Onkruid tegels verwijderen, tips?

Discussion in 'De lounge' started by Eenkadootje, Apr 12, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    Hier precies hetzelfde als @GossipGirlxoxo en zelfs de groene aanslag op de tegels is er heel snel mee weg.

GossipGirlxoxo likes this.
  2. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,040
    16,545
    113
    Wij hebben ook een strakke tuin en hebben er juist bijna geen werk aan. We snoeien alles 2 keer per jaar en eens per jaar even de hogedrukspuit over de tegels.

3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dit dus, met gras kun je elke week max 2 weken maaien.

Ysabella likes this.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Ik heb zo'n elektrische omkruidbrander, dan hoef ik tenminste niet te bukken, je hebt direct resultaat, het onkruid groeit niet snel terug en het schijnt nog milieuvriendelijk te zijn ook.

5. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,494
    8,415
    113
    En een onkruidborstel dan? Steel is net zo lang als een bezemsteel, hoef je in elk geval niet te bukken!

0004209.jpeg

Zwierezwaai and GossipGirlxoxo like this.
  6. GossipGirlxoxo

Ik heb de ervaring dat je daarmee best nog kracht moet zetten. En wij hebben tegels in wildverband liggen. Niet te doen op die manier.

Gewooniemand likes this.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,995
    113
    Wordt zo heet in de zomer joh

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,995
    113
    Oef nog een ergere, ik vond zevenblad al een prima excuus om eventuele koopsom onderhandelingen te starten. Enige wat ik me kan bedenken is die anti zevenblad er op, of dat spul tegen die duizendknoop proberen (de reden om een huis maar gewoon NIET te kopen) dan wel een hovenier over laten komen voor advies als eerdere opties niet werken.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,995
    113
    Wat je kan doen is de wortels afbakenen met van die plastic border rekjes met een beetje marge dat je de sector van die kiwi begrenst zodat ie er niet verder vandoor kan. Als er verder in dat gebied niets groeit waar je gehecht aan ben kartonnen dozen er overheen, goed nat sproeien en een donker zeil er overheen leggen met wat stenen er op. Dat heb ik hier gedaan uit wanhoop om in elk geval 1 stuk van de tuin tijdelijk tot stilstand te zetten qua zevenblad. Wortels putten zichzelf dan redelijk uit. Op t andere stuk kon ik redelijk de boel onder controle krijgen.

Een ander gooit er een border bovenop. Ondergrond verstikken met een laag kartonnen dozen/natte kranten, anti worteldoek er overheen, schone grond daar overheen en in de nieuwe border vrolijk verder gaan. Zijn redelijk arbeidsintensieve episodes.

10. GossipGirlxoxo

Dat is voor mij geen straf :roflmao:
    Ik zat gisteren nog met hoodie in de tuin omdat ik alles onder de 27 graden koud vind.
    Toen in ontdekte dat de zwarte kussens van de lounge set erg warm waren geworden van de zon ben ik daar languit op gaan liggen om op te warmen. Ik zie mezelf dus wel liggen op heet asfalt :p

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,995
    113
    Zijn wij familie? Hier idem hoodie. Enige waar ik t warm vindt is aan de kust in spanje in t hoogseizoen, nouja warm eindelijk een fatsoenlijke temperatuur (32-35 graden) Ik ben die randebiel die in de volle zomer met een coltrui kan lopen. :D

12. GossipGirlxoxo

Haha ik denk twins.
    Ik heb dat dus ook in Italiƫ in het hoogseizoen. En dan vanaf een uur of 22 zit ik met vest aan terwijl de rest nog in zwembroek aan het zweten is.

13. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

May 31, 2019
    1,412
    1,253
    113
    Female
    Hahaha geweldig, ik liep gister ook nog in mn jas buiten en was blijkbaar de enige. Vond het nog veel te fris.

14. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

May 31, 2019
    1,412
    1,253
    113
    Female
    Iemand de tip tegen bamboe?

15. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,494
    8,415
    113
    Dan wordt het inderdaad lastig! Wij hebben grote terrastegels en dan kun je mooi lange halen maken, dan werkt het perfect!

16. GossipGirlxoxo

Haha high five!!
    Ik zat dus in mijn hoodie en man in zijn zwembroek met blote borst :D

Marsepein likes this.
  17. GossipGirlxoxo

Dat wil ik ook uiteindelijk! De grootste maat en met rechte lijnen en een zo dun mogelijke voeg :roflmao:

Er bestaat trouwens ook nog iets van een soort cement voor tussen de tegels tegen onkruid. Dat is ook een soort van zand wat je uitveegt tot de voegen gevult zijn, daarna moet je het nat maken en dan word het keihard. Heb het nooit in het echt gezien maar wel over gelezen.

18. Armina

Armina Niet meer actief

Bamboe moet je uitgraven
    het wortelt niet zo diep maar "loopt" door de tuin. Wij hebben onze bamboe uitgegraven en in twee potten gezet toen hij aan de wandel ging.

19. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,494
    8,415
    113
    Met onkruid verwijderen ideaal!
    Het zal qua afwatering niet veel doen, maar helemaal dichtmaken met cement durf ik niet aan!

We hebben overigens ook nog veel borders en een gazon en de tuin loopt af van het huis richting de weg (toen we het kochten was het net andersom :rolleyes:)

20. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Wat je hierboven beschrijft heb ik nog niet gedaan, kan dat nog wel proberen, al heb ik mijn twijfels of het helpt.

We hebben de kiwiplant al helemaal teruggesnoeid, roestige spijkers in de stam / wortels geslagen, uitgegraven, overgoten met van alles en nog wat.

Hij staat tegen het huis aan, verder groeit er op dat strookje niets.
    Nu snoeien we m iedere keer helemaal terug tot de stam. Maar dat ding groeit zo snel :rolleyes:

Share This Page