Onhandige dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rijo, 25 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn zoon van bijna 20 maand is de laatste tijd erg klungelig. Hij valt vaak, loopt tegen meubels aan, struikelt over zijn eigen voeten of over speelgoed, enzovoorts... Rustig lopen is lastig, want rennen is natuurlijk veel leuker ;) We noemen hem soms liefkozend ons kleine klungelsmurfje, maar ik begin me toch wel wat zorgen te maken. Tot hoe ver is dit 'onhandige' normaal? Hoort dit bij de leeftijd? Bij het laatste cb bezoek vond de arts hem motorisch sterk, zowel de fijne als de grove motoriek. Hij is met 13 maanden los gaan lopen (ging in 2 dagen van 1 stapje los naar de hele kamer door lopen).

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou eens een ogentest laten doen. Ken zo'n zelfde verhaal van iemand en zij werd inderdaad ook liefkozend klungel genoemd en iedereen lachte erom, maar ze bleek -3 te hebben ofzo.

Maar het kan ook gewoon lompheid en onhandigheid zijn ;). Hier een meisje van bijna 6 die erg onhandig is, vooral glazen op tafel moeten het ontgelden. Ze lijkt het ook echt niet te leren, vermoeiend soms ;). Laatst was ik even in de keuken en zaten ze aan tafel te ontbijten, komt de oudste naar de keuken om een doek te halen: 'het is weer zover hoor!'

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik herken het wel van mijn eigen zoontje.. die was ook zo 'onhandig'.. viel ook om de haverklap over zn eigen voeten. Volgens mij gewoon omdat hij te snel wou gaan..

Het is vanzelf over gegaan :)

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    495
    83
    Misschien inderdaad omdat hij te snel wilt, maar als je het niet vertrouwt zou ik ook zijn ogen even laten testen. Dan weet je in ieder geval zeker dat het niet daar aan ligt :)

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn oudste dochter was ook een klungeldreumes en is nu een klungelkleuter. Ze is relatief onhandig met zwemmen, dansen, en ballen vangen en gooien. Ze zal denk ik nooit een olympische medaille winnen, maar ach on the bright side haar dansjes tijdens schoolvoorstellingen zijn hilarisch (alles 4 tellen te laat en verkeerd om) ;).

Mn huidige dreumes is ergens ook wel een klungel, maar meer op een manier dat ze hele enge dingen doet, die gewoon verkeerd kunnen gaan, omdat ze gevaarlijk zijn. Hierdoor valt ze relatief vaak, maar als ze normaal doet is ze eigenlijk helemaal geen klungel. Dit vind ik veel vervelender dan gewoon onschuldig klungelen, omdat ik het gevoel heb dat het elk moment mis kan gaan en er erg zenuwachtig van wordt.

Deel Deze Pagina