Ook op verkeer? Mijn VOG is destijds aangevraagd voor specifieke werkzaamheden, waar "deelnemen aan het verkeer" niet bij zat. Ik vermoed dat ze dan qua vog niet heel bang hoeft te zijn maar idd ik zou ook doorprocederen gewoon om het recht te zetten.
Zal niet heel direct een risico zijn, maar je zal maar wel interesse hebben in dat gebied. Een vriend van mijn man vervoert momenteel kinderen met een busje naar school, hij zou echt een probleem hebben.
Hier zat mijn man dus ook al over na te denken. Hij is van plan om vrijwilligerswerk te gaan doen als het iets rustiger is thuis. Voor dat werk heb je een vog nodig, en nu heeft dat werk weinig met verkeer te maken maar hij is met een strafblad niet zeker of hij de vog krijgt. We zullen het er dus ook zeker niet zomaar bij laten zitten.
En echt heel erg bedankt weer voor alle reacties en het meedenken. We nemen nog steeds alle tips mee!
Daar hoef je je geen zorgen over te maken. De werkgever krijgt niks te horen over een strafblad of niet, alleen of de VOG wel of niet kan worden afgegeven voor die specifieke werkzaamheden. Zolang je man niks met verkeer te maken heeft zal de werkgever hier niks over te horen krijgen. Maar alsnog ongelooflijk vervelend zeg, ik word er plaatsvervangend kwaad van als ik dit lees. Ik hoop dat het allemaal wordt recht gezet!
Dat is sinds een paar jaar veranderd en is onder andere de reden waarom rws auto's, althans een deel ervan (diegene die dus bij ongevallen en rode kruisen komen), tegenwoordig ook zwaailampen en sirene mogen gebruiken anders dan de bekende oranje zwaailampen. Overigens is het nog wel de mogelijkheid om evt op te vragen of desbetreffende een eed/gelofte heeft afgelegd want anders is het wel jullie woord tegen dat van hem. (beetje vergelijkbaar met voorheen het ijkrapport van een flitskast opvragen, werd hier op de opleiding bij de 1e les recht als tip gegeven om altijd te doen )
Misschien hebben we daar iets aan inderdaad maar dan moet de straf een geldboete zijn en dat is nog niet duidelijk. We wachten nu eerst af welke straf er wordt gegeven en dan kunnen we in verzet gaan. Bedankt voor het delen!
Ja we hebben toevallig vandaag de brief gekregen. Het is een geldboete geworden van 260 euro. Nu moeten we in verzet gaan. We gaan ons dit weekend even helemaal inlezen over hoe nu verder. Ik denk dat we inderdaad gebruik gaan maken van geldboete.nl
Nee helaas nog niet, daar zijn wij ook heel benieuwd naar. Maar ze zeiden dat het 10 werkdagen zou duren om dat naar ons te mailen. Ze hebben officieel nog t/m aankomende maandag.
260 euro is veel geld. Maar betekend dat dan dat er sowieso geen strafblad komt? Dat scheelt al veel zorgen. Nu die geldboete nog weg zien te werken
Is dit misschien bij jullie van toepassing of niet? Sorry de link wil niet geplakt worden maar als je kijkt bij verkeersboete.nl en staandehouding dan vind je het
Hoi Wij hebben vandaag ook een boete gekregen op mijn auto/ kenteken. Auto staat meer dan 3 maanden al stil voor ons huis. En zouden 23/2 in denhaag zijn geweest 15:32 terwijl ik toen zelf met de auto van man in dorp was voor boodschappen. Te bewijzen met pinbetaling We wonen zelf in limburg We hebben protest ingedien, erg benieuwd