Onze schutting staat nu een paar jaar en twijfelen of we hem zwart willen beitsen. Wie heeft dit ook gedaan? We hebben geen mega tuin en zijn bang dat de tuin klein wordt. Verder nog tips of adviezen? Zou het leuk vinden om foto’s te zien van zwarte schuttingen vooral icm een kleine tuin
Vrienden van ons, met een grote tuin, hebben dit vorig jaar gedaan. Zag er heel mooi uit, maar wordt op de zonzijde snel vaal/grijzig. Het oogt idd ook nog eens kleiner en het is warmer/heter aan die kant.
Hier staat de zwarte beits klaar voor een tuin van 6 bij 11 meter. Buurman de kant is al klaar. Met het groen en het gras erg mooi vinden wij.
Beits kan in heel veel verschillende kleuren worden gemengd. Ik zou bij een kleine tuin eerder voor bijvoorbeeld vintage green ofzo gaan dan voor zwart. Of je zou veel planten voor de schutting moeten hebben. Anders wordt het wel een heel groot zwart vlak.
Het ligt geheel aan de indeling van je tuin. Als je een rechte tuin hebt met strakke lijnen en een open vlak, dan zal je tuin erg klein worden door het zwart. Heb je veel planten, rondingen etc dan staat het prachtig!
Ik heb de schutting / schuur net antraciet gebeitst. Ik vind het heel mooi, al baal ik wel een beetje dat ik niet voor zwart ben gegaan. Antraciet is net iets zachter, maar op 1 kant (waar het licht blijkbaar anders valt) oogt het donkerblauw Tuin lijkt trouwens helemaal niet kleiner! Ik vind het veel "luxer" staan. Ik zal straks nog even een foto posten!
Zal ik nog extra motivatie geven. Ik geef regelmatig de muren een ander kleurtje, dat is voor mij een ontspanningsmoment. Maar die schutting, drama! Afijn, verhuisd en kan ik straks weer opnieuw een schutting beitsen. Verheug ik me echt niet op. Maar het knapt wel erg van op.
Wij hebben vorig jaar ons hek in de voortuin zwart gebeitst. We zijn er nog steeds heel erg blij mee. En we willen waarschijnlijk ook de schutting achter huis doen.
Dit! Onze buren hebben het vorig jaar gedaan maar de tuin lijkt veel kleiner, het is er warmer en nu een jaar later is het een lelijke doffe kleur geworden
Ik wil ook een schutting, wij hebben een lang halfdode heg maar dat is zo veel centen. De kleur geef ik niets om.
Ik heb in een enthausiaste bui de schuur van wir naar antraciet gebeitst. Corona verveling. En stiekem heb ik spijt. De tuin lijkt nu kleiner / minder diep. Het is zo een donker gat op het einde. En na 3 lagen vind ik het nog te vlekkerig.
Ik zou het niet snel doen. Het ziet er mooi uit, maar als ik al naar onze schutting kijk hoe die er na ruim een jaar uitziet. Wij hebben hem in een licht eiken kleur gebeitst eerst de ene kant en nu de andere kant. Je ziet best goed verschil, de kant die we als eerste hebben gedaan is echt al lichter. Ik vind het bij ons niet storend, maar bij zwart lijkt me dat wel opvallen! Of je moet er echt 2/3 lagen op doen!?
Hier een schutting in antraciet. Verf heeft er 6 jaar goed opgezeten. (Tuin op het zuiden) Vrijdag heeft man hem opnieuw geverfd. Dure verf. €140,- voor 3L. Maar als het goed is, blijft het er ca. 10-12 jaar goed op zitten. Ben benieuwd. Schutting wordt wel warm. Denk dat dat met zwart meer zal zijn.