Moe van de boekjes en opmerkingen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamvan4boys, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Hallo,
    Moet het even kwijt. Wordt zo moe van iedereen in de omgeving (en daarbuiten) die opmerkingen maken zoals, kan die dit nog niet... kan die dat nog niet...heeft hij nog niet...
    Elke kindje is toch anders en niemand diet het toch volgens de boekjes?
    Kan ik er iets aan doen dat onze boys te snel in lengte groeien?

Hoe denken jullie hierover?

2. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Gewoon laten kletsen en geniet van je kind zoals het is! Net wat je zegt; mensen zijn nou eenmaal niet gemiddeld en lijstjes / hokjes enz. daar heb je dus helemaal niets aan.

De een is t.o.v. het gemiddelde snel, de ander langzaam. Nou en, alles komt op z'n tijd (of niet!)

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Als ik een opmerking niet leuk vind zeg ik vaak: voordat hij 18 is zal het wel goed gekomen zijn ;)
    Verder lekker laten kletsen.

4. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ene oor in, andere weer uit! Is lastig maar het is zonde van je energie om je daar druk over te maken. Ik ben van mening dat het vanzelf komt wanneer de kleine eraan toe is. Met het een zijn ze wat sneller als het andere. Het komt echt wel goed hoor!!

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Herkenbaar hoor, en als een kindje dan ergens vroeg mee is, is het ook niet goed :D Hier ging mijn dochter op mijn schoot staan bij het cb, uit zichzelf, en de verpleegkundige zei;'Dat vindt ze leuk, maar dat mag ze echt nog niet!'
    Andersom rolde een dochtertje van een vriendin al rond met 8 weken, mijn dochter niet;'Oei, misschien toch eens met de cb-arts over hebben?...'
    Pfff, komt allemaal goed, kindjes doen wat ze willen :)

6. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Laatst kreeg ik ook de vraag wat mijn dochtertje allemaal al kan, want die van hun kon op die zelfde leeftijd toch al veel meer. Ineens brilliant weerwoord: "Mijn dochter is met hele andere dingen bezig." Kennis: "Oh ja, wat voor dingen dan?"
    Ik (heel droog): "Wereldheerschappij."
    Andere mensen om ons heen proesten het uit van het lachen.

Alles op zijn tijd, beter iets langzamer en dan goed. Dan snel en halfslachtig, vind ik.

Alhoewel onze meid wereldheerschappij al goed onder de knie begint te krijgen :D

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hehe, ik moet meteen denken aan Stewie van Family Guy ;)

8. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    :d:d:d:d:d:d:d

9. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant

Whahaha!! Like!!

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een "luie" dame... ze kruipt niet en kan ook niet zelfstandig zitten... Wel heeft ze een heel fijne motoriek en kan ze dingen echt goed overpakken, bekijken, openmaken (!)...

Wat anderen ervan denken kan me aan de r**t roesten, geen kind ontwikkelt hetzelfde.

11. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Haha, misschien moet ik haar eens een rode tuinbroek kopen.:)

12. susy26

susy26 Niet meer actief

laat ze mouwen.. dat is toch altijd... het ene kindje is daar weer 'snel' in en heeft met iets anders weer moeite...

Ieder kindje is verschillend. Het komt uiteindelijk altijd GOED!

13. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Dat zeg ik ook altijd.

Natuurlijk zal ze niet meer bij papa en mama in bed kruipen als ze 18 is, of haar pap nog uit de fles drinken, op haar speen sabbelen, ook hoop ik dat ik dan niet meer elke avond naast haar hoef te gaan liggen voordat ze in slaap valt en haar eten zal ze waarschijnlijk ook niet meer pureren....;)

Gek wordt ik er soms van, van wat je allemaal al hoort te kunnen als je AL twee bent, laat een kind toch ook eens een kind zijn.
    Ze geven zelf wel aan wanneer ze aan de volgende stap toe zijn.

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lekker laten kletsen inderdaad. Hier ook misschien iets langerzamer dan gemiddeld (kruipt ook nog niet bijvoorbeeld). Maar ze ontwikkelt en daar gaat het toch om. Dat zeg ik vaak dus ook.

15. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij moet nog komen, maar had dit al in een boekje gelezen. Daar stond al in dat vel moeders elkaar de ogen uit willen steken met wat hun kleine al wel niet kan. En daar dan lekker op focussen en andere moeders onzeker maken of kwetsen. Als die van hun maar als beste uit de bus komt. Maar ja wat iedereen al zegt; elk kind is anders. De een plast nog jaren in z'n broek maar leert zichzelf op z'n vierde lezen en schrijven bij wijze van spreken... tis maar net waar je naar kijkt.

Deel Deze Pagina