hallo ik ben 33 weken zwanger van de 2e en sinds een weekje last van rugpijn aan de linkerkant in het midden, maar de laatste dagen is het erger geworden en vanmorgen helemaal ik kon niet meer lopen of zitten ik heb gegild van de pijn. nu gaat het ietsje beter, maar niet heel veel, ik heb de huisarts gebeld en die zei dat het vaker voorkomt bij een 2e zwangerschap en dat het te maken heeft met het uitrekken van de banden en dat het zwartepunt veranderd. vrijdag moet ik langs komen en de komende 2 dagen warme douche op mijn rug en paracetamol tegen de pijn. komt dit vaker voor en waneer is de pijn meestal weg? vooral als ik de linkerkant van mijn rug gerbuik per ongeluk dan is de pijn die ik dan voel onuithoudbaar. alvast bedankt.. groetjes wendy.
hoi Wendy, ja rugpijn komt vaker voor. Je kunt je vertilt hebben, maar het kan ook komen door rek op de banden. Ook kou op de rug kan voor pijn zorgen. De adviezen van de huisarts zijn prima. Draag verder warme kleren (een hemd!) en blijf in beweging. Zwemmen in warm water kan prettig zijn. Probeer zo weinig mogelijk te tillen en als je tilt goed door je knieƫn te zakken. Beterschap! Mirjam