termijn wijkt af 1ste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door babygirl2015, 19 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babygirl2015

babygirl2015 Actief lid

15 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Ik heb zojuist mijn eerste echo gehad en ben echt in de war eruit gekomen. Ik heb namelijk mijn laatste menstruatie op 28 september gehad en mijn eisprong was (100% zeker) de 16e/17w oktober. Ik zou nu dus 7.2 zwanger moeten zijn. Op de echo was het echter 6.3 wk en na lang zoeken wel een hartslag gevonden maar die klopte wat langzamer maar voor 6 weken was dat dus normaal. Het gekke is dat ik dus geen 6 weken kan zijn, we hebben namelijk ook alleen op de 16e en 17e seks gehad. Nu maak ik me dus ontzettend zorgen of het wel in orde is en of het vruchtje wel goed groeit:(.

Daarnaast zag ze 2 "kamers" maar kon ze de 2e niet goed plaatsen en maakte ze nog een grapje dat we de volgende x wel zien of het een tweeling is of wat het kamertje dan is want er zat niets in maar ze wist ook niet te vertellen wat het was. Pfff wat een onduidelijkheid en onzekerheid waar ik nu nog 2 werken in moet zitten voor ik terug mag komen. Hopelijk komt het jullie bekend voor en hoop op wat ervaringen van jullie.

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Kan heel goed dat je eisprong toch een dagje later was? Hoe weet je het? En misschien is je innesteling wat laat geweest?

Helaas zul je echt moeten afwachten om.wat zekerder te zijn...

3. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    wat betreft de 2e kamer kan ik je niets vertellen maar het termijn wat niet overeen komt heeft me de afgelopen twee weken ook bezig gehouden.

IK heb op 10 sept een mk gehad en ben gelijk daarna weer zwanger geraakt. Toen ik 2 weken geleden een echo had zag de verloskundige wel een hartje maar dat klopte nog maar net en bij haar meting was ik krap aan 6 weken zwanger. Terug rekenend zou ik 3 dagen na de bevruchting al een positieve test in handen hebben en was onze gezellige middag 1.5 voor de bevruchting geweest wat me ook stug leek. Hoe ik ook rekende het kon niet kloppen en dat bleef maar klagen. De dag na de vk moest ik naar de gyn omdat ik al ben overgedragen ivm mijn zwangerschapsdiabetes. daar het ook voorgelegd en die gaf aan dat een vruchtje soms even stil kan staan qua groei om daarna toch weer door te groeien.

Gisteren mocht ik weer naar naar de gyn idd twee weken later. En ons kleintje heeft een groeispurtje gemaakt want in 2 weken tijd is ze 3 weken gegroeid. Nu is het nog maar 2 dagen verschil met wat ik zelf denk. Dus het kan zeker en hoeft niet gelijk iets ergs te betekenen.
    Hoop dat mijn verhaal je een beetje gerust steld

4. babygirl2015

babygirl2015 Actief lid

15 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties :)

Ik weet het dmv ovulatie testen, daarnaast was het ook nog eens exact de verwachte datum dat de test zijn piek gaf dus daarom twijfel ik zo erg of het kindje wel goed genoeg groeit. Sowieso vond ik de echoscopiste niet heel duidelijk. Zo zei ze bijv ook dat ze wel een hartje zag maar geen embryo en dat ze dat de volgende x wilt testen. Zo vreemd allemaal :(

Wat een fijn en geruststellend verhaal surprise. Gefeliciteerd met je zwsch. Wat een zorgen kan het baren zo een echo, hopelijk zit het hier ook gewoon goed. Wat betreft de 2e kamer ga ik morgen toch nog even voor bellen, want ik vind het zo schrikken dat de kans er is dat het een tweeling is en zo niet wat houd die 2e kamer dan in? 2 weken zullen heel lang gaan duren ben ik bang

5. mint1987

mint1987 Actief lid

2 mrt 2015
    253
    29
    28
    Het is soms best lastig meten heb ik begrepen. Een millimeter verschil maakt in het begin meteen een paar dagen uit. Bij je volgende echo gaan ze weer meten en wellicht gaat dat beter en blijk je toch verder te zijn dan ze nu denken..

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Mijn eerste echo was ik (heel zeker!) 6+3 en op de echo was ik volgens de metingen 5+4, voor mijn gevoel kon dat echt niet. Het hartje klopte wel maar de Gyn zei dat het dus nog niet zo ver was. Ik heb me toen ook 2 weken zorgen lopen maken. Uiteindelijk bij de tweede echo was ik dus idd 8+3 en niet 7+4. De Gyn verklaarde dat toen dat het gewoon nog erg lastig te meten is als het zo pril is en dat een eerste echo eigenlijk puur bedoeld is om te constateren of het om een intacte zwangerschap gaat en of het hartje klopt. Dat zou bij jou dus ook heel goed kunnen! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

7. babygirl2015

babygirl2015 Actief lid

15 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de geruststellende reacties. Zei ze bij jullie ook dat het hartje wat minder snel klopt maar dat het voor 6 weken zou kunnen. Gezien het eigenlijk zeker te weten verder zou moeten zijn maak ik me daar toch een beetje druk om. Daarnaast zei ze ook geen embryo te kunnen zien maar wel een kloppend hartje :s zo vervelend omdat ik dan denk hoe kan dat dan?

8. babygirl2015

babygirl2015 Actief lid

15 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet toegeven dat ik het ook geen fijne echoscopiste vind, ze heeft ons de vorige zwangerschap super verdrietig gemaakt door te zeggen dat de nekplooi te dik was, terwijl we al aangaven sowieso de meeting te gaan doen. Vervolgens 3 weken in spanning gezeten. Bleek er gelukkig bij de meeting niets aan de hand te zijn, ze gaven bij de meeting ook aan dat de echoscopiste van de vk dat helemaal niet had mogen zeggen omdat dat niet aan haar is en ze dat bij die termijn nog niet goed hadden kunnen meten.. ik hoop zo dat het nu ook gewoon goed zit.

Daarnaast maak ik me wel echt zorgen om die 2e zak/zwarte vlek, want onze dochter is nu bijna 9 maanden en deze zwangerschap kwam al als een verrassing gezien we er de vorige x 2.5 jaar over hebben gedaan en al met 1 voet in de mmm stonden. Weet niet of ik het al aankan 3 van zulke kleine Kids, zou uiteraard mijn best doen maar pff wat gaat er allemaal Door mijn hoofd zeg :(

9. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Hoi, ik werd bij mijn eerste echo ook een week terug gezet (vond het raar maarja). Bij de tweede echo kreeg ik er 2 dagen bij en gisteren bij de derde echo kreeg ik er weer 4 dagen bij. Ik ging ook stressen, maar dat was dus achteraf voor niks ;). Ze hebben dan wrs. niet goed kunnen meten ofzo.

10. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hey meid,

ik zit op dit moment in dezelfde situatie. Dinsdag voor mijn eerste echo geweest. Mijn laaste menstruatie was 25 september en ik weet heel zeker dat mijn eisprong de 11de was. De 20ste voor het eerst getest en was positief. Op mijn eerste echo was ik normaal 7 weken en 2 dagen en het vruchtje was 6 weken en 2 dagen. Bij mij was er zelfs nog geen hartslag te zien :( Mijn gynaecoloog zei dat er twee mogelijkheden zijn maar dat ik nog niet moest panikeren want de hartslag begint tussen 6 en 7 weken van de ontwikkeling. Ofwel is het vruchtje gestopt met ontwikkelen en nadert er een miskraam, ofwel heb ik een diapauze gehad, dat wil zeggen dat het vruchtje een paar dagen of zelfs een week stopt met ontwikkelen en dat het daarna verder gaat met ontwikkelen. Dit komt volgens gynae wel vaker voor rond deze termijn en dat kan bij jou evengoed ook zo zijn. De kans dat het goed komt zou 50/50 zijn. Maandag heb ik opnieuw een echo. De tijd is echt slopend, ik leef met je mee meid! Ik hoop ook voor jou dat alles in orde komt maar ik heb ook reactie gekregen van iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en nu al 8 jaar een flinke zoon heeft dus de moed niet laten zakken! De stress is ondraaglijk ik weet het maar probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, dat is het beste.
    Liefs

11. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Bij m'n vorige zwangerschap had ik berekend 6w4d te zijn, maar de gyn kwam niet verder dan een kleine 6 weken, zonder kloppend hartje! Ik idd ook 2 weken in de stress, maar die 2 welen later was ik zelfs 8w5d. Helaas mis gegaan bij 17 weken, maar dat had hier niets mee te maken.

Snap wel dat je je zorgen maakt hoor, maar het komt dus vaker voor dan je denkt. Duim voor je!

12. babygirl2015

babygirl2015 Actief lid

15 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Jss1989: Hoe is je echo vandaag gegaan? Ik duim voor je meis!

Sunshine wat verschrikkelijk voor je! Hoop dat je binnenkort flink face 2 face mag genieten van het wondertje in je buik.

13. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    babygirl2015 hoe gaat het? heb je al weer een echo gehad?

14. babygirl2015

babygirl2015 Actief lid

15 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi surprise, het gaat goed ondanks dat de misselijkheid 24/7 aanwezig is en dat best pittig is met nog een kleine meid van net 9 maanden. Helaas heb ik pas volgende week donderdag weer een echo dus de onduidelijkheid/onzekerheid blijft knagen :(. Hoe gaat het met jou?

15. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Hier ook zwanger met baby van 9 maanden. Gelukkig is de misselijkheid bij mij nu over, dat scheelt een hoop. Succes, hoop voor je op een goede zwangerschap

16. babygirl2015

babygirl2015 Actief lid

15 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt josephinevh, jij ook een hele goede zwangerschap toegewenst! Hoever ben je nu? Wat fijn dat de misselijkheid bij je over is, vind het nu best lastig omdat ik heel moe ben en super misselijk heel de dag door. Probeer het niet te laten merken aan mijn dochtertje dus hopelijk heeft ze er geen last van.. hoop indd dat ik volgende week een geruststellende echo mag krijgen.

Deel Deze Pagina