees je weer van iemand anders dat de kwaaltjes minder werden en die bleek dan wel zwanger :(: :)
    Toch gek allemaal, want als je zwanger bent dan blijft de progesteronspiegel gewoon aanwezig in het bloed om de zwangerschap in stand te kunnen houden. Hoe komt het dan dat de kwaaltjes toch kunnen verdwijnen of verminderen in zo'n geval?

Pfff dit is dus iets wat ik dringend wil afleren, dat uitspitten altijd.. ik heb altijd de neiging om iets tot op de bodem uit te zoeken in de hoop dat ik zo duidelijkheid krijg en het resultaat is nog meer verwarring :evil: haha

Ik ga het beter allemaal uit mijn hoofd zetten en liever al wat fantaseren over hoe het gaat zijn als er nog een kindje bij gaat komen.. we zullen nog hard mogen werken want onze hele zolder zal moeten omgebouwd worden tot kamers, aangezien we beneden maar 3 slaapkamers hebben, zullen wij ons liefdesnestje moeten afstaan als er nog een kindje bij is. Zal me bijgevolg maar eens vol overgave op de verbouwplannen gaan storten!

Heb hier weer genoeg neergezet zie ik,

liefs, Gloria

12. gloria

gloria Lid

7 jan 2008
    29
    0
    0
    Bij deze wil ik dit onderwerp graag afsluiten, heb dan vandaag toch mijn ms gekregen.
    Maar ik vind het niet zo erg.. we hebben door dit voorval toch besloten om te stoppen met de pil en gaan er volle moed terug aan beginnen !
    Jullie zullen me hier dus zeker nog tegenkomen op het forum hihi.
    Succes nog iedereen !

Deel Deze Pagina