Nogmaals dank je voor je uitleg! Maar hoe zit dat dan bij een gazon? Daar zou het water toch over een veel groter oppervlakte de bodem raken? Ik wil trouwens geen discussie aangaan maar het snappen.
Ja. Ik zei ook nergens dat gazon niet goed is. Ik zei dat gazon geen deel uitmaakt van een onderhoudsarme tuin, omdat je dat voortdurend moet maaien. In een ecologische, wilde tuin grijp je liefst zo min mogelijk in. Gazon is overigens inderdaad niet echt ecologisch, wegens ongeveer het meest arme stukje groen dat er bestaat. Het doet niets voor biodiversiteit. Maar het is uiteraard groener dan bestrating.
Ik ga mijn verhaal in ieder geval bij de kweker doen en kijken of hij nog iets heeft wat niet schadelijk is voor andere dingen. Anders blijf ik wel steeds snoeien, doe ik toch al 7 jaar
Even een opmerking: alles wat je doet qua bestrijdingsmiddelen heeft gevolgen. De een meer dan de andere. Je kunt niet zeggen: ik spuit het alleen in de plant dus het tast verder niks aan. Een deel van de plant sterft af onder de grond hierdoor komen de stoffen uit de plant vrij, dus ook de bestrijdingsmiddelen. Mensen vergeten zo vaak dat alles verbonden is met elkaar.