Onjuiste verkeersovertreding, hoe bewijzen?

Discussie in 'De lounge' gestart door rocketscience, 15 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Er staat een X op, verzoek om contact

2. rocketscience

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    We gaan vandaag terugbellen met CJIB en dan wordt er telefonisch een verhoor met mijn man afgenomen. Daarin zal hij verklaren dat hij het niet is geweest maar dat is dus puur telefonisch.

Is het raadzaam om dan ook nog een aangetekende brief te versturen waarin je nogmaals aangeeft in verzet te gaan?

3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.884
    6.414
    113
    Ik zou dat laatste zeker doen, op papier is altijd verstandig en als het ten overvloede is, dan is dat maar zo.

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Heb geen verstand van dit al, dus misschien sla ik nu volledig de plank mis.
    Maar voor mij als leek klinkt dit al wat hoopvoller.

Nogmaals sterkte met de situatie, hoop dat het zsm. wordt afgewikkeld allemaal...

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik had hetzelfde gezegd.

Zeker zwart op wit zetten zoiets.

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik ging er voor het gemak even vanuit dat je bedoelde als je echt nul geld hebt zeg maar.

7. rocketscience

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft weer gebeld met cjib en telefonisch een verklaring afgegeven.

Het dossier gaat nu naar een ovj en die bepaald namens het OM de strafbeschikking. Wij moeten nu afwachten tot we de brief van cjib ontvangen waarin staat welke straf mijn man krijgt. Vervolgens gaan we in verzet maar we hebben weinig hoop dat dat gaat helpen.

De verbalisant is een werknemer van rijkswaterstaat geweest. We wachten op het proces verbaal, dat duurt dus max 10 werkdagen om dat naar ons op te sturen. Dat PV is eigenlijk onze laatste hoop, dat daarin niet alleen het kenteken staat maar ook de kleur en het type auto en dat dat niet overeen komt met onze auto.

We hebben uitvoerig contact gehad met de dealer, rijlogboek is niet terug te halen want wij hebben geen account dus dan is er niets geregistreerd. Het heeft dus ook geen zin om alsnog een account aan te maken want gegevens van voor die tijd zijn er simpelweg niet.

Ook het uitlezen van autosleutel heeft geen zin want ‘wie zegt dat dit de enige sleutel is’ aldus de volvo-dealer.

Kortom, we staan met onze rug tegen de muur. Ik kan er nog steeds niet bij met mijn hoofd dat dit zomaar kan in NL.

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Frustrerend (understatement)!
    Nu maar hopen dat het PV meer duidelijkheid biedt en jullie zo kunnen aantonen dat jullie het niet geweest zijn..

rocketscience vindt dit leuk.
  9. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Zou hierin iets kunnen zitten: rijkswaterstaat werknemer heeft niet dezelfde status als politie en zou dus niet zomaar op z'n woord geloofd hoeven/kunnen te worden?
    Kortom: is er misschien dan wel bewijs nodig?

Ik heb echt geen idee he! Het is een gedachte die opkwam.

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Rijkswaterstaat mag 4 soorten boetes uitschrijven oa het negeren van een rood kruis.

11. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Sinds -uit mijn hoofd 2019- mag Rijkswaterstaat voor meer verkeersovertredingen boetes uitschrijven, waaronder rijden door een rood kruis. Deze weginspecteurs hebben de status van een BOA...

12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Wat moet dit ontzettend frustrerend voor jullie zijn. Ik zit hier met verbazing te lezen dat dit zomaar kan.

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Jazeker, een verklaring zegt niets over verzet.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dat zou ik zo nog niet zeggen. Altijd voor laten komen. Je hebt de Google timeline van je telefoon dat je er niet was. Is de overtreding op een weg geconstateerd wat je eigenlijk nooit komt? Helpt ook. En helemaal handig: kijk op matrixhistorie.petergeelhoed.nl even of er op dat tijdstip en dat wegvak uberhaupt wel een rood kruis stond.

Je kunt minimaal aangeven dat je verwacht bij een verbalisant dat hij aangeeft om welk soort auto het gaat en niet alleen het kenteken opschrijft. Jij weet namelijk heel zeker dat hij een foutje heeft gemaakt want jij was er niet.

Niet zomaar een schikkingsvoorstel accepteren, dit is strafrecht en dan krijg je een strafblad. Heel wat anders dan een administratieve wet Mulder.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Laat je beide sleutels uitlezen? Maarja als dat ook 300 euro kost...

En wie weet heeft die boa van RWS ook wel een automatisch systeem.. Je tikt dan het kenteken in bij de boete en dan verschijnen automatisch alle autogegevens.

16. Armina

Armina Niet meer actief

Maar dan kan hij die gegevens (merk, kleur) niet als een waarneming in zijn PV zetten.

@TS, ik zou sowieso niet ingaan op het schikkingsvoorstel maar voor de rechter je verhaal doen.

Een vervelende situatie voor jullie.

17. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    @Ts de meest verbalisanten schrijven niet er plaatste , de kleur en het merk van het voertuig op. Vaak noteren ze alleen het kenteken en kijken later in het systeem, welk voertuig bij dit kenteken hoort. Althans zo werkt het vaak bij de politie wel.

Is de plaats van het pd overigens in de buurt van jullie woning of aan de andere kant van Nederland? Vaak maak je dan ook meer kans dat het bezwaar wordt toegewezen.

18. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Half uur verderop gaf to ergens aan. Dus ook daarin geen geluk.

19. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Oei ja al met al, denk ik dat het dan best moeilijk gaat worden. Niet om het te bagatelliseren maar heel veel mensen hebben ook onterecht een pv ontvangen voor mobiel bellen achter het stuur , terwijl ze dat niet gedaan hebben.

Ik heb ook heel vaak de welles nietes discussie moeten voeren. Uiteindelijk wordt het pv uitgeschreven en de bezwaarprocedure toegelicht. Sommige gaan in verweer en andere niet.

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar in dit geval zou ts of haar man een strafblad krijgen, dat vind ik best een dingetje. Voor mijn huidige werk moet ik een VOG kunnen aanleveren, zou wel erg zijn als een onterechte melding ervoor gaat zorgen dat je je werk niet meer kan doen of niet meer naar een andere werkgever zou kunnen. Ik zou dit heel ver doorprocederen als ik eerlijk ben.

Gewooniemand, Zeebra, hummeltje5 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina