Na de zoveelste auto die met flinke kosten bij de garage staat zijn wij aan het kijken voor private lease. Waar leasen jullie? en wat was de reden dat jullie juist daar leasen? We hebben er al 2 op het oog maar hoor graag eerst jullie ervaringen. Alvast bedankt!
Wij hebben bij Mijn Domein geleased. Het is al een paar jaar geleden en bij hen was het toen heel simpel, daarom daarvoor gegaan. We hebben 2 jaar lang een nieuwe Peugeot geleased en dat beviel ons prima. Goede service ook. Wij hebben een kapotte ruit gehad en dat werd gerepareerd zonder dat het ons geld gekost heeft. Wel hadden we wat mini deukjes en krasjes in en op de auto. Dit hebben we vlak voor inleveren netjes laten maken door een plaatselijke schadehersteller voor een klein bedrag buiten de verzekering om. Bij het inleveren was de auto helemaal prima. Ik zou het zo weer doen maar mijn vriend is inmiddels automonteur en hij denkt daar anders over
Wij zitten bij justlease. Onze reden was eigenlijk wat jij aangeeft. Steeds die dure onderhoudskosten en we wilde graag een grotere nieuwe auto rijden. We hebben onze auto nu bijna 2.5 jaar en de volgende auto word ook weer private lease. Maar misschien wel bij andere maatschappij. Just lease bevalt verder prima hoor!
Ik heb het ooit overwogen, maar uitgerekend welke kosten je hebt en na hoeveel tijd je de auto zelf had kunnen kopen en daar schrok ik behoorlijk van en staat absoluut niet in verhouding. Daarnaast sta je ook geregistreerd en levert dat problemen op hij het aanvragen van bijv. een hypotheek. Wij hebben ervoor gekozen het geld apart maandelijks apart te zetten en vervolgens daarvan zelf een goede nieuwe auto aan te schaffen.
Wij hebben het uitgerekend (met tweede auto), maar was niet voordeliger. Er zit ook een max aan het aantal kilometers wat je ermee mag rijden. Alles erboven kost geld. Wij hebben gewoon zelf een nieuwe auto gekocht.
Ik heb uitgerekend wat we nu kwijt zijn aan onze huidige auto, excl de 2500 kosten die er nu weer aan zitten. en excl de aanschaf. en dat vergeleken met wat we kwijt zouden zijn met private lease.. Nu zijn we zn 100 ( bij veel rijden) duurder uit. bij normaal verbruik is dat ongeveer 50euro. Nu weer een goede auto aanschaffen ( want ja wat is goed?) of de huidige laten maken. komt er ook weer extra bij. Wij zijn in 3 jaar tijd nu ruim 6000 euro aan reparatie kosten kwijt geweest. Ben er helemaal klaar mee.
hier ook uitgerekend en wij zijn wel voordeliger uit. Dan heb ik het enkel over benzine/ verzekering/ wegenbelasting.. De aanschaf en onderhoud heb ik bewust niet mee gerekend want dat is niet elk jaar ( nja bij ons nu wel). Maar als ik dat mee zou rekenen zou het nog goedkoper zijn.
Goedkoper? Dat kan gewoonweg niet! Een leasemaatschappij moet er nl ook aan verdienen. Daarnaast is een auto die je aanschaft van jezelf en in een leaseauto pomp je veel geld en daarna kun je hem weer inleveren.
hoe kan je Pm nou goedkoper uit zijn met lease? Als je een beetje grote auto wil dan betaal je alleen al 3/400 euro Pm om te leasen en dan komt de benzine er nog bij...
Ik zou ook kiezen voor een private lease hoor. Maar dan moet je onder de 10.000 km per jaar blijven. Anders betaal je flink bij, je kan wel tijdens de lease de km's naar boven zetten. Vind het ideaal, ik ga me auto verkopen. Puur uit angst voor de hoge garagerekening. En 2 auto's zijn nu niet meer echt nodig. Die andere is een private lease auto. Het voordeel van leasen, dat je enkel je brandstof hoeft te betalen. Onderhoud, verzekering, wegenbelasting en afschrijving. Het zit er allemaal in. Geen verrassingen. Welke leasemaatschappij? Kwestie van eerst een auto kiezen, dan op zoek gaan naar welke lease maatschappij deze levert. 1 nadeeltje, je zit wel aan die termijn vast. Overstappen naar een andere auto is extreem duur.
Ja dat geloof ik ook niet, ik ben zo'n 250 euro per maand kwijt aan mijn auto en dat is inclusief verzekeringen en benzine. Persoonlijk zou ik alleen private lease doen voor een relatief zuinig en kleine auto, die lease tarieven zijn nog te doen (moet je alleen niet teveel kilometers rijden). Wij hebben destijds gekeken voor een auto en dan kwamen wij uit op 580 euro, vind ik echt te gortig.
Goedkoper kan wel hoor. Als onder de 10.000 km blijft wel. En kiest voor een goedkopere auto. Lease bedragen 200/300 euro. Als een nw auto koopt, zodra je de deur uit rijdt is die al flink minder waard. Die afschrijving zit nu in je lease bedrag. De verzekering kan via de lease goedkoper zijn, mits je nog niet veel schade jaren hebt gereden. Wegenbelasting is hetzelfde, maar zit nu in de prijs inbegrepen. En als je ook nog geld moet lenen voor je aanschaf van je auto. Is een lease voordeliger.
Ik zit bij Suzuki private lease en rij dus in een gloednieuwe suzuki. Alles zit inbegrepen (24/7 pechhulp, onderhoud, verzekering, belasting en afschrijving). Eigen risico bij schade is 0 als het verhaalbaar is (dat is bij veel maatschappijen wel anders ). En mocht het niet meer betaalbaar zijn (door ontslag, overlijden oid) dan zeg je kosteloos op!
Snap ik waren wij waren er ook klaar mee. Wij zijn misschien nu iets meer kwijt. Zou gewoon alle voordelen en nadelen opschrijven. Bij ons waren er gewoon meer voordelen.
Oja, en niet bij niet verhaalbare schade betaal je een eigen risico van maar 150,- en dat is echt heel weinig (voorbeeldje .. bij Citroen private lease is dat 450,-!)
Wij zitten bij directlease. Leasen nu een kleine Peugeot 108, als deze periode is afgelopen willen we een grotere gaan leasen. Nooit meer onverwacht onderhoud en een nieuwe auto rijden, vind ik ideaal en daar betaal ik graag (wat meer) voor.
Hier toch zeker wel. De lease auto is qua benzine al bijna de helft zuiniger das voor ons al 200 per maand goedkoper.. wegenbelasting ( iets minder ivm kleiner auto) en verzekering zijn 'gelijk' . Dus ja voor ons met 20.000 km voordeliger.