Huh de Volvo dealer? Dan zou ik toch echt een andere dealer bellen want je kan je eigen Volvo prima uit laten lezen. En de wat nieuwere Volvo’s houden alle ritten keurig bij. Er zit een logboek op. Heb je geen Volvo on call? Dan kan je het logboek zelf via de app inzien.
Ja inderdaad is dat wat de dichtsbijzijnde volvo-dealer zei, ik vind het ook heel vreemd want het is onze eigen auto notabene. Mijn man gaat morgen een andere dealer bellen. Hij heeft ook die app gedownload en probeerde een account aan te maken om te kijken of er misschien een logboek te zien was maar dat is een betaalde dienst en daar moeten we dan ook eerst voor naar een dealer.
TS, kunnen zij ook bewijzen dat jij daar bent geweest. Wie weet heeft die persoon het verkeerd genoteerd ( dat is zeer waarschijnlijk omdat jij het niet was) Als die persoon het alleen heeft genoteerd lijkt mij dat zij ook helemaal niet kunnen bewijzen dat jij het was. Je zou het dus gewoon ook om kunnen draaien.
Dit is heel kak. Ik heb dit ook eens gehad alleen een iets ander verhaal: paar weken ervoor waren mijn kentekenplaten gestolen. Hier heb ik aangifte van gedaan. Vervolgens kreeg ik bericht van cjb dat ik voor de kantonrechter moest verschijnen omdat mijn auto (een Peugeot 107 ) met 200 km per uur was geflitst. En inderdaad het verhaal dat ik moest aantonen dat ik het niet was. Ik heb toen de foto’s opgevraagd en toen was duidelijk dat het een dikke Mercedes was en die hoorde natuurlijk niet bij mijn auto/kenteken. Maar daarna dus nog vet lange nasleep qua papier en gedoe gehad. Maar ik heb niet voor de rechter hoeven verschijnen. Zo kak dit voor jullie zeker omdat we dus geen foto’s zijn. Ik vind dat wel raar hoor! Heeft de dienstdoende agent niet meer moeten zeggen dan alleen het kenteken? Wat voor auto was het volgens hem? Geen foto?
Wat ontzettend frustrerend en een machteloos gevoel moet je dit geven. Lijkt me vreselijk, veel sterkte. Ik vroegme nog af (sorry beetje eigen belang ook) als je module "verkeer" bij rechtsbijstand hebt afgesloten dan doen ze alsnog niks voor je omdat het direct naar de rechter gaat? Daar kun je je dus niet voor verzekeren en zelf advocaat inschakelen is waarschijnlijk duurder dan de boete..maar als je wint dan krijg je wel die kosten terug
Helaas gebeurt het wel vaker, hier ooit op die manier een boete binnen gehad voor door rood licht rijden. Ik had alleen het geluk dat mijn auto op dezelfde tijd in het zicht van de camera op mijn werk stond en ik dus aan kon tonen dat het niet mijn auto was. Is toen wel een heel gedoe geweest, desbetreffende is zelfs geschorst geweest aangezien er uit kwam dat het een manier van zieken vanuit de buurvrouw was waar hij veel en goed contact mee had. Iets waar wij pas achter kwamen ruim nadat we de camerabeelden hadden aangeleverd. Hij bleef overigens zelfs volhouden dat het wel zo was ondanks de camerabeelden. Is zelfs bij ons aan de deur geweest om verhaal te halen.
Ik lees ook dat iedereen het heeft over een boete wat natuurlijk ook super oneerlijk is. Maar bij het plegen van een strafbaar feit krijg je toch ook nog eens een strafblad? Bizar dat dit zomaar kan zonder bewijs dmv een foto. Dat kan toch niet?
Wanneer er sprake is van een strafbaar feit dan weer wel, dat is de reden waarom ze bij peter r de vries die personen zo snel te pakken hadden
Ik vind het raar dat er vele methoden bekend zijn om een kenteken te vervalsen, maar dat daar geen rekening mee wordt gehouden als optie.
@ts naar mijn weten heb je bij strafrecht altijd recht op een advocaat zonder kosten tenzij je een andere advocaat kiest etc. Anders vraag ik mij serieus af waar mijn ex zijn advocaten mee betaald heeft in al zijn strafzaken
Ik kan geen tips voor je bedenken maar wil je wel even sterkte wensen in de hele situatie! En erkenning voor het onrecht, wat ontzettend oneerlijk zeg als dit zo zou mogen. Ik zou ook koken van frustratie, dat het dan ook nog jullie hele energie inneemt. Hoop voor je dat de betreffende agent een ander type/kleur auto erbij genoteerd heeft!
Ja wat je zegt over die rechtsbijstand dat klopt. Wij hebben die module verkeer afgesloten maar daar valt het niet onder blijkbaar. Het luistert allemaal heel nauw en ik vraag me een beetje af waarom we uberhaupt rechtsbijstandverzekering hebben.
Tja heel krom inderdaad. Ik moest me ooit eens op het politiebureau melden omdat ik deuken in een auto gemaakt zou hebben. Op klaarlichte dag terwijl die auto recht voor hun huis geparkeerd stond en ze erom stonden continu uit het raam te kijken Madam zou het gezien hebben. Mens met een grote bek, je ziet dat je auto gemolesteerd wordt maar je stapt niet naar buiten of naar mij huis om verhaal te halen? Ik moest mooi bewijzen dat ik het niet kon zijn. Zo niet dan moest ik voor de rechter komen en waarschijnlijk de schade betalen. Echt bizar dat je iemand zo kan beschuldigen zonder bewijs. Thank God bedacht ik me bij het naar buiten gaan dat ik die dag op kantoor geweest was. 30 km verderop. Ik had Bewijs dat ik in en uitgeklokt had en 13 collega's konden bewijzen dat ik er geweest was dus qua tijd kon het bijna niet. Gelukkig geloofde de agent me. Maar gewoon te zot voor woorden dat iedereen je blijkbaar zo kan beschuldigen van iets.
Precies, ik vind het echt raar dat jij moest gaan bewijzen dat je onschuldig was - ik dacht dat het andersom was en dat ze moesten bewijzen dat jij dus schuldig bent, bij een welles/nietes-discussie zonder bewijs zou jij dus uiteindelijk onschuldig zijn (want geen bewezen schuld). Maar kennelijk werkt dat niet zo. Eng idee dat iemand je op die manier echt onterecht een hak kan zetten…
Ik dacht dat je in NL vooral in een strafzaak onschuldig bent totdat het tegendeel bewezen is? Laat het ze maar bewijzen. Ikzelf zou er echt wel een advocaat op zetten. Het zou me niet eens meer om het geld gaan maar om het principe.