even men hart luchten. slecht nieuws bij de gyne

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door vondebs, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    vandaag met 26 weken een echo gehad bij de gynecoloog. Ons meisje lag ineens 3 weken achter op de groei. ze is 30 cm en 600 gram. daarbij nog heel de middag in het ziekenhuis moeten blijven omdat men bloeddruk veel te hoog was. Nu heb ik nieuwe medicatie gekregen voor men hypertensie en ben ook nagekeken op zwangerschapsvergiftinging maar dit was in orde. Ook was mijn waarde bij de suikertest te hoog en moet ik de grote suikertest ondergaan. dus misschien ook nog eens zwangerschapsdiabetes. Pff zit er een beetje door. Het was wat veel slecht nieuws in 1 keer. Ik probeer het te relativeren maar het blijft moeilijk. Het enige positiever was dat de lengte van men baarmoederhals 4.3 was en dat ik dus zeker niet moet vrezen voor een vroeggeboorte volgens de gynecoloog.
    Wou het even van me afschrijven:)

2. mami196

mami196 Actief lid

1 sep 2012
    205
    1
    0
    Gossie joh,

Ik weet wat je meemaakt, zie mijn laatste topic, toen viel ook alles buiten de curfe.... Ik ga komende vrijdagochtend weer voor controle en ben dan precies 26 weken,,,

Bij mij lag het aan doorbloeding arteria uterina,,,,

Ik zal ook het gewicht vragen komende vijdag,,,,
    Ik was ook volledig gestresst enzo:)

Had je nog advies gehad met rust ofzo,,,

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Sterkte meis!! Het komt vast helemaal goed!

4. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

16 okt 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte ermee.

5. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Oh meid!
    Maar niet teveel mee inzitten hoor, het zijn slechts metingen die echt dikwijls afwijken van de realiteit.
    Onze kleine was bij 25weken te zwaar, nu zit hij weer op schema en is zijn hoofd te groot, ach, het is ook niet evident om die metingen te doen via echo en je moet er dus wel een marge van correctheid bij rekenen.

Zwangerschapsdiabetes kun je ook onmogelijk hebben want dan zou je beeb ongelofelijk hard groeien en zou ze dus voor moeten staan ipv achter.

Komt wel goed hoor, positief zijn en lekker genieten van al het leven in je buik :D

6. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Bedankt allemaal. neje heb geen verdere instructies gekregen ,alleen men bloeddruk in het oog houden. En ik dacht dus ook dat bij zwangerschapsdiabetes het kindje voor lag. maar denk ook niet dat het altijd klopt, want heb een vriendin die zwanger is van een jongetje en die is ook klein en fijn en bij haar hebben ze ook zwangerschapsdiabetes ontdekt.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij zwangerschapsdiabetes hoeft het kindje niet meteen voor te lopen idd. Bij de jongste had ik ook diabetes, maar ze bleef altijd netjes op de groei lijn lopen. Het is bij mij ontdekt tijdens een standaardcontrole... in Duitsland word je nl tussen 24 en 27 weken standaard geprikt op suiker... Uiteindelijk was het met 40+5 wel een aardige grote hoor, 4120 gr met 53 cm

Sterkte er mee meid! kan me indenken dat je even in een dip zit met zoveel tegenslagen ineens.

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik heb die metingen ook gedaan maar wel altijd met een korrel zout genomen vooral na de gigantische misberekening van mijn dochter scheelde bijna 1 kilo in 1 dag tijd ;) werd met spoed ingeleid omdat ze niet meer zou groeien en veeeeeelste klein was puntje bij paaltje hadden ze zich even vergist en was ze netjes op gewicht ;) je moet maar zo denken we zijn niet allemaal evengroot je heb grote mensen kleine mensen, dus ook grote baby's en ook kleine baby's ;)

9. newYork

newYork Lid

23 nov 2012
    26
    0
    0
    verpleegkundige
    Zwolle
    Jee wat schrikken. Dit verwacht je niet te horen bij je bezoek! Sterkte! En doe vooral rustig aan, goed naar je lichaam luisteren!

Deel Deze Pagina