Hoi hoi allemaal, Ik merk zelf dat ik nu veel beter op mijn eten let dan voordat ik zwanger was...Eigenlijk wil ik dus wel eens meer varieren voor het avondeten en de lunch (normaal altijd een paar boterhammen pindakaas), maar ik vind het best lastig om creatief met eten te zijn...Zeker omdat ik het eigenlijk graag snel klaar wil hebben vanwege de moeheid, het gezond moet zijn en geen ingredienten moet bevatten die nu niet zo ok zijn.... Mijn vraag is of jullie nog leuke recepten, ideeen etc. hebben voor de lunch en het avondeten voor ons zwangeren... Willen jullie de hoeveelheden en ingredienten erbij zetten? Dan kunnen we de recepten allemaal gaan gebruiken... Ik zal zelf de aftrapgeven: Vegetarische pastasalade met pesto (voor lunch of avondeten) voor 2 personen Ingredienten: 1 ui 1 paprika 1 courgette 125 gram champignons 200 gram sperziebonen (of haricots verts) 25 gram pijnboompitjes 5 gedroogde tomaatjes in olie evt. fetakaasblokjes 100 gram penne 1 eetlepel groene pesto Dop de sperziebonen en kook deze tot ze gaar zijn. Pel en snipper ondertussen de ui en bak deze op een laag vuurtje in olijfolie in een koekenpan of braadpan. Maak ondertussen de champignons schoon en snijd deze in plakjes. Bak mee met de uien. Voeg daarna de in stukjes gesneden paprika toe en op het laatst de schoongemaakte en in stukjes gesneden courgette. Kook water en kook de penne. Als de groenten goed zijn gebakken, maar nog wel wat knapperig zijn zet je ze af om wat af te laten koelen. Giet de sperziebonen af en spoel ze af onder koud water. Doe de sperziebonen en de groenten en de gare afgegoten penne samen in een pan. Voeg de penne, de gedroogde tomaatjes (evt. in stukjes gesneden) en de (eventueel gebakken) pijnboompitjes en feta toe. Alles goed door elkaar roeren en de pesto erdoor roeren... Smakelijk eten! Soms maken wij er nog en visje bij of doen we er spekjes door. Het lijkt veel werk, maar ik ben er altijd in een kwartiertje mee klaar..... En lekker veel verschillende groenten dus!! Groetjes kindje
Wat jammer dat niemand wil reageren ... Het had me wel leuk geleken.....maar misschien kost het teveel tijd.....
Ik heb vandaag lekkere salade gegeten, maar hij was niet zo bijzonder eigenlijk. het was ijsbergsla met worteltjes, komkommer, honing tomaatjes, walnootjes en een heerlijke geitenkaas er door. Binnen 2 minuten klaar, maar wel heeeeel lekker! En als je er vlees bij wil is het heerlijk met kipfiletrolletjes.
en gevulde kipfilet is ook heel lekker en gezond, een kipfilet insnijden, beetje groene pesto erin, mozzarella, eventueel tomaatjes of pijnboompitjes, lekkere ham eromheen wikkelen (parmaham) en dan in een ovenschaal half uurtje in de oven.
pastaschotel van Mathijs Vrieze: Pasta koken. Broccoli blancheren. Pasta met paprika, broccoli, demi créme fraiche, bieslook, ham in blokjes door elkaar husselen in grote schaal. In een ovenschaal doen en dan geraspte kaas erover. Super lekker!!!! Maak vanavond zelf tomaten soep en broodjes met zelf gemaakte eiersalade. mmmm Gisteren gemarineerde zalm uit de oven, met aardappels in aardappel anders en sperciebonen met gesnipperd uitje gebakken in gemberolie. Heb m'n vingers er bij op gegeten. Zalm was vers van de visboer, dus ok. Wat ik ook lekker vind met dit warme weer en erg goed voor bv je bloeddruk: Tomaatjes ontvellen, uitje snipperen en bakken in een beetje olie of boter en dan op een sneetje witbrood.......nou ja, ik eet er dan al gauw 4 of 5.....
Hoi allemaal, Bedankt voor jullie reacties!! Heel lief en ziet er lekker uit, ik ga ze zeker eens proberen!! Ik ben nu eenmaal niet zo'n keukenprinses, maar merk wel dat ik nu meer zin heb om lekker te eten... Erg bedankt dus!! Liefs,
En wat helemaal snel klaar is is een lekkere wokschotel met Lassie Wokrijst. Vooral de kerrievariant vind ik erg lekker. Kip bakken. groenten erbij bakken, rijst erdoor en nog even doorbakken zodat je rijst warm wordt. En smullen maar.
Heb niet echt een recept oid, want ik ben graag creatief aan het klooien in de keuken . Heb wel een gezond, makkelijk en lekker boterham-idee: Tahin (sesampasta, ongezouten) met plakken banaan en eventueel een beetje honing (hangt af van de smaak van de tahin).