Onhandige dingetjes bij/met je kind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Strandbal, 27 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Tegen de koelkast deur die openstond gelopen met baby...haar hapje een keer te warm in mond gestopt...wilde haar aan mijn vriend geven maar die had haar nog niet vast (oeps) gelukkig zaten we allebei dus niet ver gevallen.

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Met baby in mn armen en de deur ging maar niet dicht. . Nog een keer wat harder proberen..

Oeps vingertje er tussen. Maar hij gaf geen kik dus dacht ik niet aan 😲

3. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Whaha Maartt ik kom echt niet meer bij, tranen over mijn wangen 😂😂 Maar zeker ook herkenbaar!

4. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ha,ha! Dankzij dit forum nog nooit in zijn vinger geknipt! Want las dat het mensen zo vaak overkwam dat ik er nu zo overdreven alert op ben :D
    Hoofd stoten aan de auto: check!
    Als ik hem staand schoentjes aandoe vergeet ik nog wel eens dat een jongetje van 22 maanden natuurlijk niet het beste evenwicht heeft... til ik zijn voetje op (hij leunt wel op mij dan) valt hij zo om :)

5. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Oh mensen, ik zit hier echt te huilen van het lachen!:D:D
    Ik dacht dat ik onhandig was hihi:D

6. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Telefoon op dr hoofd laten vallen.
    Gezichtje en schouder helemaal onder de melk door sterke stroom en lekken :)
    Met de maxicosi overal tegenaan knallen.
    En met de kinderwagen rij ik standaard ergens tegen aan. Heb echt rijles nodig met zo'n ding.

Verder nog niet echt iets. Ukkie is ook nog niet zo oud.
    Brrrr. Ven nu al bang voor nagels knippen.

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik heb ook een telefoon op haar hoofd laten vallen, ze was nog geen week oud. Daarna heb ik nog een paar keer haar hoofd gestoten (niet op dezelfde dag hoor). Wipstoel een keer vergeten vast te zetten, waardoor ze eruit is gevallen. Riempjes van de maxicosi en keer vergeten vast te zetten. En er zullen nog wel veel meer dingen zijn die ik nu even vergeten ben.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Had ik ook destijds gehad met Aiden toen hij net 1 jaar was. Hij krijsen en brullen en ik huilde net zo hard mee :) en mijn vriend irriteerde zich vervolgens aan mij. Tja sorry, moedergevoelens en ik voelde me ontzettend schuldig. Zijn toen nog naar de Eerste Hulp gereden omdat het bloeden niet wilde stoppen. :( Gelukkig geen hechtingen nodig en ze hadden daar zijn vingertje verbonden. Daarna heb ik een hele tijd het nagelknippertje niet aan durven raken.

Met Finley laatst nog iets gehad. Hij is inmiddels geen baby en dreumes meer, maar ik vertel het toch nog even.
    Stond samen met hem op eenvol schoolplein te wachten tot de bel ging en we Aiden op konden halen. Finley werd een beetje vervelend en ik wilde hem optillen......maar hij viel me net zo hard weer uit mijn armen, plat op zijn gezicht :(. Allemaal bloed, gillende ouders, ik voelde me ontzettend schuldig en schaamde me kapot. Finley krijsen, gauw met hem de school binnen gegaan. Een moeder kwam een doekje brengen. Zijn lip werd ontzettend dik (tand door de lip) en zijn neus bloedde. Kreeg hem ook nauwelijks gekalmeerd. Aiden uit de klas geplukt, naar huis gereden en huisarts gebeld. Moest direct komen en ben vervolgens jankend naar de huisarts gereden. Intussen viel Finley op de achterbank in slaap, maar ik dacht dat ie wegviel ofzo. Eenmaal bij de huisarts in de wachtkamer was hij weer de rust zelve en het bloeden was gestopt. Uiteindelijk bleek er niks aan de hand te zijn, maar wat voelde ik me rot en vreselijk onhandig!

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.921
    3.941
    113
    Ik vind het stiekem erg vermakelijk.... Bij een ander denk je ach ja kan gebeuren,mmaar als het je zelf overkomt kun je je zooo schuldig voelen!
    Ik deed altijd met baby op de arm de deur dicht gooien met mijn schouder, tja zat er een handje tussen (niet tussen de deur gelukkig), huilen!
    En na een autorit ontdekken dat ik de riempjes van de maxi cosi wel vast had, maar nog niet strak aangetrokken.
    En gister bracht ik de oudste naar de psz, jongste mee in de buggy, kom ik weer bij de auto (nadat ik net dacht brrr wat is het koud vandaag) zie ik dat de jas van mijn zoontje nog wagenwijd open staat, oeps...
    En hoofd tegen de auto met inzetten of uithalen, ook zo herkenbaar....

Gelukkig vinden de kindjes me nog steeds wel lief ;)

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

De eerste keer dat hij zijn hoofd stootte aan de autodeur was ik ook bijna in paniek want hij huilde niet. Hij keek alleen heel erg verbaasd naar mij en ik had echt iets van 'hoofd gestoten dus hij moet huilen!' Was ook niet hard maar dacht dat ze altijd moesten huilen met het hoofdje stoten. Alleen bij harde tokken dus :)

En mn vriend had hem eens bijna tegen het plafond opgegooid. Je kent dat spelletje van de papa's en gooien wel :)
    thuis is ons plafond best hoog, bij mn ouders niet. Scheelde maar 1 cm of het was tok
    :)

Hem omver lopen ook enkele keren gebeurd. Sta je wat uit de koelkast te halen terwijl hij aan het spelen is staat hij ineens 1 cm achter ja. Tjaaaaaaa

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.921
    3.941
    113
    Ik heb tegenwoordig ook van die oeps situaties dat ik niet goed oplet wat de jongste uitvoert.
    Gister had de oudste een appel en ik had wel gezegd, als je nou niet meer hoeft leg die appel dan even op het aanrecht, maarja, lag die blijkbaar even later toch op het lage tafeltje. Ik was druk bezig dus even niet goed opletten, zag ik ineens de jongste (net 1) een grote hap van de appel nemen!
    Whaa en ik reageerde niet eens direct omdat het er zo logisch uitzag, hij had hem ook precies goed beet en hopla mondje open.
    Dus ik ren erheen, hij schrok en gooide meteen de appel weg, haha.

12. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hahaha ik zit hier echt te lachen..
    Moet zeggen ik kan er ook behoorlijk wat van:
    Zoontje een duw geven omdat hij op de loopfiets niet door liep maar net iets te hard dus viel hij van zijn fiets, wang opgehaald..
    De wc deur open doen en niet in de gaten hebben dat er iemand achterstaat, zo een tegen onder de deur.
    Of dat je de kleren uit aan het trekken bent en het hoofd blijft vast zitten in de trui trek je net te hard butst ie weer met zijn hoofd ergens tegen aan.
    Ik moet wel zeggen mijn kinderen zijn niet kleinzerig.. Maar de jongste beschuldigde mij laatst ervan dat ik zijn vingers tussen de deur had gedaan, was ie zelf maar zal wel gedacht hebben mama is altijd zo lomp dus nu ook wel weer 😔

13. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    O hier een keer bij 't nagelsknippen 't velletje ertussen, tot bloedens toe....zo zielig, daarna altijd héél goed uitgekeken.

14. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Dit gebeurt hier echt dagelijks. Na 10 maanden weet ie inmiddels dattie zn hoofd even weg moet draaien😅😂

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zooo herkenbaar met het in de auto zetten.

Laatst was ik naar boven en in gedachten traphekje dicht gedaan. Dus ik ben eventjes boven bezig en ik hoor haar, ik denk dat geluid klinkt wel dichtbij, stond ze al halverwege de trap. Ben rustig naar haar toe gegaan en heb haar opgepakt. Ik was misselijk van schrik.

Keertje knoopje dicht willen doen, zat er nog een velletje tussen.

Keer hapje te heet gegeven, gelijk daarna slokje water laten drinken.

Haar omver lopen, check! Ze staan zo achter je.

En nog wel meer dingen.
    O ja, was ze na haar flesje heerlijk in slaap gevallen, ik haar op bed brengen en man gaf haar nog een kusje. Kreeg ze een schok hem (en hij ook) toen was het whèèèè. Vond ik ook wel sneu, ze was nog zo klein.

16. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    1e poging om te voeden in de ringsling. Had ik haar hoofdje aan de verkeerde kant gelegd, namelijk bij de ringen ipv de andere kant. Hoofdje werd mn borst ingeduwd en ik maar trekken aan die ringen om meer ruimte te maken. Maar de stof is nog stug en werkte niet mee, waardoor ze nog even verder geduwd werd. Die knuppel bleef ook gewoon rustig doordrinken.

17. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoofd tegen auto stoten, check
    Kind naar achteren lanceren tijdens het bukken, check
    Maxi cosi met de beugel omhoog neerzetten, kind wiebelt en kiept met maxi cosi en al naar achteren, check
    In vingertje knippen, check
    Vingertje tussen de deur en dan nog even doorduwen, check
    Shirt uittrekken zonder de knoopjes los te maken en dan vooral doortrekken, check
    Traphekje vergeten dicht te doen en kind halverwege de trap terugvinden, check
    Met mijn vinger in een kinderoogje prikken, check
    Zetpillen toedienen maar vergeten hem eerst in de vaseline te dopen, check
    Niet doorhebben dat je kind ineens een tandje erbij heeft, check
    De lijst is eindeloos.
    Ik heb echt vreselijk moeten lachen om alle reacties hihi

18. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hahahahahahaha.. Ik ben hier zo hard aan het lachen. Echt geweldig sommige dingen.

Hier inderdaad ook zo vaak dat ze dan ineens achter me staat zonder dat ik het door heb en haar dan met mijn flink aanwezige achterwerk een flinke poeier geef ;)

19. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    Ooo ik heb een erge,

hier aan de achterdeur staat de wasmachiene, en als we door de voordeur buiten gaan komt het voor dat er een wasmand voor de achterdeur staat en deze dus niet goed open gaat. mijn dochter zat dus op het drempeltje van de achter deur (1,5 jaar) krijg ik die deur weer niet goed open. dus maak me klaar om er een goeie dreun tegen te geven zodat de was mand aan de kant zou gaan. maar merk op dat mijn dochter wat jengelt. en merk ik gelukkig op dat zij achter haar rug de onderkant van de deur vast heeft (zo met haar handpalm tegen de deur en de vingers onder de rand). onder die deur zit een drempeltje in de blauwsteen dus haar vingertjes klemde onder de deur! mag er niet aan denken wat er was gebeurd als ik een goeie dreun tegen die deur had gegeven met haar vinders er onder geklemd :$ want daar stond helemaal geen was mand enkel haar vingers zaten er tussen, word er nog niet goed van als ik er aan denk brrr

gisteren kreeg die arme docht

20. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    - dop van zn flesje vergeten aan te draaien, halve fles over dat kleine mannetje.
    - (heule erge) bij de kassa van de ikea hem in de kinderwagen laten staan, omdat ik dacht dat dat mn vriend 'm mee had (was misschien 2 minuten, maar wat een paniek!)
    - de stofzuiger niet opgeruimd en er achterkomen dat de kleine aan de kabel zit te kauwen -,-
    - vergeten de riempjes van de maxi cosi dicht te doen, waardoor de kleine bijna uit de wagen wupte.
    - mn vriend had z'n (lege) bierblikje laten staan, waarna de kleine er aan zat te sabbelen, gelukkig wel aan de onderkant :p
    - en natuurlijk de beruchte nageltjes, al is dat door mn vriend gebeurd. bij hem zou je nog wel een tijdje door kunnen gaan..

Deel Deze Pagina