Ongunstige uitslag combinatietest

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by rimana, Apr 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rimana

rimana Lid

Apr 7, 2016
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Poppy4,
    Wij hadden een pretecho laten maken en die mevrouw zei ook dat als ze onze voorgeschiedenis niet zou weten dat alles er heel erg goed uit zag. Ze zag helemaal geen rare dingen dus laten we hopen dat het een goed teken is.
    Zat het bij jou in je bloedwaardes dat het een risico was?

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij wel een beetje ontmoedigd allemaal want onze kans is 1:22 en bij bijna iedereen zie ik ze hoger...ook spannend natuurlijk, maar ik heb maar kans uit 21 kinderen en dat maakt me zo bang...

Ja wij hopen ook op een hele goede afloop! fingers crossed!!

2. ladyw

ladyw Fanatiek lid

Nov 4, 2011
    1,233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Wanneer krijg je uitsluitsel of je kindje idd down heeft? Veel succes in deze situatie, hoe je er ook over denkt.

3. rimana

rimana Lid

Apr 7, 2016
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ladyw, als het goed is duurt het 2 weken (10 werkdagen) dus verwacht 21 april de uitslag in de brievenbus te hebben ( bij goed nieuws) maar ik lees ook verhalen dat het wel eens 3 weken kan duren.. (15 werkdagen) dus ik durf niet echt te hopen nog dat het volgende week donderdag in de bus ligt..

4. Deniesss

Deniesss Nieuw lid

Apr 20, 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Rimana,

Ik heb helaas gisteren een soort gelijke uitslag gehad met de combinatietest.
    Ook 1:22 en een nekplooidikte van 3,2 mm. Hier wordt je zeker niet blij van. Ik ben 37 jaar. Ik heb alleen niet goed mee gekregen hoe mijn bloedwaarden zijn. Sinds gisteren kan ik dan ook niet meer genieten van mijn zwangerschap. Wat een stress en onzekerheid.
    Morgen moeten we naar het ziekenhuis voor verder onderzoek/consult.
    Afwachten dus. De aankomende paar weken zullen niet makkelijk zijn.

Sterkte en succes met de uitslagen.

Ps Er is nog hoop. Ik heb wat soort gelijke reacties/verhalen met elkaar vergeleken en de kans lijkt 50/50.... De een heeft uiteindelijk een goede uitslag en de ander niet ongeacht de getallen.
    Is toch persoonlijk.

5. rimana

rimana Lid

Apr 7, 2016
    28
    0
    0
    NULL
    NULL

Hi deniesss, wat vervelend dat je dit ook moet meemaken ! Ik ben 38 jaar en nekplooi was gemiddeld 2.5 en had ook niet meegekregen wat mijn bloed waardes waren! Ik heb gelukkig gisteren mijn uitslag vanuit erasmus rotterdam mogen ontvangen en alles was goed! Pfff ...ik weet helaas hoe je je voelt. Ben het zeker met je eens dat het heel persoonlijk is! Er zijn gevallen die 1:500 kans hebben en die dan toch een "ziek" kindje krijgen. Hoe moeilijk het ook is, maar probeer positief te blijven en het vertrouwen in je kindje te houden. Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte en succes de komende tijd! Ga je ook de NIPT doen? Ik zal voor je duimen!

6. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Wat fijn dat de uitslag van de NIPT goed was! Ik hoop ook deze week de uitslag te ontvangen maar het zal wel volgende week worden ga ik vanuit, dan kan het alleen maar meevallen. Hoeveel dagen heeft de uitslag bij jou nou geduurd?

7. rimana

rimana Lid

Apr 7, 2016
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi liesjuh1977, ja wij zijn ook super blij!! Wij kunnen nu gaan genieten! Het duurde bij ons 8 werkdagen. Wanneer had jij m ook alweer gedaan? Paar dagen na mij toch? Nog heel even succes en we gaan duimen! Laat je t nog even weten?

8. Deniesss

Deniesss Nieuw lid

Apr 20, 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #28 Deniesss, Apr 21, 2016
    Last edited: Apr 21, 2016
    Hoi Rimana,

Gefeliciteerd met de goede uitslag! Hartstikke fijn voor jullie! :)
    Ik heb vanochtend weer een echo gehad en die liet tot zover geen bijzonderheden zien. Op de nekplooi na dan...

Heb er voor gekozen om ook de NIPT test te doen. Nu paar weken wachten op de uitslag.:( Oefff...

Ik snap trouwens nog niet zoveel van deze pagina hihi:D
    ...ik kon dit bericht bijna niet terug vinden.

Liefs Deniesss

PS ik ben ook in het Emc geweest.

9. rimana

rimana Lid

Apr 7, 2016
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Deniesss,

Dank je wel voor je felicitaties! :) Bij ons was de echo ook altijd goed en konden ze niets vreemds zien dus dat gaf mij altijd wel hoop.
    Voor jullie nog spannend dan? Wanneer heb jij je NIPT laten doen?
    Bij mij duurde het 8 werkdagen voordat ik het verlossende antwoord had. 8 slopende dagen..pfff.. en anders zou ik gewoon naar Erasmus bellen en vragen of er al een brief verstuurd is. Had ik toen ook gedaan..ik kon gewoon niet meer wachten. Ze mogen je geen uitslagen doorgeven, maar ze kunnen wel zeggen of er een brief onderweg is of dat er al een uitslag bekend is. Gewoon vragen naar Afdeling Prenetale diagnostiek.

Ik snapte ook niet zoveel van deze pagina hoor, maar als iemand reageert dan komt die desbetreffende forum weer bovenaan en zie je wie als laatste gereageerd heeft.

Ik wens je nog heeeeeel veeeeel succes deze komende tijd! :)
    and try to be positive!

10. Inkie30

Inkie30 Lid

Jul 29, 2012
    6
    0
    1
    Directiesecretaresse
    Zuid Holland
    Beste Rimana
    ik ben benieuwd of je inmiddels de uitslag gekregen hebt.

Ook wij hebben vorige week te horen gekregen dat we een verhoogd risico op trisomi 21 hebben. 1:7. Dat is een kansberekening waar je niet blij van wordt. Meteen in de molen terecht gekomen van vervolgonderzoeken en 3 dagen later kon ik terecht in het EMC. Wij zijn meteen voor de vlokkentest gegaan. Als het goed is, krijgen we donderdag de uitslag. Het is het enige wat me nog bezig houd. Ik probeer het uit mijn hoofd te zetten, maar ik kan alleen maar denken aan die slechte uitslag. Het is maar een kansberekening, maar 1:7 schrik je gewoon van. Ik ben 34 jaar, tweede zwangerschap. Nekplooimeting is volgens het rapport 2.9 maar ik weet 1000% zeker dat ze tijdens het onderzoek 2.6 zei. Ik weet niet of ze een invoerfout heeft gemaakt bij het opstellen van het rapport.. Mijn HCG was hoger dan gemiddeld, Papp-A lager dan gemiddeld.

Dat wachten maakt het slopend...

Ik hoop in ieder geval dat jij een goede NIPT uitslag hebt gekregen en dat je kunt genieten van je zwangerschap.

11. Inkie30

Inkie30 Lid

Jul 29, 2012
    6
    0
    1
    Directiesecretaresse
    Zuid Holland
    Ohh ik zie trouwens dat je een goede uitslag hebt! Gefeliciteerd!! Wat ontzettend fijn voor je!!

12. rimana

rimana Lid

Apr 7, 2016
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Inkie30,

Wat vervelend dat je ook zo'n nare kansberekening hebt gekregen. Weet helemaal hoe je je voelt. Hoe onzeker ik ook daardoor was, het blijft "maar" een kansberekening. Ik putte heel veel energie en kracht uit het lezen van positieve verhalen en dat het ook fout kan gaan bij mensen die 1:500 hebben en goed kan gaan bij mensen die 1:5 hebben. Maar begrijp wel dat je onzeker wordt als je 1:7 te horen krijgt..
    Bij ons was de nekplooi gemiddeld 2.5 en mijn waardes waren ook minder. Wat precies dat weet ik niet want dat hebben ze mij niet verteld.
    Ik hoop voor een goede uitslag voor jullie. En inderdaad het wachten is heel erg slopend.:(

Heel veel succes meid! Zal voor jullie duimen!

13. poa

poa Lid

Nov 18, 2014
    68
    3
    8
    Ik krijg een beetje het gevoel dat iedereen ouder dan ca 37+ jaar sowieso "slechte" test resultaten terug krijgt, ik bedoel dat alleen de leeftijd al waarschijnlijk slechte "kansen" geeft dus zelfs als bloed en scan goed zijn. Of ben ik nou gek?

Ik ben zelf 37 (over een maand 38) en denk er nu over na om de combinatie test niet te doen. (want gezien mijn leeftijd komt de test abnormaal terug, kan gewoon niet anders) Ik zou wel graag de scan willen.

Ik woon in Amerika en helaas nog niet verzekerd dus NIPT kan ik hier nu niet betalen en het ziekenhuis had het ook alleen maar over de amniocentesis (wat voor mij geen optie is). Mijn man heeft wel nu net een nieuwe baan gekregen dus als het goed is met 2 maanden een goede verzekering (pfew lol) Kan de NIPT dan nog later in de zwangerschap gedaan worden?

De enige reden waarom ik graag wil weten of het kindje Down heeft of niet is voor mij ivm de kans op een late miskraam/doodgeboorte en misschien met extra spulletjes kopen.

14. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Vandaag de uitslag gehad en hier gelukkig ook alles goed! Het grote genieten kan eindelijk gaan beginnen!!!

15. Marloes1977

Mar 3, 2016
    48
    0
    0
    In de zorg
    Overijssel
    Nee gelukkig is dat niet zo. Ik ben 38 en had een goede uitslag.

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    Hier bij zoon 22 jaar 1 op 5000 en nu 29
    Trisomie 21 kans 1op 4640
    Trisomie 13 kans 1 op 4180
    Trisomie 18 kans 1 op 2132

17. rimana

rimana Lid

Apr 7, 2016
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Liesjuh1977, heel erg fijn! Gefeliciteerd en nu inderdaad lekker genieten!!! Hele fijne zwangerschap

18. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

Apr 24, 2014
    1,079
    2
    36
    Female
    Rotterdam
    Nou ik kreeg net helaas ook een slechte uitslag binnen. De nekplooi varieerde van 1.8 naar 2.1 en 2.0 is het gemiddelde geworden. Hierdoor was ik eigenlijk prima gerustgesteld. Nu werd de kansberekening door mijn leeftijd 1/415 maar nu belde ze net dat mijn bloed behoorlijk afwijkend was waardoor de kans nu 1/78 is gworden. We moeten dus een vervolg onderzoek gaan doen. Ik vind het een mega lastig besluit maar wil de baby zoiezo niet kwijt dus wil geen risico lopen met puncties.

19. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Jeetje, dat is schrikken. Ik herken de onzekerheid en spanning. Hoewel de kans zeker niet schrikbarend is hoor, snap ik dat je het toch enorm spannend vindt. Sterkte met afwachten, ik zal duimen voor je!

20. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

Apr 24, 2014
    1,079
    2
    36
    Female
    Rotterdam
    Dankjewel Diazz ben behoorlijk geschrokken en verdrietig maar ik weet dat het een kans is en niks hoeft zo te zijn. Maandag ga ik de NIPT doen en dan lang in spanning zitten dus.

Share This Page