Psychisch niet zo evenwichtig nu...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dot, Mar 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik merk dat ik in mijn zwangerschap psychisch veel minder draagkracht heb dan normaal gesproken. Ben ook gevoeliger.
    Ik ben veel bezorgder om de kinderen. Als mijn oudste te laat uit school komt ben ik veel sneller ongerust.
    Nu zei mijn vriend gisteren dat hij binnenkort voor een paar dagen naar het buitenland moet voor zijn werk. Ik heb nu steeds hartkloppingen, en heb slecht geslapen vannacht omdat ik bang ben dat ik het niet red met drie kinderen en zwanger.
    Normaal gesproken draai ik hier mijn hand niet voor om, maar nu kan ik het niet van me af zetten. Ik zie er enorm tegenop en ben ook bang dat hem iets overkomt.
    Het is best belangrijk voor zijn werk en ik wil hem ook niet belemmeren.
    Als ik bovenstaande aan hem vertel zal hij niet gaan voor mij en de kinderen en dan voel ik me schuldig.
    Het lukt me erg moeilijk om me eroverheen te zetten :(

2. Senna84

Senna84 Actief lid

Jan 11, 2012
    443
    0
    0
    ik zou eerder zenuwachtig worden van het idee van 4 kinderen haha nee hoor das flauw! :D

Ff on topic; ik herken het heeeeel erg goed. Zowel bij de eerste zwangerschap als nu. Het beste werkte het te erkennen. Me ervan bewust te worden dat het door de zwangerschap kwam en mezelf even de tijd geven om te relativeren. Uiteindelijk zit het echt allemaal letterlijk tussen de oren dus is het beïnvloedbaar.

Ons zoontje reageert heel sterk op mij. Ik kan letterlijk niet chagie zijn want dan is hij onmogelijk. Wat dus weleens (vooral in het begin van deze zwangerschap) resulteerde in hele gezellige dagen.

Ik heb mezelf toen dus letterlijk een schop onder mijn kont gegeven. Het wordt er niet anders van als ik chagie ben omdat ik de zoveelste nacht niet geslapen had. Al die rare gevoelens veranderen niets aan de situatie . ze zorgen er alleen maar voor dat de situatie waarin je zit nog lastiger wordt.

En tja....dat heb je dus blijkbaar wel in de hand. Als je er anders in gaat staan en er anders tegenaan gaat kijken, ben je er vaak doorheen voordat je er erg in hebt en viel het uiteindelijk best mee.

En hartkloppingen kan je ook gewoon hebben tijdens de zwangerschap. Heel leuk als je 's nachts wilt slapen.

Probeer jezelf te dwingen het leven wat meer te nemen zoals het komt, je zult zien dat het allemaal wat makkelijker wordt!

3. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Bedankt! Hier heb ik wat aan!

4. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Ik kreeg van mijn vk het advies om rond de 30 weken te beginnen met vitamine B complex te slikken, het zou je psychisch goed ondersteunen. Dit omdat mijn eerste zwangerschap is geëindigd met een pnd... Bij de tweede geen pnd gehad, en nu slik ik het weer. Voel me nog steeds erg goed.

5. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Dankje, ik heb Davitamon B complex extra forte.
    Is ook erg goed voor andere dingen in het begin van de zwangerschap hè?
    Daar nam ik het in eerste instantie voor.
    Ik vergeet ze nu soms wel.
    Ik zal ze weer eens wat regelmatiger nemen, wie weet.

6. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,220
    1
    38
    Heel herkenbaar! Heb het nu met mn 3e zwangerschap . Veel zwaarder mentaal dan de 1e 2. Misschien omdat het nu een meid is maar denk dat het ook komt omdat ik me al meer mensjes heb waar ik me super verantwoordelijk voor voel. Maak me ook veel meer zorgen daardoor hoofdpijn en idd hartkloppingen. Slik nu vit b complex boven op mn multivitamine en met wat yoga er bij doet het worderen ook elke dag voor 22.00 uur in bed liggen help me goed om alles onder controle te kunnen houden. Dus ik denk dat het helemaal niet gek is hoor meid. Probeer wat meer ontspanning te zoeken voor je zelf en je hoofd wat meer rust te geven. Succes

7. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Inderdaad bij de eerste twee zwangerschappen voelde ik me veel stabieler. ( jongens )
    Goed eten en slapen is inderdaad erg belangrijk, dat vergeet ik wel eens...
    Ik voel me ook erg verantwoordelijk. Maar de kinderen houden me ook weer met de voeten op de grond.
    Bedankt voor de tips:)

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Vertel, als je hem niet wil belasten, even geen inhoudelijke zorgen maar vertekl dat je je wat labiel voelt door de hormonen en dat je je veel dingen snel aantrekt en sneller bezorgd bent. Dat stemt hem vast al wat minder als je een bui hebt en het helpt hem je te begrijpen.

Hou vol meid; die buien gaan over!

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Hier ook herkenning en nu ook zwanger van een meisje :p Ik ben ook heel bezorgd om m'n jongens. Als ze zich pijn hebben gedaan kan ik nu echt diep medelijden hebben terwijl zij 2 seconden later weer gewoon doorgaan ;)
    Ik ben ook enorm snel aangebrand tegen m'n mannen, de grote en de kleine, en voel me daar later weer ontzettend schuldig over.
    Over deze zwangerschap kan ik me soms onredelijk zorgen maken... Nou ja, allemaal dingen die ik normaal gesproken niet echt heb ;)

Ik merk inderdaad dat slecht slapen me nog labieler maakt dus probeer ik daar echt op te letten. Misschien is die vitamine B extra slikken ook iets voor mij.

10. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Herkenbaar! Ik heb ook medelijden, maar dan ook met bijna iedereen :D
    Ik weet nog niet of ik zwanger ben van een meisje, maar de vorige zwangerschap van ons dochtertje lijkt hier wel op....
    Ik hou een slag om de arm ;) nog even en we weten het..

Share This Page