Hihi, ik had niet het idee dat het zo vaak voor zou komen! Ik heb 2 echo's gehad (eentje waarvan ze zei dat ze het 1000%zeker wist en bij de tweede was het niet te zien). Ik heb dus wel mijn kamertje en kleding erop aangepast. We hebben wel een voor-de-zekerheid-naam voor het andere geslacht Maar ik ben er wel van overtuigd dat het klopt hoor. Was vanuit meerdere hoeken te zien, dus vast niet verkeerd gezien...
Mijn zus heeft het gehad. Pretecho laten doen en daar te horen gekregen: 99% zeker een jongen. Blijkt het dus een meid te zijn. Ze wilden het eerst niet geloven toen de vk zei, gefeliciteerd, het is een meisje. Ze waren erg verbrouwereerd en moesten wel even omschakelen. Gelukkig wel een meisjesnaam achter de hand en de kamer en kleertjes neutraal, dus viel uiteindelijk allemaal mee.
Hahaha ik hoop niet dat ze het bij mij verkeerd hebben gezien. Het kamertje is neutraal maar heb een roze klamboe, en de kast ligt vol met roze kleertjes. En een deel van mijn zoontjes kleding is al verkocht via Marktplaats
hoi,wat een leuk topic. Ikzelf heb een dochterje van 6 ,bij haar heb ik allen 1 echo gehad met 11 wkn ,en ze konden niet zien wat het zou worden . Maar mijn gevoel zei ,een meisje en dat was dus ook zo. Vriendin van mij had al twee meiden ,bij de derde hadden ze bij de echo gezegd dat het een jongetje zou worden ,maar nee het werd weer een mooie gezond meisje, maar omdat ze zo blij was dat het een jongetje werd ,had ze ook de laatst 3 maanden alles zo gadaan en gekocht ,blauwe kamer ,stoere jongens kleding ,blauw. Teleurstelling was wel groot bij haar ,maar haar dochtertje is nu bijna 4 ,behang is nog steeds blauw ,maar ze heeft roze dingen er ook bij gezet. Ally
Het komt toch echt voor! Met 28 weken een echo gehad een toen dacht de gyn toch echt zeker te weten dat het een meisje was. Dat gevoel hadden we zelf ook al heel sterk, dus lekker gaan shoppen voor meisjeskleding... Gelukkig hebben we het kamertje wel heel neutraal gehouden, en hadden we ook heel wat jongenskleren van mijn zussen gekregen... Toen ik op de dag van de bevalling nog een echo kreeg, zei de gyn dat het een jongen zou worden. We wisten niet wat we hoorden! Het is even een omschakeling, maar we waren er net zo blij mee . De roze pakjes heb ik maar op zolder gelegd, wie weet komen ze nog eens van pas. Groetjes Minke
Nou bij mij zei de lieve vrouw u heeft nooit 100% zekerheid bij de echo als het gaat om de gezondheid van de baby, inverband omdat ze niet kunnen zien of die blind of doof is.. Maar kan je wel 100% geven dat je een meid krijg dus hopen maar dat ze zo goed is
Oei wat komt het vaak voor! Bij mij zagen ze een meisje maar ik mag over 2 weken terug komen. voor de zekerheid. En ik heb ook nog de screeningsecho dus hopelijk is het dan helemaal duidelijk. De echoscopiste zei dat de geslachten, van de voorkant gezien, het bijna hetzelfe uitzien: mn meisje (als het goed is hihi!) had twee streepjes en een stipje---wat dan de schaamlippen en een clitoris moet voorstellen. Maar ja dat kunnen net zo goed balletjes en een piemeltje zijn! Nou we wachten nog wel even af!
Bij ons werd met 19 weken met de 3d echo bekend gemaakt dat we een meisje zouden krijgen. Het klopte ook! We hebben dus een echte meid haha Toen ik een controle echo kreeg of ik nog genoeg vruchtwarer gehad vroeg ik of die vrouw toch nog s ff wou kijken of t echt een meisje was Was hartstikke een meisje zei ze! Bij de bevalling vroeg ik allemaal maar aan mn man en moeder; Wat nou als t toch een jongentje is? Zit ik hier met een roze pakje! Toen ze net geboren was vroeg ik meteen of ze echt een meisje was en ja hoor,ze lieten haar zien,was toch echt een meisje hihi! En nog steeds trouwens (flauw )
ohjee haha... Ik had me bedacht om het met de 20 weken echo te vragen wat voor geslacht het is en we willen nog een 3 D echo en dan wilde ik het nog eens vragen.. Maar ik zie al dat dat ook geen nut heeft, dat ze het dan weer verkeerd kunnen hebben! Het zal me benieuwen!
Bij een collegaatje van mij hadden ze het fout. Ze hadden een echt rose kamertje, gordijntjes met roezeltjes, kant enz, echt heeeeeeeeeeeeeeel erg meisjes dus. Ook alleen maar meisjeskleertjes vooral veel jurkjes met, juist, kant en roezeltjes.. En toen was het..een jongen! Zij waren echt zó ingesteld op een meisje en zo vreselijk blij daarmee, dat ze toen hun kindje geboren is en bleek dat het een jongen was...ze hem niet eens wilde zien Bij Aichaatje (februari 2007 mama's) werd steeds het andere geslacht voorspeld! Zij kreeg uiteindelijk een meisje
hier nog een bijzonder verhaal: bij de eerste echo hebben ze bij mij een heel kind over het hoofd gezien. We hadden wel al "het voorgevoel" van een 2-ling. We hebben dit gemeld en gevraagd of ze goed konden kijken of het er echt maar 1 was...."ja hoor...het is echt maar 1. In week 16 bij de tweede echo werd de gyn na aanzetten van apparaat ineens heel erg zenuwachtig....foutje! De gesalchten had hij wel goed gezien...2 meiden!
Yep herken het...Sem zou ook een meid worden, maar het is toch echt een jongen met balletjes en een piemel....ghihihihi je staat wel even gek te kijken hoor!
Wat me ook opvalt is dat het allebei de kanten op weleens verkeerd wordt gezien. Zowel jongens die meiden bleken te zijn als omgekeerd. Ach, als je een topic zou openen bij hoeveel het er wél goed was te zien zou de lijst een stuk langer zijn. Dit zijn echt de uitzonderingen. Maar ik had echt verwacht dat het minder vaak voorkwam. Ik hou me toch maar aan de 1000% vast van de echografiste... Met 32 weken nog een echo en dan zullen we het wel bevestigt krijgen. Maar een beetje de twijfels krijg je wel van dit onderwerp!
leuk deze verhalen, en ja nu iedereen steeds vaker een echo krijgt hoor je natuurlijk ook geregeld dat het wel eens verkeerd gezien is. wij wisten het ook en het is 2 x bevestigd, maar ik heb wel altijd in mijn achterhoofd gehouden dat het ook wat anders zijn kon. en het belangrijkste is nog altijd een gezond kindje met alles er op en eraan.