Onkruidbestrijdingsmiddel

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Danielle86, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Beste verloskundige,

Vandaag is er op het schoolplein waar ik werk al het onkruid bespoten met onkruidbestrijdingsmiddel. Nu is dat erg giftig voor de mens, maar vooral ook voor het ongeboren kind.

Ik heb niet zelf dat spul gespoten, ik was binnen toen het gespoten werd, de kinderen ook. maar de kinderen gingen een half uur of een uur later buiten spelen en kwamen daarna terug binnen.
    Mijn tas stond erg in de weg bij een activiteit daarna, kinderen zijn toen met hun schoenen (ook met de onderkant) ook tegen mijn tas aangekomen.

Als ik nu aan mijn tas kom en eventueel daarna zonder handen wassen eet, kan ik dan nog dat spul binnen krijgen en kan dat dan gevolgen hebben? Of kan ik gewoon 'normaal' doen en hoef ik me hier verder geen druk om te maken?

Het lukt me aardig om zelf te relativeren (heb tenslotte niet zelf gespoten, het spul was vast al droog toen de kinderen erop kwamen, ik lik niet van het onkruid, en het is alleen maar via via via via wat ik dan binnen zou krijgen...) maar ja, voel me heel onzeker en ben erg angstig dat er iets met ons kindje gebeurd waar ik de oorzaak van ben...

en tevens ook ee 2e vraag. Als wij thuis een blok stuk hollandse kaas kopen dat van gepasteuriseerde melk is gemaakt, dan durf ik dat op de dag van aankoop wel te eten, maar daarna niet meer omdat ik dan toch bang ben voor listeria, Is dit reëel? Mijn vriend eet wel gewoon zeer regelmatig van dit blok. Kan ik ook gewoon elke dag plakjes kaas schaven en op mijn brood doen?

Dankjewel alvast.

Danielle

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Door je tas aan te raken en geen handen te wassen en daarna te eten kan dat bestrijdingsmiddel geen kwaad voor de baby.

Is de kaas van gepasteuriseerde melk kan jij deze ook nog een paar dagen later eten, dat kan geen kwaad.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina