afbouwen nachtfles 7 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door vrouwpoohbeer, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik heb tot 2 maanden borstvoeding gegeven maar ik bleek te weinig te geven dus ben ik toen overgegaan op de fles. ineens sliep madam door snachts en is eigenlijk nooit eerder wakker geworden dan 6 uur. en dan ging ze 11 uur naar bed.

nu gaat ze 8 uur in bad, half 9 naar bed en dan 8 uur weer de volgende fles. ging altijd goed maar ik heb 2 banen, school en pfeiffer dus soms slapen we samen bij mn moeder zodat ik er niet zo vroeg uitmoet (jaja ik vind 8 uur vroeg haha)

bij mn moeder is ze om de eenofandere manier wel snachts wakker en ik kreeg dus gister te horen dat mn moeder haar vanaf woensdag tot vrijdag de nachtfles is gaan geven #-o omdat ze het zo zielig vond en ze volgens haar honger had. nu is ze dus ook bij mij thuis ineens snachts wakker! ik ben van 3 tot half 7 met haar bezig geweest (pinken, slapen huilen, pinken slapen huilen) en net toen ik eraan toe wilde geven en de fles wilde geven ging ze ineens slapen onder het maken van de fles.

ik zat nog op de 4 flessen en wilde af gaan bouwen naar de 3 flessen en nu zit ik dus ineens op de 5 flessen!

Moet ik gewoon volhouden en haar geen fles geven snachts? of moet ik eraan toe geven en gaat het vanzelf weer over. het word natuurlijk ook een gewenning.

zijn er meer die met 7 maanden nog steeds of alweer een nachtfles hadden?

Liefs VrouwPoohbeer

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik ben met 6 maanden begonnen met een papfles om half 11 's avonds. Yelena slaapt daar goed op door. Allicht kun je een laat flesje met wat pap aanbieden? Fysiek heeft ze 's nachts geen voeding meer nodig. Ik zelf zou er dan voor kiezen om die fles niet meer te geven. Ook voor m'n eigen nachtrust. Dat lijkt me in jouw situatie ook een belangrijk punt als ik het zo lees.
    Yelena wordt hier 's nachts ook weleens wakker. Met haar speen is ze dan wel weer tevreden. Soms moeten we even een liedje voor haar zingen. Ik haal haar er nooit uit, daarmee wil ik haar duidelijk maken dat het slaaptijd en geen speeltijd is.
    Ik denk zelf dat het een gewenning is voor je dochtertje. Misschien moet je even volhouden eer ze er weer vanaf is?

3. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik haal haar er idd ook niet meer uit, slapen is slapen. daarom zit ik met zo'n dilemma.

heb haar geprobeert wat water te geven maar dat moest ze niet terwijl ze normaal wel water drinkt bij haar koekje dus ze lust het wel. dit was ook een teken dat ze niet echt dorst had maar ben echt lang met haar bezig geweest...!

misschien idd gewoon even de avondfles wat later geven ze krijgt 4 uur fles en dan 6 uur avond eten dus dan kan ik best 10 uur de fles geven toch? of ze moet eerder honger krijgen... maarja dat merk ik vanzelf wel

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier is het met fases dat ze soms ineens voor een fles komt, maar meestal een dag of 4 en vaak ook is dit, als ze een tijdje slechter heeft gegeten (doordat ze ziek was ofzo) , een inhaalslag dus.
    Wij geven dat dan ook gewoon, een paar dagen (ze heeft niet zoveel extra qua gewicht). Meestal houd het daarna vanzelf op en anders gaan we afbouwen. Oftewel: Steeds kleinere flesjes en/of steeds dunnere flesjes. En die geven we zoveel mogelijk in stilte en schemering, omdat zoveel mogelijk de slaapsfeer niet te doorbreken.
    Dit inderdaad om gewenning te voorkomen.

5. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ze is inderdaad wel ziek geweest van vrijdag tot dinsdag. echt heel erg!

nu ga ik me echt heel schuldig voelen... misschien had ze inderdaad honger en heb ik niets gegeven.

ga voor vannacht maar een flesje met 100ml maken!

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ach niet doen, als je moeder het een paar dagen gegeven heeft is het toch goed, na een aantal dagen moet ze toch weer een beetje 'bijgetankt' zijn, zo zou je zeggen. En je het toch niet?

Paar weekjes terug was Fae ook van slag, diarree overdag, en s avonds (of snachts) ineens weer brullen, brullen! Nouja, paar keer getroost en op onze arm was ze meestal wel stil, maar in haar bedje begon het weer. Aangezien ze nu 9 maanden is, dachten wij toch van: Tja, ze heeft het door, dat we haar eruit halen als ze huilt, dus dan maar iets langer huilen.
    Na een uurtje of 2 uurtjes (met tussendoor troosten) was alles weer over en ging ze slapen.

Tja, 1 week later had ik hetzelfde. Diarree, maar met buikkrampen! oefff.. Tja, als Fae dat ook had, snapte wij achteraf wel waarom ze huilde... Dus ook wij voelde ons wel wat schuldig hoor , maar dat helpt er toch niet meer aan. Het blijft gokken wat ze willen zolang ze niet kunnen praten.

7. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij gaven met 7 maand (en nu nog) om 20.00 uur de laatste fles 220ml (en de enige fles van de dag). 's Ochtends rond 7 uur krijgt hij een Bambix papje van opvolgmelk. Voor de rest van de dag eet hij met de pot mee.

Ik zou gewoon de avondfles proberen uit te stellen en dan weer terug afbouwen naar wat het was.

8. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ze krijgt 2 flessen nog hier. smorgens pap, 12 uur broodje en dan 4 uur fles en de laatste voor het slapengaan nog een fles.

deze kan ik wel uitstellen, wachten tot ze erg moe word en jammerig wordt. kijken of dat helpt

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

idd waarschijnlijk even een dipje bij haar, en heeft ze tijdelijk een beetje extra voeding nodig. ik denk dat ze uiteindelijk zelf de fles weer gaat overslaan.

Deel Deze Pagina