Waar ik een aantal weken geleden nog een bericht plaatste dat ik bijna geen vocht weg kreeg door de misselijkheid, heb ik nu een onlesbare dorst Kannen met water gaan er op een dag doorheen en ik blijf maar dorst houden. Ook 's-nachts wordt ik wakker om te drinken en natuurlijk te plassen. Heb gelezen over zwangerschapssuiker maar van wat ik begreep komt dat pas later in de zwangerschap voor. Dus ik maak me geen zorgen maar ben wel benieuwd of jullie dit ook hebben. Aanvulling: en waar dit door zou komen, of voor is. Aanmaak van vruchtwater?
Het lijkt me verstandig alsnog contact op te nemen net de verloskundige. Ik kan me voorstellen dat je lijf een inhaalslag wilt maken, maar zoals jij het beschrijft is wel extreem (voor wbt inhalen van vochtbehoefte bedoel ik). Succes!
Ik heb het ook wel eens gehad in het begin van mijn zwangerschappen, het schijnt met hormonen te maken te hebben (toen ik Clomid gebruikte had ik het ook). maar als het echt zo extreem is zou ik inderdaad even de vk bellen!
Net meteen even gebeld met de VK. Met 10 weken zwangerschap was mijn suiker netjes maar ze vinden 3-3,5 liter water per dag ook wel erg veel. Ik heb dinsdagavond weer controle en krijg dan meteen een labformulier mee om bloed te laten prikken. Bedankt dames!
Water helpt niet als je onlesbare dorst hebt. Drink liever iets isotoons, zoals sportdrank, en laat jesuiker checken bij de huisarts!
Water helpt niet als je onlesbare dorst hebt. Drink liever iets isotoons, zoals sportdrank, en laat je suiker checken bij de huisarts!
Dat klinkt als een hyper. Iets wat bij (zwangerschaps)diabetes voorkomt. Het is niet altijd dat het pas later in de zwangerschap ontstaat het kan ook eerder. Kijk uit met te veel water drinken! Ik zou zeker even langs de ha gaan om een vingerprik vragen!
ik zou ook eerder voorzichtig zijn. uitdrogen ga je alvast niet meer doen, maar mss meer sportdrankjes of sap proberen drinken, evt wat thee... en zeker suiker laten checken zou ik zeggen
@Nichelle bij een hyper heb je van meer dingen last (duizelig, misselijk, naar gevoel en humeurigheid), dat weet ik van een ex-collega van mij die zwaar suiker had. Voel me verder gelukkig prima. Zal in ieder geval wat anders gaan drinken en sportdrank halen. Dacht zelf dat die suikers uit sportdrank minder goed zouden zijn aangezien ik niet beweeg maar de hele dag een beetje achter mijn bureau zit te hangen Krijg net door dat mijn sportschool morgen een stand op een vrijetijdsmarkt in ons stadje heeft en kan daar mijn bloeddruk en suiker laten checken. Top geregeld! Kan ik in ieder geval rustig slapen vannacht want maak me toch een beetje zorgen nu.
Dit doe ik ook wanneer ik omkom van de dorst en kan blíjven drinken. Ik neem een aquarius ofzo en foetsie dorst .
Mijn zusje heeft zwaar suiker vanaf d'r geboorte dus ik weet waar ik het over heb! Onlesbare dorst is ook een teken zvan hyper. Maar goed dat je het zelf in de gaten houdt en morgen even laat nakijken!
Nou ik zal je uit de droom helpen zwangerschapssuiker kan al heel vroeg in de zwangerschap beginnen. Ik was 8 weken zwanger en was me toch beroerd en ja wel hoor zwangerschap suiker. Dus zeg nooit nooit. Laat het na kijken. Kon direct aan de insuline. Was moe dorst voelde me al geheel lamlendig en zo bij de gyn terecht gekomen met 8 weken bloed prikken hij was 14 die dinsdag meteen naar diabeetverpleegkundige was hij nuchter 10. Dus het kan zeker zo vroeg in de zwangerschap. Daarna even de suiker kwijt geweest maar binnen een jaar had ik gewone suiker.
Ik heb ook periodes met enorme dorst gehad tijdens de zwangerschap, maar nooit last gehad van suiker. Lijkt me verstandig om na te laten kijken, maar nog geen reden om je te veel zorgen te maken.
Hier ook echt veel meer dorst tijdens zwangerschap. Terwijl ik voorheen NOOIT dorst had. Ja na heel zout eten ofzo. Maar had nooit een dorst gevoel. Maar nu dus wel. Mijn suiker is ook meerdere keren geprikt en helemaal goed. Maar ik drink dan ook geen 3 liter op een dag hoor haha. Goed dat je het even na laat kijken.
Offtopic: zwaar suiker ? Wat is nou zwaar ? Je hebt het of je hebt het niet is mij altijd verteld. Ik heb nu ook constant dorst. Zou zeker even je suiker laten checken, kan nooit kwaad.