Onkruid besproeit, hoe lang tot het dood is?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb vanmiddag m'n onkruid bespoten met dat spul waarvan het dood moet gaan, maar hoe lang duurt dat ongeveer? Op dit moment regent het, dus zal het wel weer wegspoelen.. Moet ik het straks nog een keer overnieuw doen?

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Bedoel je round-up???

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als het binnen 6u is gaan regenen is de werking sterk vermindert.

Ligt er verder aan wat je hebt gebruikt hoe snel het doodgaat... hier duurt het een dag of 5 ofzo maar dan ben je er ook echt heel lang vanaf.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    round up duurt 2-3 weken voordag het werkt en moet eigenlijk lekker het zonnetje op. Wij hebben het 1,5 week geleden bespoten en begint nu dor te worden.

5. Ehm, geen idee? :p Het heet gewoon 'onkruid bestrijder' en het zit in zo'n spuitfles, net als zo'n plantenspuit weetjewel..

Op de fles staat trouwens dat het 'SUPERSNEL' werkt ;)

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Volgens mij moet het inderdaad nog een X aantal uur droog zijn na het sproeien om effect te krijgen.
    Bij het ene middel is het onkruid binnen een dag weg, bij ons duurde het drie dagen maar het werkt nu al meer dan een jaar, dus het is heel erg verschillend.

7. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn vriend is hovenier ik heb het even gevraagd. Het moet tot 3 uur daarna droogblijven om door het blad opgenomen te worden. Regent het binnen die 3 uur heb je kans dat het middel wegspoeld. Het duurt ong. 2 weken tot het onkruid dood is.

Groetjes

Deel Deze Pagina