Hai allemaal, Ik heb een vraagje over de voeding van mijn dochtertje. Op dit moment krijgt zij vijf voedingen op de volgende tijden: 06.00/06.30 uur 180 cc + 6 10.00 180 cc + 6 14.00 180 cc + 6 18.00 180 cc + 6 21.30 tot voor kort BV, maar sinds 1 dag overgestapt op KV en dan ook 180 cc + 6 (waarvan ze maar 110 cc opdronk en heel de nacht op heeft doorgeslapen) Nou moet ik Eliza voor de eerste en de laatste voeding wakker maken voor de voeding en bij de avondvoeding, moet ik haar continu wakker maken, omdat ze steeds in slaap valt. Ik vroeg mij dus of zij misschien al naar vier voedingen zou kunnen, omdat ze 's avonds niet veel drinkt en toch de nacht doorslaapt. En hoe hebben jullie dat gedaan met een kindje van 3 1/2 maand. Hoe pak je het aan? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Veel liefs Petra
Wij moesten onze dochter ook altijd wakker maken voor de vijfde fles. We gaven hem eerst altijd rond 23.00 en hebben hem daarna vervroegd naar 22.00 Op het cb gaven ze aan dat je kindje ouder dan 4 maanden moet zijn en meer dan 6 kilo moet wegen voordat ze fles 5 kunnen missen. Wij hebben 4,5 maand aangehouden. Niet 6 kilo want dat was ze al met 3 maanden. Hopelijk weet je zo voldoende. Wij hebben nog even gewacht met de overgang naar 4 flessen omdat we wel erg gewend waren aan doorslapen s nachts. Maar na een paar nachten wennen, slaapt ze nu van 19 tot 7 Anneke
Alyna zit sinds kort ook op 4 flessen, omdat ik de laatste fles er ook niet inkreeg omdat ze telkens in slaap viel. Heb wel gewacht tot ze echt er bijna niet meer van dronk. Van het cb mocht het omdat ze 6 kg woog , en ik er toch niet meer inkreeg. Als je het al zou willen proberen, zou ik gewoon haar niet wakker maken voor de laatste fles en kijken of ze doorslaapt. (moet je wel waarschijnlijk meer voeding over de rest van de dag verdelen, ik geef nu 195+6.5 schepje)
Oh, en misschien door de dag dan telkens een kwariertje rekken met de voedingen, zodat je 's avonds met de 4e fles later uitkomt? Zo heb ik het ook gedaan en ze slaapt nu van 22.00-half elf het klokje rond. Als ze er echt nog niet aan toe is, merk je het van zelf wel
Hoi Petra Bryan krijgt sinds een week 4 voedingen op een dag.Vorige week op cb gaf ik aan dat ik Bryan steeds wakker moest maken om 23 uur voor een fles en de wijkverpleegkundige zei tegen mij doe er maar wat nutrix door bij de fles van 6 uur/half 7 en kijken wat hij daarop doet.Hij sliep voor die tijd al door maar nu slaapt hij van 7 tot 7 uur.Hij woog 6060 gram vorige week.Het schema wat jij hebt heeft Bryan ook.Anders moet je gewoon even uitproberen als je haar laat slapen wat ze doet.
3,5 maand is wel jong voor 4 voedingen... Ik maak anne al haar hele leventje wakker voor de 5e voeding, niet verschonen niks, even voeden, 10 min rechtop tegen mijn borst terwij ze verderslaapt en dan weer lekker t bedje in. Zou het gewoon zo voolhouden tot ze oud genoeg is voor bijvoeding )4 tot 6 maanden, afhankelijk van het advies voor jouw kindje)..
Damani slaapt ook gewoon door tijdens het voeden... Maar hij drinkt het echt helemaal op ! haha ! Heb ik dan een klein vreetzakje Hij zit nu op 4 voedingen Van 210 + 7 En als ik naar voeding nr. 2 overga, dan krijgt hij weer 180 + 6 ! -x-