Onjuiste verkeersovertreding, hoe bewijzen?

Discussie in 'De lounge' gestart door rocketscience, 15 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Inderdaad wat @kimmv2 schrijft. Blijkbaar is het zo’n ernstig misdrijf dat de rechter de straf / boete zal bepalen.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik zou inderdaad even contact opnemen met de rechtsbijstandverzekering.
    Heb je toevallig nog contact met je huisarts of iets anders medisch gehad? Dan staat dat ook in je dossier en kan je bewijzen dat je daar mee bezig was.
    Verder geen tips, behalve dat ik neiging zou krijgen om aangifte tegen die agent te doen wegens laster ofzo. Dat zou iemand die wel fout is geweest nooit doen, maar of dat echt zou werken weet ik niet.
    Sterkte, ik schrik er van dat dit dus zomaar kan.

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Mijn moeder heeft dit gehad afgelopen jaar. Ze zou in centrum Amsterdam door rood gereden zijn. Wij wonen niet eens in Amsterdam (of in de buurt). Het is tot een rechtszaak gekomen. Maar mijn neefje is advocaat (haar kleinzoon) en die heeft het hoog op laten lopen. Hij had wel de boete al betaald, als hij de zaak had verloren had het veel geld gekost.

(Mijn moeder heeft hier echt veel stress van gehad en vond het heel eng, maar ze was ook opper trots dat haar kleinzoon daar als advocaat stond en hem heeft gezien in vol ornaat ).

GossipGirlxoxo, Oilell, NiVa0230 en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    We hebben inderdaad rechtsbijstand, die gaan we meteen contacten vandaag. CJIB vroeg namelijk ook of we gebruik gaan maken van een advocaat.

Ik heb geen contact met huisarts gehad, het was op een zondag. Het was het weekend dat ik vreselijke jeuk op mijn buik had (ws van fraxiparine) en ik heb getwijfeld om de hap te bellen maar niet gedaan.

Ik schrik er ook heel erg van dat dit zomaar kan. Het voelt heel onrechtvaardig.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Wow, dat dit op deze manier kan, wat rot voor jullie :(
    Sterkte, hopelijk is het gauw opgelosf

6. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    De boete is dit jaar omhoog gegaan naar een minimum bedrag en moet verder door de officieer van justitie bepaald worden. Net zoals boven de 30kmh te hard rijden bijvoorbeeld... daarom heb je nog geen hoogte van het bedrag maar het is minimaal 240 euro. :(

Enige hoop die ik nu voor je heb is dat degene die het heeft gemeld ook nog weet wat voor auto het was. Lijkt me onwaarschijnlijk dat jullie precies dezelfde auto hebben. Dat je het op die manier nog kan bewijzen. En verder even navraag doen bij de buren. Wie weet hebben die foto's gemaakt buiten waar jullie auto op staat rond dat tijdstip. :)

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Sorry, heel offtopic, maar dit vind ik echt heel tof!!!:roflmao:

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar dan moeten we dus eigenlijk allemaal continu foto's maken van onze auto in de carport om te bewijzen dat we niet de deur uit zijn geweest? Dat is toch vreemd, ik ga er heus wel vanuit dat de gemiddelde agent ter goeder trouw is, maar een fout is makkelijk gemaakt. Ik ben er echt niet mee bezig dat ik constant bewijsbaar ergens aanwezig ben of niet.

9. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.804
    1.619
    113
    Heb dit helaas ook wel eens gehad. Parkeerboete voor een plek waar ik nog nooit van m'n leven geweest was en op een dag en tijd dat ik thuis de formule 1 aan het kijken was. Had ook geen bewijs dat ik thuis was. Vermoed wel waar het mis is gegaan. Had een lease auto en mijn werkgever kocht partijen van dezelfde auto's, allemaal met opvolgend kenteken van dezelfde kleur. Vermoed dus dat het een collega is geweest en de agent een cijfertje verkeerd heeft opgeschreven.

Ik heb het verloren. De agent had getuigd dat hij het had gezien en dan ben je volstrekt kansloos. Is inmiddels al weer een tijd geleden maar mijn vertrouwen in het rechtsysteem heeft daar wel een deuk opgelopen.

Hoop dat jij wel je recht weet te halen.

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Dat is makkelijk, dat kan de melder zo op RDW.nl zien aan de hand van het kenteken.

11. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.413
    113
    Nee, want dat kenteken klopt dus niet…
    Als de melder op heeft geschreven dat een rode minivan daar reed, terwijl TS een zwarte toyota aygo heeft, dan is het overduidelijk dat het kenteken verkeerd genoteerd is.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Ja daar zou ik ook op gokken. Ik neem aan dat behalve het kenteken ook kleur en type auto geregistreerd is voor de boete.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Ja, maar dan moet de melder dat wel net genoteerd hebben.

Uit je vorige bericht begreep ik trouwens dat je bedoelde dat de melder dat nu nog zou moeten reproduceren, en daar doelde ik op, achteraf kan een melder dan nu nog aan de hand van het kenteken zien wat voor auto je hebt.

Hopelijk voor TS heeft de melder dat wel genoteerd dan.

14. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Het is dus niet bekend of de melder meer info heeft genoteerd over de auto. Om daar achter te komen kunnen we die stukken / het proces verbaal opvragen maar dat duurt 10 werkdagen voordat we dat binnen hebben en zoveel tijd hebben we niet van CJIB (we moeten voor 27 feb verklaring indienen).

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Kun je niet uitstel vragen? Een bezwaar indienen?

femkes vindt dit leuk.
  16. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Gatver wat een eng verhaal dit! Mijn broer heeft dit ooit gehad, hij zou in Rotterdam iets fouts hebben gedaan. Maar hij zat gewoon op school plus auto bleek niet te kloppen. Hij had dus geluk. Maar ik begrijp hieruit dat als de agent niks heeft opgeschreven over de auto dat je dus gewoon de sjaak bent. Duim voor je dat de auto wordt beschreven en dat je rechtsbijstandverzekering je kan helpen!

17. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Kun je hier dan geen uitstel voor aanvragen?
    Het lijkt me verder dat je toch ook zonder de stukken kunt verklaren dat je daar niet was? Ik weet niet wat voor verklaring het is, die je moet inleveren? Of bedoel je bezwaar maken?

Wel heel vervelend dat dit zomaar kan zo.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Waarom moet je trouwens meteen voorkomen? Waarom krijg je niet gewoon een boete thuisgestuurd? Komt dat omdat je de bestuurder moet aangeven? Mijn man is ooit door rood gereden (geflitst) en daar kregen we gewoon de boete thuis

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Hahahaha ja mijn ex had ook echt zoiets van euhhhh noooooh:eek:
    Dit is wel al weer een tijd geleden. Ik weet niet of hij nu nog steeds in de rechtbank staat.

Nora92 en Sado vinden dit leuk.
  20. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Kan te maken hebben of de overtreding valt onder de Wet Mulder of Strafrecht. Ernstige verkeersmisdrijven worden beoordeeld door een OVJ. @ TS ik kan me je frustratie en onmacht heel goed voorstellen. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, dus kwalijk dat in deze gevallen geldt schuldig totdat het tegendeel is bewezen. Heb je al kunnen kijken of de buren of overburen een camera hebben?

Deel Deze Pagina