Onkruid tegels verwijderen, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 12 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nogmaals dank je voor je uitleg! Maar hoe zit dat dan bij een gazon? Daar zou het water toch over een veel groter oppervlakte de bodem raken? Ik wil trouwens geen discussie aangaan maar het snappen.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja. Ik zei ook nergens dat gazon niet goed is. Ik zei dat gazon geen deel uitmaakt van een onderhoudsarme tuin, omdat je dat voortdurend moet maaien. In een ecologische, wilde tuin grijp je liefst zo min mogelijk in.

Gazon is overigens inderdaad niet echt ecologisch, wegens ongeveer het meest arme stukje groen dat er bestaat. Het doet niets voor biodiversiteit. Maar het is uiteraard groener dan bestrating.

Zwierezwaai en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Zou dat ook zo met bamboe werken?

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik ga mijn verhaal in ieder geval bij de kweker doen en kijken of hij nog iets heeft wat niet schadelijk is voor andere dingen.
    Anders blijf ik wel steeds snoeien, doe ik toch al 7 jaar :rolleyes:

Shakes vindt dit leuk.
  5. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Even een opmerking: alles wat je doet qua bestrijdingsmiddelen heeft gevolgen. De een meer dan de andere. Je kunt niet zeggen: ik spuit het alleen in de plant dus het tast verder niks aan. Een deel van de plant sterft af onder de grond hierdoor komen de stoffen uit de plant vrij, dus ook de bestrijdingsmiddelen.
    Mensen vergeten zo vaak dat alles verbonden is met elkaar.

Deel Deze Pagina