Indicatie medische bevalling

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Jebb, Jun 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hoi dames,
    Tijdens mijn eerste bevalling heb ik (heel) veel bloed verloren. Er is mij toen al verteld dat mijn eventuele volgende bevalling medisch zou zijn.
    Als alles goed mag gaan, zal dit ongeveer over 8 maanden zijn.

Nu is mijn vraag, wie moet ik nou bellen over een week of 3. Huisarts, verloskundige of gynaecoloog?
    En wanneer zouden jullie bellen?

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik zou de verloskundige bellen als je daar vorige keer onder behandeling was, zij zullen je dan wel door kunnen verwijzen als dat nodig is lijkt mij.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Dit.
    Grote kans dat je gedurende de zwangerschap gewoon onder controle blijft van de verloskundige en pas aan het einde wordt doorverwezen naar de gyn.
    In de praktijk zie ik ook vaak dat je gewoon met je eigen verloskundige in het ziekenhuis kan bevallen, maar wel op medische indicatie.
    Puur uit voorzorg.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

4. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

Nov 24, 2015
    1,018
    157
    63
    Gewoon de verloskundige inderdaad, zij kunnen je tzt zo nodig doorverwijzen. Ik zou gewoon alvast bellen om een afspraak met de verloskundige te maken, dan kan de eerste afspraak alvast ingepland worden.
    Afspraak maken bij de gynaecoloog kan sowieso alleen op verwijzing, nooit rechtstreeks.

5. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Verloskundige. Ivm bloedverlies bij mijn eerste bevalling moet ik ook in het ziekenhuis bevallen, maar ben zowel bij deze als de vorige zwangerschap tot het eind bij de vk onder controle geweest. In principe is de bevalling ook gewoon poliklinisch, maar dan met medische indicatie waardoor deze volledig wordt vergoed door de zorgverzekering.

6. Tamamara

Tamamara Lid

Jul 14, 2013
    70
    0
    0
    Naar de verloskundige!
    Ik heb ook een medische indicatie maar mag gewoon naar de vk!
    Zij gaat ook mee naar het zh met de bevalling.

7. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Ook hier een medische indicatie (keizersnede vorige keer). Ik loop gewoon bij de verloskundige en word met 36 weken overgedragen aan de gynaecoloog ;)

8. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Hier ook medische indicatie ivm een baarmoeder afwijking en 7 operaties in het verleden aan mn baarmoeder.
    dankzij het littekenweefsel in mn baarmoeder bij de bevalling van mn zoontje een fluxus van 3 liter gehad.
    sta ivm mn niet normale baarmoeder en medische voorgeschiedenis onder controle bij de gynaecoloog.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik kreeg een medium risk indicatie. Dat betekende dat ik onder controle ben van de vk en deze de bevalling ook doet, alleen wel in het ziekenhuis en met verpleegkundige om in geval van problemen snel een overdracht te kunnen doen..

Share This Page