Omeprazol: hoeveel en wanneer, bijwerkingen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Oudje37, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Hoeveel omeprazol krijgt jullie kindje (wel gewicht?) en op welk moment van de dag geef je het? Heeft je kindje bijwerkingen?

Ons zoontje krijgt sinds een week 2,5ml suspensie bij 5,5kg. Ik gaf het eerst 's ochtends maar merkte nog onrust vanaf een uur of 17.00. Vandaag wil ik het daarom rond 14.00-14.30 geven.

Ik heb het idee dat ons zoontje extra krampen krijgt van de omeprazol, maar de ene dag lijkt dit erger dan de andere dag en kan natuurlijk niks met de medicatie te maken hebben.

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ons zoontje krijgt 5 ml omeprazol bij 7 kilo,

hij is begonnen vanaf zijn geboorte tot 3 maand met ranitidine, 2 keer daags 2 ml, dit werkte niet en toen zijn ze omeprazol gaan voorschrijven, hij was toen 3 maanden en 6 kilo. nu met 5 maanden zit hij hier nog op.

volgende maand hebben we weer controle bij de chirurg en dan word gekeken of de dosis aangepast moet worden maar ik denk van wel gezien hij nog steeds pijn heeft als het hem omhoog komt.

ons zoontje heeft er geen bijwerkingen van, hij krijgt het tegen 07.00 uur.

3. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Hier kreeg zoon ook vanaf een week of 7 2x daags Omeprazol toegediend. Volgens mij ook 2,5 ml per keer. Hij heeft weinig last gehad van bijwerkingen hiervan. Met 7 maanden volledig afgebouwd.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik gaf onze dochter 2,5ml bij ongeveer 4kg. Heeft ze vanaf 4 weken tot 3,5 maand gekregen. Was 1x per dag in de avond rond 19.00 uur. Het tijdstip waarop je het geeft moet niet uitmaken, als je het maar telkens op hetzelfde tijdstip geeft. Het werkt namelijk 24 uur is mij toen verteld. Hoe lang gebruik je het nu al? Pas na ongeveer 2 weken zul je pas verschil merken. Maar als je het gevoel blijft houden dat het niet werkt zou ik toch nog eens contact opnemen mer de KA voor overleg.

5. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Hoi,

Onze zoon van 6,5 kg krijgt 2x 2ml per dag.
    Heeft er eerst krampjes van gehad. En groene stinkpoep maar dat kan ook door de Pepti komen

6. udition

udition Actief lid

1 dec 2015
    129
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier kreeg ze eerst 1mg per kg,(dus 0.5ml per kilo) later opgehoogd naar 1,5mg per kilo, nu 15mnd en weer terug naar 1mg. (ze is nu 11kg en zit dus op 5,5ml) Helemaal terug naar niks lukt nog niet. We hopen als ze gaat lopen dat dit wel het geval is, door het kruipen denken we dat ze meer last heeft.

Toen ze heel klein was leek het eerst erger te worden (krampjes en spugen), maar dit was snel over. Het was ook niet duidelijk of dit echt door medicijn was of niet, maar door even paar dagen niet te geven en daarna weer wel ging het uiteindelijk weer goed. (haar lichaam moest leren hoe het te verwerken oid)

7. udition

udition Actief lid

1 dec 2015
    129
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ohja, wij geven het na het avondeten bij het bedritueel, tussen de vit d en tandenpoetsen door, dan vergeten we het niet en is het ook dichtbij bedtijd.

Deel Deze Pagina